X10 mini vägrar starta med utbytt simkort

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Q4Rspwn, 2 mar 2013.

  1. Q4Rspwn

    Q4Rspwn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!


    Jag har för tillfället morsans gamla X10 mini, som legat i bilen i c:a 18 månader då hon själv skaffat iPhone. Orsaken var att min Sensation blev dränkt i målarfärg, så jag väntar på en XE för egen räkning.

    Idag skulle jag slänga in ett Parlinokort i luren, efter att ha använt Comviq i knappt en månad. Detta leder till att telefonen startvägrar, vilket inte är första gången. Den vibrerar till, men inget visas på skärmen. Om jag:

    - Tar ut simkortet, tänds skärmen och mobilen startar som vanligt. Jag får dock upp texten "Sätt i sim-kort och starta om", även om sim-kortet sätts tillbaka då skärmen tänds.
    - Låter sim-kortet sitta kvar, händer ingenting överhuvudtaget. Inget ljud, ingen bild.
    - Håller inne startknappen med sim-kortet i, vibrerar telefonen till var 10:e-15:e sekund. Den startas, stängs av, startas, stängs av osv, ända tills jag släpper knappen.
    - Håller inne bakåtknappen då jag startar, blinkar mobilens lysdiod vitt för en sekund.


    Vad kan det här bero på? Tacksam för svar, den kanske ska rootas och bli min extralur.
     
  2. faidros

    faidros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan vara att mobilen är operatörslåst.