Diskussion: Z2 tablet. Reparation, eller?

Diskussion i 'Sony' startad av Avarell_Dalton, 13 aug 2016.

  1. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Två dagar innan garantitiden gick ut startade paddan om utan att jag valt det, två gånger. Snabbt som fan skapade jag ett ärende utan att egentligen veta att det var ett hårdvaruproblem. Skickade iväg den oavsett. Gjorde två systemåterställningar för att det skulle se bra ut på verkstaden.

    Fick tillbaks den med specen
    Känns ju sådär. de har alltså hittat/avhjälpt felet genom att göra vad jag gjorde två ggr innan jag skickade in den. det är sånt här man förväntar sig när man skickar in telefoner och paddor. Inte fan har de hittat något fel. Den startade om sig två ggr på ett dygn. Verkstaden lade förmodligen max 15 minuter på ärendet. Inte konstigt att man lägger timmar på diverse forum för att själv åtgärda problem. Att skicka in för service är verkligen sista utvägen.

    Nu går jag inte vidare med felet, det har inte återkommit och paddan är två år gammal (fortfarande förvånande bra) och skickar jag iväg den igen så gör de samma sak igen
     
    indika gillar detta.
  2. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER


    Men problemet har upphört efter att du skickade in den?
    Uppstod problemet igen efter att du själv återställde den?
     
    jnsson gillar detta.
  3. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 905
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det har inte återkommit nej. Intermittenta fel går inte som klockan, det har skrivits om flera ggr, det finns inte tid för några djuplodande servicearbeten. Jag skickade hellre in den innan garantitiden gick ut, jag hade ett par dagar att spela på. Eller, jag vet inte varför du frågar så jag vet inte om jag ska dra hela tankekedjan.