Yotaphone 2 erfarenheter?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Cinzano, 15 apr 2015.

  1. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Tycker att MM fungerar fint. Den enda grej jag kan anmärka på är att eink har nog något sämre kontrast, vet inte om det har med MM eller enhet att göra.

    Enkelt (relativt om man som jag inte ändrar system partition) att uppgradera.

    Det kan jag påstå, jag är riktigt nöjd.
    Att få folk helt stumma är fortfarande det roligaste med telefonen.

    Lyckades dock spräcka led skärmen, men både skärm och digitizer fungerar utan problem, så jag kommer fortsätta så ett tag.
    Kan inte påstå att jag upplever samma problem gällande wifi.
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tycker det är lite lustigt att inte fler tillverkare har hakat på denna ideen ?
    självklart kan den förfinas.. som sagt.. tror det skulle göra stor skillnad om man glasade in även den andra skärmen, den matta ytan ser inte så premium ut, om man lyckas får den osynlig under glaset.. känns det riktigt häftigt.. sedan gillar jag inte de rundande designen på telefonen mer rektangulär, och större skärm.
     
  3. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Låter toppen! Då ska jag hem och till en början se om jag överhuvudtaget har fått den. Jag kör EU-firmware,kanske inte har nått ut dit än?! Du kör RU-firmware,eller hur?
    Kolla nyss, har inte fått något erbjudande om uppdatering till 6.0.Får öka på mitt tålamod.

    Vad härligt att du är nöjd med ditt köp! Jag blir så väldigt nöjd nu när solen lyser mer intensivt, att kunna köra e-ink skärmen utan att behöva kisa med ögonen. Oslagbart!

    Ajdå, det lät inte bra.Den är inte enklaste luren att byta skärm på.Skönt att allting funkar utöver sprickorna. Du har iaf en skärm intakt!(en fördel med två skärmar)

    Ok,tack för att du åkerkopplade ang överlämningsproblemet. Hoppas det försvinner med uppdateringen.
     
    bernard gillar detta.
  4. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Delar uppfattningen med intresset för lösningar baserat bläckskärmar.
    Till nästa modell hoppas jag de utnyttjar huvudskärmen bättre. Det är ett rejält avstånd på toppen och botten som utgörs av "död" yta. Det är egentligt de enda jag stör mig på.
    En plus vore att bättra på responsen i bläckskärmen också :)
     
    bernard gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 407
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det borde även samarbete med någon av de kinesiska tillverkarna. Tror yota phone igentligen inte har de resurser som krävs för att göra en bra produkt mer bra hårdvara och bygg kvalité.
     
  6. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Använder mig av RU, korrekt.
     
    bernard gillar detta.
  7. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Vad tror ni om att köpa från Alibaba? Det verkar som att Yotaphone är slut på lagret hos alla de sajter som rekommenderas här. Dock verkar den finnas på Alibaba. Någon som har erfarenhet av att köpa den därifrån?
     
  8. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det förresten någon som har erfarenheter av Siswoo R9 Darkmoon, som har samma dubbla skärm men har bättre specs?
     
  9. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack för bra rapport! Lite nyfiken på hur uppkoppling funkar? Funkar t.ex. 4g hyfsat här i Sverige? Förutsätter att det är den internationella varianten du har. (YD201)
     
  10. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Tack,kul att du uppskattar rapporten. Jag har som sagt den EU-varianten av Yotaphone 2 och alla uppkopplingslägen fungerar utan anmärkning.(kör med Comviq)
    Tillskillnad från de som kör RU-firmware har EU-varianten inte fått uppdatering till 6.0-än. Dock har de lovat att den ska dyka upp även till oss.Frågan är när?

    Hur väl telefonen du nämner ,Siswoo R9 Darkmoon, fungera vet jag inte.Men är den inte dyr kan det vara värt och chansa.Annars väntar du till 3:an av Yotaphone släpps. Den kommer iaf jag sikta in mig på!:)

    Är det något mer du undrar är det bara att fråga så ska jag försöka svara!

    (Sitter och skriver detta inlägg på E-ink skärmen, fruktansvärt användbart i dagsljus)
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)

    Bifogade filer:

    kissidor gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Trevligt. Gillar också e-ink och det känns betydligt mer användbart som sekundär display jämfört med Meizus lösning på Pro 7. Oväntat att det kommer en tredje generation av Yotaphone då den tidigare modellen aldrig blev någon succé. Kanske kan de lyckas bättre med den här. En introduktionspris på $350 låter inte så dumt.
     
    bernard gillar detta.
  13. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    äntligen :)! de specs som ryktas skulle jag kunna leva med även om det inte blir ett fartmonster direkt, men de ger en väldigt acceptabel användarupplevelse i tex lenovo p2, zenfone 3 och redmi note 4 iaf (4/64GB, SD625, AMOLED full HD 5,5", dual sim). kameran är väl dock ett jättefrågetecken - törs man ens hoppas på att den är godtagbar till vardags tror ni? hur stod sig den i yotaphone 2 för sin tid?
     
    Last edited: 10 aug 2017
    bernard gillar detta.
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kollar man på recensioner av Yotaphone 2 verkar de flesta anse att kameran var "decent". Kameran i Yotaphone 3 lär säkert vara i klass med en normal midrangetelefon, tror den kommer vara bättre än Redmi Note 4 t.ex.
     
    kissidor gillar detta.
  15. Edgarx100

    Edgarx100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2015
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    43
    Nu har marshmallow uppdateringen nått oss med EU-firmware på Yotaphone 2. Väldigt efterlängtad!
    Detta gör att det inte känns lika stressigt att byta till Yotaphone 3, även om detta är den långsiktiga målsättningen.

    Om nya 3:an så blev jag väldigt glad, att den med största sannolikhet, har en sensor för fingeravtrycksläsning.Skönt att slippa låskoden. :)

    Vad gäller kameran på Yotaphone 2 räcker den helt klart till vardags, så länge ljuset är tillfredsställande.
    När mörkret smyger sig på, blir det snabbt mycket synligt brus. Om 3:an inte får en sämre kamera än den som sitter i 2:an vågar jag lova att vardagsfotografering inte äventyras. Dock hoppas jag lägger till manuella inställningar i kamera appen. Det är något jag saknat enormt,faktiskt. Visst kunde jag löst det med en app, men hittade helt enkelt ingen som jag blev nöjd med.
     

    Bifogade filer:

    chraist, bernard och flipp gillar detta.