Diskussion: WWDC17 [Alla nyheter: iOS 11, macOS 10.13, tvOS, watchOS ]

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av inact_0018, 2 jun 2017.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Känner mig helt hjärntvättad efter ha kollat 2 timmar av detta (eller hur långt det nu var).

    Det är väldigt lätt att bli hjärntvättad när dom lägger fram alla saker på sitt PRmässiga sätt..
    Jag tyckte ju alla föredrag med Android I/0 känndes övertygande också.

    Men vi kan iallafall notera när det gäller apple watch och android wear så får nog android wear fortfarande även med 2.0 ses som ett stort skämt, jag menar apple watch os känns bra mkt mer morderare och smartare och känns flera år framför, skäms på er google för att inte satsa mer seriöst på detta, på android I/O var det tydligen att det bara var amatörer som fick jobba med androiwear projektet som google inte verkar bry sig mkg om.

    iOS är helt klart snyggare gränsnitt, det känns som de som utformar designen på apple de har liksom känsla för det där med design på google känns det mer som det är nördar som har designat.
    Jag har redan sagt många gånger förut att "matrial design" börjar kännas hopplöst urvattnat och google borde fundera på något mer nytt och fräscht och tänka utanför boxen, känns som dom fastnat sedan lollipop design mässigt och att dom inte riktigt vågar göra några större förändringar.

    Nya Appstore, designen såg återigen fräsch ut, och jämfört med Google play så känns det återigen som google inte känns lika mordernt.

    Produktivets funktionerna i IPAD imponerar stort... det är precis sådant här man vill se mer av på tochbaserade system, just copy paste är ju en sådan sak som är hopplöst på jobbigt med android idag.
    Det går inte särskillt snabbt..

    iMAC Pro , ja man kan ju fråga sig varför inte någon på PC sidan redan har gjort något likanande..
    Denna kommer givetvis sälja som smör..

    Angående Mac OS High Sierra, så blev jag förvånad att det var så mkt snabbare än chrome vad i helvete ? har jag missat något ? måste kolla upp att det verkligen stämmer..har alltid trott att chrome var snabbast..men om graferna stämmer känns det som chrome hare tappat greppet helt och hållet.

    HFS filsystemet verkar imponera stort.. iallafall i den lila demo dom visade.. blev en jävla skillnad.

    Metal 2.. verkar övertygande men hur det jämförs med Direct X 12 eller vulkan vet jag inte.

    ArKIT innebär att google tappar bollen när det gäller deras Tango projekt känns spontant som Apple har laggt ner mer resurser på detta demon verkar ju funka bra.

    Deras VR lösning blir säkert bra också om man tar hänsyn till Apples ny A10X SoC som verkar ha enormt bra GPU.

    Deras homePOD får ju givetvis återigen Googles home att se ut som ett skämt..
    Men Google har fortfarande bättre assistent, men då apple verkar satsa på samma koncept med maskinlärning har dom nog samma förutsättningar att lyckas.

    Det finns mkt man kan ogilla om Apple, det är framförallt inlåsningen jag inte gillar, jag menar hade jag kunnat köra Ios och det varit öppet på android telefoner idag är jag inte helt säker på att jag kört Android, därmed sagt vill jag också säga att jag inte direkt har någon erfarenhet av iOS personligen mer än via youtube och annat, främst styrkan är väl att att allt verkar vara så optimerat i mjukvaran.
    Skulle vara intressant att köra någon hacktingtosh variant fast för ios på android enheter se hur dom presterar.

    Ja Mjukvaran imponerar när det gäller apple, det finns helt klart många bra "hjärnor" i apple, men vad som gör apple för trist för mig att det bara finns Iphone och deras egna produkter att välja mellan jag vill tex kunna välja från andra tillverkare.. Men om nu i framtiden Apple släpper en phablet med 99-100% screen to body ratio med 6 tum eller liknande ska jag fundera på att ge apple en chans.

    Värt att notera är att Android O visar också väldigt stora prestanda förbättringar så.. får se om jag känner mig lite mer optimistisk till android då. Jag har återigen inte testat Iphone själv så jag vet inte telefonen känns lika snabb som folk säger. Jag vet bara att Android fortfarande har problem med lagg och prestanda i mjukvaran. Men jag kanske skulle bli galen av inte kunna ändra vissa inställningar.
    Tex den viktigaste inställningen för mig personligen är att kunna ställa in animations hastigheten i android, jag ställer alltid på 0.5x standard hastigheten är för långsam, oftast för mig..
    Vet inte hur jag skulle uppleva animationerna om jag provade iOS.

    Jag skulle tex vilja se A10X SoC i en android mobil och se hur det presterar..

    Ja återigen.. man kanske har blivit lite hjärntvättad nu, då deras event är väldigt planerade och PRmässiga för att sälja så mkt det går. Jag gillar fortfarande inte Apples affärside jag vill fortfarande kunna välja mellan andra märken inte bara apples I produkter, men mjukvaran verkar intressant..
     
    bernard gillar detta.
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Hehe men nu pratar vi inte om en fysisk docka utan en docka i operativsystemet :)

    https://www.apple.com/se/ios/ios-11-preview/
     
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 153
    Mottagna gillanden:
    4 842
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Jag tycker nog Apple levererade. Lite nytt med AR samt uppdaterade datorer. iOS 11 ser bra ut.
    Det jag inte riktigt tror på är Home Poden. Jag tror att Amazon och Google har ett för stort försprång i USA med dem, och så många har redan hunnit köpa deras assistenter.

