Problem: WiFi surfpunkt/Tethering

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av kentgoran, 14 okt 2013.

  1. kentgoran

    kentgoran Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Hej Swedroidare!

    Jag har under en längre tid nu haft problem med min One X's wifi surfpunkt samt tethering.

    Ända sen jag skaffade mobilen så har jag använt den vid olika tillfällen för att spela online-spel (WoW, World Of Tanks, etc), och allt har funkat fint.

    Men för 4-5 månader sen (kan inte sätta tummen på om det var direkt efter någon uppdatering dock) så började jag få lagspikes, vi snackar ca 0.3 sek varje 3-4 sekunder, vilket med andra ord betyder ospelbart.

    Detta fenomen uppstår även efter omformatering av dator, vilket betyder att det är telefonen som strular.

    Har testat att göra systemåterställning, utan framgång.

    Jag känner med mig att om jag lämnar in telefonen för det här felet så kommer dom bara säga att allt funkar finfint, om jag känner reparatörer rätt.

    Jag kör 3, men telefonen är INTE 3-brandad. (Har även testat att köra med min gamla trotjänare Desire HD med samma sim, och då kan jag spela utan problem). Även när en kompis delar ut sin wifi surfpunkt (också 3), så kan man spela utan problem.

    Någon mer som har detta problem?
    Eller rentav, någon som har en lösning på problemet, alternativa appar för internetdelning t.ex?
     
  2. kentgoran

    kentgoran Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Ingen som känner vid alls antar jag... Men kan tillägga att World of Tanks ger lagspikes, men World of warcraft gör INTE det :S självklart är det även laggfritt i World of Tanks när jag använder mitt simkort i en annan mobil ^^

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  3. fastlane80

    fastlane80 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag va på semester nydligen och upplevde att min htc the one wifi var mycket sämre än min tjejs iphone, det gör mig lite irreterad då jag gillar htc ;)

    Men åter till problemet, jag får samma sak hemma, att den har riktigt kass mottagning till wifit, nån som vet nått om detta?

    Har hittat en inställning under avancerat, som man kan kryssa i "prioritera wifi" men det hjäpte bara lite.
     
  4. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kan instämma, HTC har riktigt dålig wifi mottagning.

    Jämför tex Nexus 5 med än One
     
  5. kentgoran

    kentgoran Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Jag har skaffat mig en Nexus 5 nu, och det är som sagt betydligt mycket bättre :)

    Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk