Problem: Xperia Z3 Compact ljudinställningar

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av leBounZe, 3 mar 2015.

  1. leBounZe

    leBounZe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Jag har nyligen införskaffat en Z3C men har ett par funderingar...
    Jag går ofta runt och lyssnar på musik via mina SBH20 (bluetooth-hörlurar). Problemet är dock att när jag får ett sms hörs inget ljud som notifierar detta. Om jag dessutom har ringsignalvolymen på, ringer det i både hörlurarna och ur telefonens högtalare. Detta vill jag inte ska ske.
    Sen undrar jag om det finns något smidigt sätt att reglera ljudet från Messenger appen (när man får ett meddelande, inte ljudet när man skriver) utan att behöva gå in i appens inställningar varje gång man vill ändra det.

    Det jag vill då:
    - Höra notifieringar av sms och annan text i endast hörlurar medan de är kopplade via Bluetooth (även när notifieringsvolymen är 0%)
    - Endast höra ringsignalen i hörlurarna och inte ur lurens högtalare medan de är kopplade via Bluetooth (även i detta fall fast ringsignalvolymen är 0%)
    - Reglera Messenger appens ljudnotifieringar utan att behöva gå in i appens inställningar.

    Tack på förhand!
     
    gute88 gillar detta.
  2. ZaInT

    ZaInT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Ingen av de två första punkterna går att göra vad jag vet, men om du menar att byta ljud för inkommande meddelanden i Messenger (Facebook messenger antar jag?) finns det i appen under Inställningar - Ljud - Ringsignal.