Xiaomi Mi Robot Vacuum robotdammsugare

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av chraist, 8 aug 2017.

  1. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Jag måste montera lite magnetlister/remsor under två mattor innan jag vågar dra igång den remote! Men imorgon så! :)
     
  2. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Last edited by a moderator: 9 aug 2017
    bernard gillar detta.
  3. devve

    devve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Okej tackar!
     
  4. devve

    devve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Nu är den hemma! Håller på och uppdaterar och laddar :D
     

    Bifogade filer:

  5. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Nu är det robotanpassat här hemma och en helt problemfri städning har genomförts. Det som krävdes var magnetremsor under vardagsrumsmattan, under våran katts klöspelare och runt mat och vattenskål som annars flyttades på försiktigt men trots det med risk för spill.

    Mycket gott städresultat tycker jag, bland det tråkigaste som finns är att gå barfota och få smuts under fötterna - Det är fritt från sådant med roboten i farten.

    (Remsorna under klöspelaren ska fästas med häftpistol, så att pinnen kan förflyttas. Stiften visade sig dock vara slut när det väl skulle monteras.)

    [​IMG][​IMG]
     
    Nilfons gillar detta.
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 923

    MINA ENHETER

    Var det för att den fastnade i mattan som du satte remsor under den?
     
  7. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Jag har en matta som ser ut att vara snäppet längre, som fungerar i stort sett problemfritt.
     
  8. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Den fastnade aldrig riktigt, men den kom inte heller upp vilket bjöd på en 15-20 minuter lång strid av försök att ta sig upp. Detta eftersom att den ser att det är ca 1,5-2m till soffan.

    Crayo: Jag har inte testat att sätta ner roboten på den, men den tar sig inte upp själv vilket gjorde det opålitligt att varje gång låta den försöka. Framförallt när vi inte är hemma.
    15-20 minuter av hjulspinn är inte önskvärt :)
     
  9. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Hmm konstigt,
     
  10. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Råkade sätta på timern igår för en städning idag när igen var hemma. Undervåningen var städad och roboten parkerad. Vilken överraskning! Kaninen som går lös inomhus lever också.
     
    bernard gillar detta.
  11. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hur är det med roboten, kör den in i möbler, högtalare väggar och repar dem? Kollade på nån video där de jämförde den mot iRobot Roomba 980. Vad jag såg där så körde ju Roomban in ganska hårt i allting och själva roboten var helt repig så antar att den skadar det den kör in i också. Verkade inte som att Xiaomin körde in i något direkt?
     
  12. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Nej, den är makalöst försiktig när det gäller saker som är högre än 4-5 cm. Den drämmer inte in i saker som är lägre heller, men den är extra försiktig med sådan saker den "sett" med sin laser eller "hört" med ultraljudsgivaren i fronten, här pratar vi mm precision både vad gäller ultraljudet och lasern.

    Skulle det vara så att varken lasern eller ultraljudet snappat upp ett eventuellt hinder så tar robotens "kofångare" stöten varpå roboten bromsar in och backar undan eller svänger därifrån.

    Ta en öppen dörr som exempel, den rör sig knappt vid beröring av roboten och den rörs inte alls efter att en första beröring gjorts.

    Som ett andra exempel har jag för tillfället två Sonos Play 5:or på golvet som den enbart berör med sin sidoborste.
     
  13. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Låter perfekt, tar och beställer en sån. Hur är det med såna högre badrumströsklar, antar att det blir stopp där? https://www.byggmax.se/dörrar/karm-och-tröskel/tröskel/badrumströskel-p114300
     
  14. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Så efter att jag ankom till sidan 21 Och vart glad att det hela är slut på den tidigare tråden, så såg jag att den fortsätter här lol :)
    Skämt åtsido.

    Är en robot Nörd/expert nu för tiden och då min gamla Neato Botvac 70 som jag har öppnat och meckat med i 2 år nu börjar bli sliten så vill jag fan inte lägga 7000 kr på Connected. Och irobot som jag testat flera av är ett skämt i mina ögon. Så i väntan på en prissänkning på Connected samtidigt att nya Samsung 7000 serien kommer in (som lär vara svindyr) såg jag att det nu finns Eu körning via AliEx...Vilket glädjer mig så klart och tackar personen om påbörjade detta. För 3000 kr känns ju som ett kap.

