Yotaphone 2 erfarenheter?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Cinzano, 15 apr 2015.

  1. Cinzano

    Cinzano Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag undrar om någon har några erfarenheter av Yotaphone eller Yotaphone 2
     
    dalton gillar detta.
  2. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43

    Jag är också intresserad av att höra lite reflektioner av Yotaphone eller Yotaphone 2, speciellt nu när prislappen på Yotaphone 2 är ca 2800:-
     
    dalton gillar detta.
  3. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Fick min idag. Har inte hunnit leka så mycket med den än. Fick en uppdatering så fort den startade.
    Betalade 170 dollar med frakt från coolicool.
     
    bernard gillar detta.
  4. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Fick en uppdatering till nu.
    Lrx21m. 5.0.0ru1.1.134
     
  5. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Köpte en ifrån Kina, rätt billiga nu för tiden (ca 1000 kr).
    Nu blir det spänd väntan tills den kommer fram.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    @dalton@dalton du sålde din va? Skulle vara kul med att omdöme kring hur telefonen "funkar i vardagen".
     
    Last edited: 25 jan 2017
    dalton gillar detta.
  7. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Vad är senaste Androidversionen för dom?
     
    dalton gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    dalton gillar detta.
  9. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Sålde den. 5.0 fick jag direkt, men dom har sagt att det skall stanna på 5.0. Yota skulle optimera sin egna programvara.
    Överlag var jag väldigt nöjd med den. 99% av allt funkar perfekt i "svartvitt"
    Extremt bra batteri tid så klart.
     
    bernard gillar detta.
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    vore intressant att se batteritiden ?
    för väldigt specifika användare som läser extremt mkt dokument och liknande kan jag se poängen med denna produkten. Men tror den hade gjorts sig ännu bättre som en phablet med ännu större batteri.

    Rent estetiskt så ser skärmen inte så bra ut på baksidan jag tror det hade blivit mkt bättre om telefonen var inglasad även på baksidan, skulle gett mer premium känsla. Men ja för 170 dollar kan man kanske inte vänta sig allt. intressant koncept dock om dom lyckades göra skärmen på baksidan "osynlig " under glas så ser jag absolut ingen nackdel med att ha en sådan skärm.
     
    bernard och dalton gillar detta.
  11. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Hej!

    Jag har haft Yotaphone 2 i min ägo ca 1 år nu. Funderade på att återkoppla i denna tråd,när jag köpte telefonen men glömde bort. Jag kan försöka svara på lite funderingar.

    Kan börja med och inleda att för 1000:- behöver ni inte tveka-köp!
    Självklart beror det på era behov, men för 1000:- är det mycket telefon för pengarna och unik i avssendet med E-ink skärmen då.
    Jag älskar E-ink skärmen, utomhus är den oslagbar, behöver aldrig "chisa" med ögonen för att läsa vad det står på displayen. Upplever att jag inte blir lika trött i ögonen av att anända bläckskärmen,speciellt när man ligger i sängen och ska sova. Ett bra blåljusfilter helt enkelt ;)

    Jag upplever telefonen som rapp och hyffsat avskalad version av android. Företaget har lagt in några av sina egna appar.Nu ska nämnas att jag använder telefonen ganska basic, inte många appar, utan sysslorna är surf,whatsapp,ringa och nyttja några appar som jag tycker gör vardagen enklare.

    Ang verison som planeras den,om jag förstått rätt, uppdateras till 6.0: https://forum.xda-developers.com/yotaphone-one/general/marshmellow-6-0-official-yotaphone-2-t3518062
    De har lagt ut möjligheten att prova 6.0 genom nedladdning av betaprogram,vilket möjliggör att använder kan återkopppla om buggar osv. Jag hoppas, att 6.0 släpps via OTA och följer man den tråden så inger det hopp :)

    Jag upplever batteritiden också riktigt bra, men med rimliga förväntingar. Kör man E-ink skärmen så håller telefonen givetvis bra länge, men så fort man går över tilll huvudskärmen så suger den batteri vid hårda sysselsättningar såklart.

    Det enda negativa jag upplever, vet inte om det beror på operatör eller hårdvara, min dataanslutning hoppar inte igång efter jag använt wifi flera timmar i sträck och återvänder till datanätverket. Inget stort problem kanske, men lite störigt. Det går att bara trycka datanätverka av och sedan på igen så kopplar den upp. Ni som betsäller en, återkoppla gärna om ni har samma bekymmer!

