Windows 10 phone/ Windows insider frågor o tips o trix

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Fredriks, 6 jan 2016.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 366
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Du har helt rätt. Jag har nyligen lagt in W10 preview på min Lumia 640 XL och allt fungerar strålande.
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Håller på att ladda ner i skrivande stund [emoji3]. Kan inte låta bli helt enkelt och anser att det funnits så pass länge nu att dom flesta buggarna borde vara fixade. Ska bli spännande att se då W10 verkar vara mer komplett än 8.1.

    Valde du slow eller fast i insider appen?

    Jag valde slow för att förhoppningsvis slippa dom vanligaste buggarna
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 366
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Valde fast. Nyare versioner borde vara bättre än gamla. Tycker faktiskt den version av 10:an jag kör nu är mer stabil än 8.1. Vilken Lumia har du?
    Växlar mellan 640 XL och Lenovo K3 Note (med cyanogen 12). Trots att WP 10 är en klar förbättring mot 8.1 känns det fortfarande som android är snabbare och flyter bättre.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER


    OK, kanske skulle ha valt Fast [emoji3]

    Jag har en 830. Tycker den blev riktigt trevlig med 10:an. Allt blev bättre tycker jag. Nu känns det som en telefon jag kan använda.

    Jag växlar numer mellan 3 telefoner, Samsung S6, Iphone 6S och Lumian. Lumian har bättre flyt än S6:an men S6:an är snabbare och IPhonen snabbast/ bäst flyt.

    Det som stör mig lite på Lumian är webbläsaren, den blev snabbare med 10 men den är långt ifrån lika snabb som i mina andra telefoner på wifi/3G. Har fiber 100/100 så det borde gå fort
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har du någon aning om hur man byter sms signal i wp10 ? Hittar inte hur man gör. Har varit inne under anpassning-ljud - hantera appljud men där finns inte meddelanden med. Går jag in under inställningar i sms appen hittar jag bara att man kan bocka i att man vill ha ljud
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Fick igår en uppdatering till.36 och efter det gjorde jag en återställning av telefon då jag fortfarande inte kan hitta vart man byter sms signal. Återställningen hjälpte inte, fortfarande ingen lycka i att hitta hur man byter signal till sms. Här verkar Windows gänget verkligen lyckats gömma en väldigt basic sak [emoji3]
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inställningar -> system -> notifikationer
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Hittade det men det visade sig att jag först var tvungen att ta emot ett sms ☺ . Innan dess fanns inte möjligheten att göra det.
     
    dannejanne gillar detta.
  10. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Frågan är hur länge det kommer finnas kvar. Jag gillar Windows Phone och spec windows 10 men dom har en lååång väg kvar för att vinna över andra OS användare. Det är alldeles för svårt att byta till Windows Phone när man är van vid apparna Android och IOS har. Jag kan tex utan problem skifta mellan min Iphone och min Android utan att sakna funkrioner/appar. Kör jag Windows Phone saknar jag massor och jag kan inte göra det jag vill på den telefonen för apparna saknas.
     
  12. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Som tidigare utvecklare för just Windows Phone så håller jag delvis med dig, men jag körde Windows Phone i drygt 2 års tid och många användare bashade Microsoft som inte kunde sälja in telefonerna och OS´et på ett korrekt sätt här i Sverige. Utomlands är det en helt annan femma och där Windows Phone har stora marknadsandelar och även slagit ut Android och iOS på sina håll! Men här i Sverige så fnös företag och andra åt oss användare då vi påpekade att vi fanns och att det fanns ett enormt behov av appar även för oss.

    Nu när jag lagt Windows Phone åt hyllan och gått över till Android igen så är det här på Android jag istället saknar appar som endast finns till Windows Phone. Och det bästa exemplet är 6tag som har allt inbyggt i en och samma app, men här på Android så måste jag ha flera olika appar för att göra samma sak som en app klarade av på Windows Phone!