    MEN. Det jag är mest orolig för är ju så klart Garantin! Det är det enda som stoppar mig nu att köpa direkt.
    Har ni någon erfarnhet kring det? Har ni frågat säljaren eller tagit reda på mera? Visst är3000 kr halva Neato priset. Men att köpa här betyder ju normalt 1-2 år garanti + 3 år reklamation. Och pajar Xiaomin efter 1-6 månader så är det en ren förlust mot att köpa nåt här som är dubbla priset.

    Köpte min Botvac hos Clasohlsson som har 2 års garanti och bytte ut den/serva den 2 gånger. För övrigt så älskar jag Botvac, men den har sina dumheter och dåliga dagar den med.
    Någon som äger Botvac som testat den mot Xaiomin?

    Edit: Då denna använder så kallade Laidar så är det värt att tänka på att den har en större risk för att bli trasig. Och kostar 100$ sen. Robotar allmänt brukar ha en högre slitage än en vanlig dammsugare och därför värt att tänka på gällande utbyte av sensorer, hjul, motorer m.m. Har fått byta ut en hel del genom åren. Och ifall ni gillar sånt så är denna sida att rekommendera
    http://www.robotreviews.com/chat/?mobile=on
     
    Last edited: 10 aug 2017
  15. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
  16. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Det står att det är garanti, beroende på vilken säljare med upp till 5år har jag sett.
    Three-year warranty for Xiaomi Robot Vacuum Cleaner. If any damage,free parts can be offered for free. Please installing and fixing yourself. Från chinese intelligence store är det tre år.
    QUOTE="3kgt, post: 2126242, member: 33979"]Så efter att jag ankom till sidan 21 Och vart glad att det hela är slut på den tidigare tråden, så såg jag att den fortsätter här lol :)
    Skämt åtsido.

    Är en robot Nörd/expert nu för tiden och då min gamla Neato Botvac 70 som jag har öppnat och meckat med i 2 år nu börjar bli sliten så vill jag fan inte lägga 7000 kr på Connected. Och irobot som jag testat flera av är ett skämt i mina ögon. Så i väntan på en prissänkning på Connected samtidigt att nya Samsung 7000 serien kommer in (som lär vara svindyr) såg jag att det nu finns Eu körning via AliEx...Vilket glädjer mig så klart och tackar personen om påbörjade detta. För 3000 kr känns ju som ett kap.

    MEN. Det jag är mest orolig för är ju så klart Garantin! Det är det enda som stoppar mig nu att köpa direkt.
    Har ni någon erfarnhet kring det? Har ni frågat säljaren eller tagit reda på mera? Visst är3000 kr halva Neato priset. Men att köpa här betyder ju normalt 1-2 år garanti + 3 år reklamation. Och pajar Xiaomin efter 1-6 månader så är det en ren förlust mot att köpa nåt här som är dubbla priset.

    Köpte min Botvac hos Clasohlsson som har 2 års garanti och bytte ut den/serva den 2 gånger. För övrigt så älskar jag Botvac, men den har sina dumheter och dåliga dagar den med.
    Någon som äger Botvac som testat den mot Xaiomin?

    Edit: Då denna använder så kallade Laidar så är det värt att tänka på att den har en större risk för att bli trasig. Och kostar 100$ sen. Robotar allmänt brukar ha en högre slitage än en vanlig dammsugare och därför värt att tänka på gällande utbyte av sensorer, hjul, motorer m.m. Har fått byta ut en hel del genom åren. Och ifall ni gillar sånt så är denna sida att rekommendera
    http://www.robotreviews.com/chat/?mobile=on[/QUOTE]
     
  17. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    De blev ju ett bra citat, ber om ursäkt att jag inte klarade av de ordentligt :eek:
     
  18. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Tack Cray..Kan faktiskt inte vänta längre och skall köpa en nu :) Det kommer göra hålet i min plånbok ännu större nu efter semestern :cry:
     
  19. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Men sedan hur det fungerar med garantier när det väl gäller är en annan sak.
     
  20. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Ju men så är det alltid överallt. Fråga. Var i H***te hittar du info om garanti? Antingen är jag blind eller så har dem för mycket reklam och text där.
    Ps. Köpt nu