    Kameran är kanske inte den absolut vassaste, men helt klart duglig till vardags syften.


    För att summera lite, som vardagstelefon täcker den absolut alla behov. Jag köpte den främst för att jag ville ha någon liknande glance screen som jag haft på mina Nokia lurar och där är jag väldigt nöjd. Att slippa väcka telefonen för att ta reda på bas information som exempelvis klocka och notifikationer är jag så himmla nöjd med. :)
    Jag upplever byggkvaliten som god, den känns solid och inget som knakar, dock är volym kanpparna iaf på min inte lika bekräftande som jag hade önskat.
    Sen att du verkligen får ha en unik telefon med två skärmar är något jag får höra titt som tätt. De som kommer fram tror att jag har satt dit ett skal på baksidan! :)

    Känns som inlägget blev lite osammanhängande, men är det någon som har några frågor eller funderingar ska jag återkoppla här i tråden! :) Kan även bifoga lite bilder som så önskas!
     
    rufy93, dalton och bernard gillar detta.
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Nice , mycket folk måste gått fram till dig och varit intresserad av din lur ? :)
    Jag har då aldrig sett någon med en sådan.Men jag bor i trakter där det mest sällsynta man kan se är möjligtvis oneplus. Annars har de flesta samma gammla vanliga tråkiga mobiler hela bunten. Har aldrig sett någon med en Huawei mate tex som jag har. Bara iphone och samsung och en och annan sony stöter man på.
     
  13. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Ja, folk blir väldigt intresserade, när jag visar att jag har åtkomst till hela telefons funktioner visa e-ink skärmen blir de ännu mer intresserade . Väldigt kul att det finns företag som vågar utmana jättarna på denna marknad. Personligen har jag försökt intala mig själv att inte var så snål när vissa företag försöker släppa telefoner till "överpris", det är deras enda chans. Kul att de vågar.
     
    Oceanic gillar detta.
  14. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Är det någon/några av era som fått hem Yotaphone än?
     
  15. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Beställde min precis när kinesiska nyåret började så den sändes först tidigare i veckan. Hoppas på det bästa.
     
    Edgarx100 och bernard gillar detta.
  16. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Spännande!Det går säkert bra! :)Återkom när du fått den!
     
  17. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Har fått min enhet nu, spenderade hela kvällen på att sätta upp den. Klantig som jag var lyckades jag med en misslyckad xposed installation som krävde återställning av alla partitioner.
    Är på en resa till lördag så nu blir det skarp test av telefonen i 4 dagar.
     
    bernard gillar detta.
  18. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Vad kul att du fått din enhet nu!
    Hur lyder ditt första intryck?Har du samma fenomen när växling sker mellan data och wifi anslutning så hoppar mobildatan inte igång,när telefonen legat orörd över natten?
     
  19. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Skall börja med att nämna att jag har en YD206 (Kina versionen) som är flashat till YD206 RU med korrekt radio. jag har även begränsat telefonen till 3g/2g under resans gång för att slippa eventuella problem med med 4g band.
    Nästa vecka blir det "normal" användning.

    Skulle säga att telefonen är väldigt rapp, känns väldigt som min S5 med en extra skärm.
    Rent Android mässigt så känns det som vilken lollipop som helst.
    Gällande frågan wifi så har jag inte testat detta då den varit endast på 3g.
    Det roligaste med telefonen är att det är en fantastisk icebreaker när man lägger den uppochner och det sker något (sms/calender eller dylikt).
    Jag som har kört med en läs platta tidigare tycker nästan att eink är trevligare att använda, för då förväntar man sig inte att det skall vara den absolut snabbaste telefonen, men den reagerar fullt lika snabbt (även om skärmen inte har 60hz).

    Svårast (som med alla andra grejer) är att finna på vad jag skall har på eink. Min vanliga home screen har en standard layout efter 8 år, men detta er något nytt.

    Den grejen jag har att anmärka på att batteri förbrukning med AMOLED är rätt så hög, men kör jag mirrored mode så är den relativt ok.
    Skall in med SuperSu och exposed för att se hur det påverkar.

    Blev väldigt rörigt nu men jag är öppen för alla frågor.

    Nu blir det att testa avläsning av tåg biljett och boarding kort för att se hur praktiskt det är med att sända över Screen shots till den skärmen.
     
  20. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43