Fråga: Z1 Compact i USA?

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av niiloa, 6 dec 2015.

Taggar:
  1. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Jag är på väg bortom Stora Vattnet över julhelgen och skall förstås ta med min gamla trogna Z1 Compact - mest för att lyssna på musik och poddar men nog skulle det kunna vara intressant att använda luren 'på riktigt' också - ifall det fungerar i USA! Någon som vet hur det ligger till?
     
  2. mikekop01

    mikekop01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jo, det fungerar. Om du tycker det är viktigt att folk ska kunna nå dig så kan du köpa ett paket från Holiday Phone, då får du ett simkort som är ett visst antal minuter och gb data förbetalt på, och dina vänner /familj i Sverige kan ringa ditt ordinarie nummer och blir vidarekopplad till ditt tillfälliga USA-nummer. Jag hade ett sånt på USA-semester för 2 år sedan, fick ett Red Pocket-sim som ligger på AT&T, min Z som jag hade då funkade inte 3G-frekvensen i Arizona på.
     
    niiloa gillar detta.
  3. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Tusen tack för info! Jag skall hålla till i Ft Myers, med avstickare till Key West så måste väl se lite vilka carriers som har bäst täckning där.
     
  4. mikekop01

    mikekop01 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Min sambo hade en Xperia P då, åt henne funkade 3G, så det är bara att studera vilka frekvenser Z1C stödjer, och sedan jämföra med carriern.
    Det var rätt så tokdött med mottagning mellan Grand Canyon och Flagstaff kan jag säga...
     
  5. SMASHerano

    SMASHerano Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2014
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Bokmärk denna sida:
    http://www.willmyphonework.net/
    :)
     
  6. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har med mej ett trådlöst 4G modem då jag är över pölen, till det köper jag ett kontantkort från T-mobile, kostar typ $10/gig
    Funnit den lösningen som smidigast vad gällande få tillgång till mobil data utan att bli ruinerad.