Recension: Xiaomi Mi Max 1 vs Mi Max 2

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av flipp, 22 jun 2017.

  1. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Vågar påstå att det är sättet du håller den på som ställer till det. 8 gram är inte riktigt skillnaden, framförallt inte när du finner Ultran OK (212 gram). Däremot kan jag rekommendera att du slöjdar till ett ställ till enheten. Har ett jag gjort som är perfekt när man tittar på film etc i sängen.

    Det underlättar bekvämligheten.

    Jag kommer att hålla ögonen på framtida utveckling för Max 2 och se vad som händer med den även om jag för egen del snarare lutar åt Max 3. Men man vet aldrig, så fort ROM-utvecklingen är igång börjar det riktigt intressanta. Kanske t.o.m lite OC kan hämta in skillnaderna som beskrivits avseende laddtiderna för spel också.
     
  2. mimaxmumintrollet

    mimaxmumintrollet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    10
    Nu har jag haft min Mi Max 2 i några veckor och är förvånad hur bra den är. Batteriet och skärmen är fantastiskt bra och smidigt. Jag reser väldigt mycket och där är mi max 2 smidigare än min Ipad. Två simkort gör att jag slipper två telefoner. Jag har tidigare bytt telefon varje år pga slutkörda batterier. Den här luren köpte jag för 2000 spänn. Om man börjar räkna på vad mina kostnader för 13 000 kr som min Iphone X kostar, min Ipad 5.900 kr Så vad är ligger poängen? Jovisst ekonomin så klart. Plussar man ihop detta så sparar man en slant. Nu slipper jag ladda min Iphone X hela tiden, uselt batteri. Den ligger nu i en låda på kontoret. Min Ipad har åkt ut ur väskan. Ha ett riktigt gott nytt år alla.
     
    flipp och cobben gillar detta.
  3. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Grym recension, kul läsning utan massa onyttig information.
    Tack för det, önskar fler gjorde som du gör! Önskar även att man själv lagt ner den tiden och dela med sig av erfarenheterna av alla de telefoner man gått igenom.

    Har också haft, Max 2, Mix1, Mix2 och Max 2 är den billigaste men inte den sämsta..
     
    Winestone och flipp gillar detta.