    Både Apple och Microsoft är långt efter på det området.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    I och med att min 6S Plus bara ligger ska jag testa betan på den förmodligen och se hur det rullar.
     
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 127
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Det är viss skillnad på enkel AR som baserar sig på plana ytor vs. Tango som lär känna rummet och använder faktisk djupdata för att bygga en virtuell miljö. Det lilla jag såg av ArKit (kaffekopp på ett bord?) såg inte så mycket bättre ut än vad som redan finns idag, möjligtvis att ArKIT kunde hitta ytan på egen hand utan att ha något referenskort - men jag hade velat se hur det fungerade på ett bord utan ett par väl placerade laptops som gav raka fina raka referenser att beräkna ytan från. :)
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Fan vad fint iOS 11 verkar rulla på min 6S Plus.
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lite småhackar det allt ibland men verkar rappt som in i helvete ändå. Riktigt snabbt. Men jag är nog inte så förtjust i nya aviseringsmenyn, tyvärr. Att man kommer till låsskärmen med bara en notifikation. Tycker det är en nedgradering och spontant avskyr jag det.
     
  8. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Rullade på bra på iPad 5 också men adblock verkar i dagsläget inte fungera så jag gick tillbaks till 10an igen. Skönt att backup fungerar så bra på iOS [emoji106]
     
  9. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    HFS+ är det gamla. APFS (Apple File System) är det nya, snabba [emoji846] Implementerades även i iOS 10.3

    Sjukt imponerad av första betan [emoji846]

    Förhoppningsvis så funkar det i Beta 2/3 [emoji846]
     
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    iOS11 såg bra ut, hoppsa bara nya Android O kommer leverera..
    Det tragiska är ju att man kan få vänta ett år på innan man får skiten och detta är ju givetvis skrattretande..
    Gillade att dom gjorde narr av Androids fragmentering, som sagt är pinsam. Jag tycker google måste ställa högre krav på tillverkarna för att få använda android. Dom har ju makten att kunna bestämma sådant är ju deras system.
     
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kört in betan på min iPad Pro 9,7 och den känns förvånansvärt snabb och stabil. Positivt överraskad än så länge
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Riktigt bra för en beta 1 faktiskt. Men Tapatalk kraschar lite för mig. Håller på att gå tillbaka till iOS 10 just nu.

    Verkar komma någon form av "dark mode". Fast det är "inverterade färger" i något "smart mode" så det inte inverterar bilder etc.. funkar lite si och så just nu.[​IMG]
     
    bernard gillar detta.
  13. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Finns bara en anledning att jag går tillbaka till ios10 just nu och det är batteritiden som fullkomligt slaktas i första betan på ios11.

    Blir att gå tillbaka till 10 och testa när nästa beta kommer. Nu kan jag inte ens klara mig en hel dag på min ip7+. Skulle säga att det är minst 50% sämre batteritid för mig. Tappat 10% på 1,5timme utan att telefonen har används mer än för att kolla klockan 2-3 gånger .
     
  14. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Kört 11 på min 7 Plus sedan igår kväll nu.

    Och batteritiden är sämre, inte häpnadsväckande men ganska stor skillnad. Kommer garanterat klara mig en dag, men inte två dagar som jag gjorde innan.

    Prestandan är fantastiskt för att vara en såpass ”ostabil” beta-version.
    Väldans vad det skiljer sig. Klarar LÄTT en dags användning med både Spotify, sociala medier och lite spelande.

    Visst, cirka 15-20% sämre batteritid än innan, men långt ifrån de 50% du nämner! :)
     
  15. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Jag upplevde ganska dåligt batteri i tidiga ios10 betor men detta tar nog priset. Jag är Nere på 50% nu och det brukar jag ha när jag kommer kl 17 från arbetet i vanliga fall. Hoppas på att dom snart släpper nästa Beta och att det löser detta.

    Jag upplever appar och annat som väldigt snabba och allt fungerar. Dock är det väldigt buggigt i menyer och hemskärmen . Men helt klart fullt tillräckligt fungerande.
     
  16. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Oj. Jag har 78 % och pluggade ut den 06.50 imorse. Använt den precis som vanligt, jag hade dock haft kring 87-90 % om jag hade fortsatt med 10.3.1
     
  17. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Återigen Beta är ENBART avsedda för utvecklare [emoji846]

    Apple kanske fixar buggarna i nästa Beta. Eller i Beta 4. Eller 7.

    Vill man ha en "fungerande" beta, så bör man vänta på Public Beta.
     
  18. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Ja, absolut det är jag helt med på då jag kört beta sedan lång tid tillbaka. Det jag reagerade på var att det var längesedan en ny beta av ios hade så stor inverkan på batteritiden.
     
  19. Droid96

    Droid96 Guest

    Batteritiden är alltid sämre i beta för att mjukvaran innehåller utökad loggning och annat som gör att den inte kan "sova" lika effektivt. It is a feature, not a bug.
     
    inact_0018 gillar detta.
  20. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Japp så är det. Jag tycker bara det var väldigt längesedan apple släppte en beta på ett nytt ios som var så här dålig. Känns verkligen som dom stressade fram den inför eventet.