Xiaomi Redmi 4X / Pro Global

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av ForceMajeure, 10 maj 2017.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    bernard gillar detta.
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Har beställt flera telefoner från dom och har aldrig varit några konstigheter. Dom brukar vara väldigt snabba på att skeppa iväg beställning, något som väldigt många andra säljare på Ali inte är alltför effektiva på har jag fått erfara.

    Har, om inte minnet sviker, alltid haft varan i hand på ca 2v från att Goldway skickat den. Med gratis frakt då.
     
    bernard och Neiru gillar detta.
  3. Droid113

    Droid113 Guest

    Funderar på denna också till flickvännen. Hon bryr sig inte så mycket om prestanda, men hon vill gärna att det ska vara en bra kamera så hon kan skicka supercoola och fina girl-snapchats till sina kompisar.

    Hon kommer från en iphone 6 som nu är sönder. Just nu rockar hon en s4 som hon tycker är bra men att det är dåliga kameror på den.

    Vinner man mycket på att uppgradera från denna xiaomi-lur, tex till zuk z2, eller ska jag ta denna luren, eller ska jag vänta på något som snart kommer? Tycker ändå denna lur verkar lockande.
     
    bernard gillar detta.
  4. Neiru

    Neiru Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5
    En av mina kompisar bytte sig från S4 till Xiaomi note 3 eller något. Den har funkat hur bra som helst för honom med en bra kamera inom snapchat, effekterna har inte krånglat eller så.

    Det är varför jag själv blev intresserad i märket Xiaomi och väntar nu på min Redmi 4x Pro :D
     
    Droid113 och bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Lägg gärna upp lite bilder från både front och primärkameran om du får tillfälle. Är speciellt nyfiken på den punkten.

    Det är en sådan sak som förbättras med uppdateringar också, så alltid kul att se även om det finns exempel i recensioner. Är också rätt ont om vettiga recensioner på 4X.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. Neiru

    Neiru Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5
    När det kommer till mellan 3:an och 4:ans primärkamera så ska 4:an klara av bättre med mörka bilder ( natt-tid, mörkt i rummet etc ). Men jag ska fråga honom om han kan ta ett par exemplar! :)
     
    Droid82, Droid113 och bernard gillar detta.
  7. Droid113

    Droid113 Guest

    Det vore superintressant om du ville dela med dig av detta.
    Jag hittade för övrigt lite bilder, visst, man får väl ta dessa med en nypa salt då alla är tagna utomhus med hyffsat ljus, men jag tror nog att den är rätt mycket bättre än S4an iaf!
    http://en.miui.com/thread-615177-1-1.html
     
    Droid82 och bernard gillar detta.
  8. Droid113

    Droid113 Guest

    Har du något utlåtande om din 4x global? :)
    Detsamma gäller @Neiru@Neiru och @Redibo@Redibo :)

    Och även; något nytt om redmi 4 pro global version? Eller vad den än må heta?
     
    Last edited by a moderator: 15 jun 2017
  9. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Min ska enligt Alis trackingsystem ha anlänt till Sverige igår, med lite tur får jag den den här veckan! :)
     
  10. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Sådär, nu har jag hämtat ut telefonen, och lagt två kvällar på att migrera över det jag vill ha, bara det dryga jobbet med att flytta rätt alla ikoner kvar. Men, några första tankar:

    • Känns extremt välbyggd. Inte minsta tillstymmelse till knak eller knirk.
    • Överlag mer responsiv, såväl fingeravtrycksläsare som omstart som menyer. Om det är hårdvara eller Android 6 som gör den skillnaden vet jag inte, men det är trevligt.
    • B20 är underbart. Helt missat till vilken grad jag saknat det. Satt imorse med full 4G-täckning från norr om Sundbyberg till Centralen, med andra ord långt nere i blå linjen.
    • Batteritiden verkar bättre än min Redmi 3 Prime.
    • Helsvart är svinsnyggt!
    • Mi Mover gjorde emigreringen till nya luren otroligt smidig.
    • Inget "Mobile Radio Active"-problem som jag fick dras med på 3:an och aldrig blev av med.
    I övrigt inga överraskningar, framförallt inga negativa sådana. Enda minuset var att jag åkte på moms och tull, men det var rätt väntat. Värdet var skrivet till 45 dollar, så allt som allt betalade jag 1403 kr inkl. tull och moms. Väl värt för vad man får. Fortsatt extremt imponerad över vad Xiaomi kan trycka in i en lur, och hur väl Miui fungerar. Klämde på min polares nya 1+5 igår (om än som hastigast), och kan inte på något sätt motivera en drygt 3,5 ggr högre kostnad om man inte behöver beräkningsprestanda till spel eller vill ta fränare bilder än normalt med mobilen (själv har jag m4/3-system till det).

    Vad jag har kvar att utvärdera är om GPS:en fungerar bättre på den här, tycker precisionen var tveksam på Redmi 3:an. Ska även försöka låsa upp den som jag gjorde med 3:an. Samt komma på vad jag ska hitta på med min gamla lur.

    All in all: Köp. För priset finns det inget att tveka på.
     
