[Wifog] Ställ frågor

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 1 dec 2013.

  1. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jodå, det är jag medveten om, och ingen i familjen jobbar heller med närbesläktade områden.
     
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ja, det har vi alla gjort, garantrerat på olika sätt. Det verkar inte ha nån som helst betydelse.
     
  3. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Skumt... Då vet jag inte... [emoji53]
     
  4. Kenta59

    Kenta59 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2015
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En undran, har en Galaxy tab s 10.5 som jag har wifog kortet i, men gillar inte att den ändrar startsida i webbläsaren till 3..
    Och nu har den dessutom lagt in nån frb reklamsida som dyker upp varje gång den går ur viloläge, och som måste stängas manuellt.. dessutom är den på fel ledd... vansinnigt irriterande.
    Att få hjälp via FB verkar omöjligt, dessutom blir fansen där närmast bindgalna om man skriver ngt. negativt... Lite som en sekt där alla som inte har rätta tron ska stenas..
    Och att titta på reklam funkar uselt i appen, enkäterna går inte att nå alls. Finns inga just nu... men loggar man in via webbläsaren finns ibland nån enstaka...
    Men huvudfrågan, hur får jag bort den irriterande reklamen?
     
  5. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    I min app, Android, stänger du av startreklamen under inställningar. ツ
     
  6. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    uploadfromtaptalk1447133054660.png
     
  7. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vad gör man när Wifog vägrar hjälpa till?
    Vi får ett underligt felmeddelande var gång vi försöker ringa, men det dras poäng ändå????
    Meddelandet påstår att "numret inte är anmält som kund".
    Det går ju inte att ringa till Wifog längre, de svarar inte på mail, samt att supporten inte bryr sig alls. Har de en besöksadress?
    Så här har det nu varit i 12 dagar, hittils.
    Vi använde mobilen normalt fram tills trasslet började.
     
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Man var ju tvungen att anmäla sig på sidan om man ville ha kvar sitt nummer efter den 30/11. Kanske har ni missat att göra det?
     
  9. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    De har skjutit fram det, inga nummer har inaktiverats än, däremot finns det de som har minus på sina saldon, men börjar man titta flitigt så kommer det förbli aktivt.

    På mitt kuvert står det Kungsgatan i Sthlm, vet ej dock om de verkligen FINNS där...
     
    indika gillar detta.
  10. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Skulle ni kunna berätta lite närmre vad detta var och innebär, samt vad som är förväntat att man ska göra och var? Har inte hört att man måste aktivera något på nytt och vill inte förlora samtalsfunktionen.
     
  11. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    I kort kostar WiFog nu antingen 200 poäng i månaden, eller 39 kronor.

    Har du inte 200 poäng i slutet på månaden, vet ej vilket datum de drar, eller betalat 39 kr så inaktiveras ditt kort.

    Det har gått ut mail, och detta har de även skrivit på Facebook.
     
  12. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Tack för svaret. Vi har dock tre Wifog-kort i familjen och har inte behövt göra nåt speciellt med nåt av dem. De används kontinuerligt och har gott om poäng. Inga som helst andra krav har ställts av Wifog.
    Ett av korten har alltså slutat fungera, men enbart vad gäller utgående samtal. Som jag skrev ovan, kommer endast ett mycket underligt meddelande om att "numret inte är anmält som kund", samt poäng dras.
     
  13. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Väldigt märkligt, trist att det inte går att få tag på dem.
     
  14. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Jag har fått svar nu efter nästan två veckor. De skrev att det varit fel hos deras leverantör, Tre.
     
    indika och Nicole gillar detta.
  15. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Är det nån här som vet om Wifog har packat ihop helt nu? Det verkar som inget fungerar. Däremot så verkar man kunna använda sitt SIM, så länge man har poäng, men det kan ju vara Tres förstjänst.
     
  16. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Vad är det som inte fungerar...? Webbsidan, reklampåfyllning osv fungerar vad jag kan se.
     
  17. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Websidan fungerar, men varken enkäter eller reklamfilmer verkar fungera. En familjemedlem satt och klickade över 700 gånger, under gårdagsdygnet, på Se reklam på hemsidan, utan att få ett enda poäng. Det kallar jag inte fungera.

    Dessutom är det fullt liv på facebook om att det inte fungerar som det ska. Folk som blir av med massa poäng, eller som köper och inte får nåt, eller försöker flytta poäng och blir av med dem istället. Inte ett enda ljud från wifog om alla problem. Helt knäpptyst.

    Kanske dags att ge upp wifog? Portera nummer om man vill ha det kvar.
     
  18. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Udda. Jag såg på en reklamfilm och fyllde på igår innan jag svarade dig och nyss gjorde jag en stor enkät och fyllde på över 400 poäng. Fungerade perfekt.

    Däremot finns det inte någon ny reklamfilm att titta på just nu.
     
  19. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    När jag loggar in på mitt konto hos Wifog står det att mitt simkort är inaktivt. Startade upp det idag i en LTE router och internet fungerar kalas, hur kan det göra det?
     
  20. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Mitt inaktiva kort gick elva dagar innan det stängdes av.

    -tapa-
     
    Axan gillar detta.