Problem: Xperia S har blivit seg

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av martin.herna, 12 nov 2013.

  1. martin.herna

    martin.herna Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Köpte mig en Xperia S på releasen i mars 2012 och har varit hyfsat nöjd sedan dess. Men den senaste veckan har den blivit riktigt seg och jag undrar vad som är fel. Jag skall försöka lista upp de fel som jag upplever:

    - Skärmen har blivit ganska okänslig på vissa ställen, ibland måste jag trycka hårt två, tre gånger på vissa ställen för att trycken skall registreras.

    - Den laggar ordentligt vid textinmatning, oftast hinner jag skriva klart en hel mening innan den hinner ikapp och då blir det vibrationsfest.

    - Den hackar betänkligt vid uppspelning av enkla videofiler på ungefär 200 Mb, vanliga tv-serie-rippar. Ibland blir det mjukt igen men nästan direkt börjar det hacka igen. Spelaren hoppar också över vissa avsnitt när man försöker spola i dem, det går direkt till nästa. Detta gäller bara MX Video Player så det kan ju vara problem med senaste mjukvaran. Men lagget gäller även uppspelning med Dice Player.

    - Tryckknapparna ner vid skärmen har också blivit mer okänsliga, nu reagerar dem först efter två, tre drag/tryck.

    Det var nog de flesta problem jag upplever. Den är fortfarande snabbladdad och batteritiden håller mycket bättre än min 3GS gjorde efter ett år.

    Tror ni att problemen löser sig med en fabriksåterställning eller krävs det andra åtgärder? Vill helst inte köpa en ny då jag tänkt ha den minst lika länge till.

    Tack på förhand!

    MVH
     
  2. tlubtu

    tlubtu Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har upplevt samma sak med min. En återställning gjorde susen för min Xperia S.
     
  3. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Min har också blivit riktigt seg. Webbläsaren och tangentbordet kraschar ofta. Funderar på att lägga in någon custom rom.
     
  4. Bebben

    Bebben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tangentbordsproblemet har jag också fått på senaste tiden, men det händer såpass sällan jag inte bryr mig.