    Droid82 och bernard gillar detta.
  11. Droid113

    Droid113 Guest

    Tack för de initiala intrycken! Låter mycket bra utifrån vad du upplevt! :D Har du något att säga om kameran än? :)
     
  12. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Just det, jämförelse där ligger också på tapeten. Bara kollat genom båda i ett dåligt upplyst datorrum so far, ska se om jag hinner ta lite jämförande bilder när jag är hemma ikväll.
     
    bernard och Droid113 gillar detta.
  13. Droid113

    Droid113 Guest

    Jag är grymt nyfiken må jag säga ;)
     
    bernard gillar detta.
  14. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Sådär, ber om ursäkt för den långsamma uppdateringen, det har varit en hektisk vecka! Nu har jag några jämförelsebilder, bild 4 hade jag inte med båda telefonerna för, men är tänkt att visa hur det blir i rätt bra ljus. Övriga är i väldigt lågt ljus alt. inomhusbelysning. Bilderna finns här, rakt ur kameran, inget fix eller inställningar: https://www.dropbox.com/sh/dif2v000yufkqc2/AAAOlMA2mib8q4TfBMaFbsD7a?dl=0

    Övriga grejer jag noterar: Kameran startar, swappar mellan foto och video, och startar video mycket snabbare på Redmi 4X än vad den gjorde på Redmi 3. Inte tänkt att vara konstnärligt, bara att hitta halvjobbigt ljus och objekt. Vet inte själv riktigt vad jag tycker, men spontant tar 4X in mer ljus när det är mörkt, och hanterar skarpt motljus bättre utan att det slår över. Så det är kanske ett litet fall framåt, men är inte på något sätt någon fantastisk kamera.
     
    Droid82 gillar detta.
  15. frewik10

    frewik10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tja!

    Skulle du kunna skriva lite mera detaljerat om "tull-förfarandet" gick till för dig? :)

    Fick du bara en avi hem i brevlådan (när paketet redan levererats till postombudet) där det stod ett (högre) belopp som du skulle betala vid uthämtning, eller hur gick det till? Låg paketet länge hos tullen/arlanda, (ifall du hade koll på posten.se, eller om du har orka att kolla nu)?

    Du blev inte på ngt vis (isf hur) tillfrågad om värdet på försändelsen? Hur har dom kommit fram till 1403kr???

    Tull ska du ju inte behöva betala eftersom värdet understiger 1500kr.
    "Tullavgiften är densamma i hela EU, och tumregeln är att du ska betala tull om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde av mer än 1 500 kronor." http://www.tullverket.se/sv/privat/avgifter/allmantomavgifter.4.792224361590183a4d311a5.html

    Moms ska ju ligga på 25% (om man nu inte har tur att slippa det helt). När jag kollade på din länk för ett tag sedan så vill jag minnas att den kostade typ 1030kr, stämmer det? Isf blir det ju lite drygt 250kr i moms du ska betala, inte typ 400kr. Om det står 45$ på paketet är det väl det som ska gälla också, dom kan väl inte hålla på att gissa sig fram till ett värde?


    Jag köpte själv den här https://www.aliexpress.com/item/Ori...32807022556.html?spm=2114.13010608.0.0.rG1Qh0 , 1088kr när jag köpte den, Standard, Gold. Idag några kr billigare.

    Har nu legat hos tullen sedan 5 juli. Så jävla drygt att vänta..

    View: http://imgur.com/a/cOfI5



    Beställde tidigare i år två (no-name) Kina-telefoner (från dealextreme, två försändelser/ordrar, ca 1000kr/st.) som bägge gick fram utan moms och fördröjningar. Skickades vidare direkt dagen efter, dock kom dessa två telefoner till Malmö istället för Arlanda om det spelar ngn roll...(?).

    View: http://imgur.com/a/TtgEF
     
  16. Redibo

    Redibo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Nu minns jag inte exakt vad det stod, kan ha varit enbart moms som de tog på försändelsen (av 45 dollar), plus sin hutlösa avgift. Den låg hos tullen i bortåt en vecka innan den släpptes lös, sen fick jag betala extraavgifterna när jag hämtade ut den, och dagen därpå kom avi + specifikation på avgiften. Jag hämtade ut med hjälp av kollinummer, orkade inte vänta på avin.
     
  17. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det verkar vara totalt kaos på Arlanda sedan ett antal veckor tillbaka, så ofta kommer paketen numera via Malmö (eller så får man vänta över en månad när det ligger på Arlanda).
     
  18. frewik10

    frewik10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    ok, tackar för svar

    Jahapp.. låter roligt. Jävla u-lands-service för att vara världens högsta skatt. Ingenting funkar väl snart
     
    kr0wl gillar detta.
  19. dave333

    dave333 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  20. evoloan

    evoloan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Xiaomi Note 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Note 10
    ROM:
    Xiaomi.eu
    Jag kan slå ett slag för honorbuy.com beställde min lur på Söndag kväll och hade den tisdag vid lunch 1 dags frakt otroligt snabba och smidiga o ha och göra med! Glöm inte att det måste vara från EU-Warehouse. Du slipper även moms och tull vad jag fattade det som.