Fråga: Z2 tablet som fjärrkontroll?

Diskussion i 'Sony' startad av Parika, 12 nov 2014.

  1. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur många använder er tablet som fjärrkontroll? Jag har försökt förstå hur man lägger in ComHems Tivo box. Tänker att den box som typ Sveriges största tv-leverantör erbjuder borde finnas i databasen. Men har banne mig inte förstått hur. Någon som lyckats? Vet att det ska gå att lära kommando för kommando...men det känns knöligt och tidsödande.

    Ni som använder den som fjärr får gärna också komma med lite goda råd och tips i största allmänhet.
     
  2. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag har fått det att fungera på min Yamaha receiver, Panasonic plasma tv, LG LCD TV samt boxer box.
    Det har inte fungerat på en Thomson tv inköpt på elgiganten. För LG, Panasonic och Yamaha fungerade de redan inlagda layoutsen medan jag fick göra det manuellt för Boxern. Att göra det manuellt går fortare än vad man kan tro dessutom kan man då få valfriheten programmera vilka funktioner som ska till vilka knappar på plattan :), med andra ord - ge det ett försök!
     
    Parika gillar detta.
  3. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Aldrig haft en Androidenhet från Sony tidigare, men har nu skaffat mig en Tablet Z2.

    Installerade Anymote (som jag kör med till S5), men den fungerade ju inte med Sony :ehm:
    Stöder inte Sonys enheter tredjeparts IR-appar alls?