Z5 Compact - första intrycken

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Cupcakes, 12 sept 2015.

  1. Iman

    Iman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2014
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 6S 64GB Rymdgrå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 6S 64GB Rymdgrå
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Blir den varm vid normal användning?
     
  2. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Inte vid normal användning. Spelar jag spel så blir den varm men inte överhettad. Jag har inte testat att spela in i 4k... Använder knappt det i vanliga fall ändå. Vet att det varit mycket snack om överhettning... Men jag hade inte problem med det på z3+ heller efter uppdateringen. Det handlar väl om hur tunga appar man använder antar jag.
     
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Så kameran va bättre på Z3+? :(
     
  4. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Japp... Vet inte vad som gör att fotona blir sämre med z5c. Borde vara bättre... Mjukvaran?
     
  5. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ok, hoppas på mjukvarufel annars är det ju riktigt kasst utav Sony :)
     
  6. holetaker

    holetaker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har haft telefonen i två veckor nu. Hoppade på Tre:s fantastiska erbjudande om telefon + Tre Total 6gb för 269 spänn i månaden.
    Dock är jag INTE imponerad. Min z3 compact var rätt mycket snabbare än denna. Har telefonen legat nån timme, så är responsen urusel. Efter ett tag så "vaknar" den iofs, men så gjorde aldrig min gamla. Sen är det lite smålagg här och där oavsett när man använder den.
    Mitt största problem är dock att Icabankens app strular. Det går inte att aktivera mobildosa och funkar inte det så är det en dealbreaker för mig. Då kan jag lika gärna gå tillbaka till z3:an.
    Batteritiden är oxå bra mycket sämre än tidigare.
    Ja, suck säger jag bara. Blir det inte bättre med nästa uppdatering så kränger jag fanskapet och går över till Samsung istället.
     
    bernard gillar detta.
  7. oskich

    oskich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skärmen på min Z3Compact lossnade, så det fick bli en Z5c istället :-)

    Mkt trevligt format, aningen större skärm än föregångaren, positiv överraskning är fingeravtryckssensorn - Mkt bra placering :-)

    Negativt är dock batteritiden, kamera-avtryckaren och vibratorn som alla är betydligt sämre än på Z3:an... Funderade allvarligt på att köpa en ny sådan, då jag var väldigt nöjd med denna.

    Jaja... Ger Z5:an en chans - Den är iaf vattentät, till skillnad mot de nya lurarna som saknar både detta och fäste för handlovsrem :-P
     
  8. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Så blev det en Z5 Compact. Eftersom jag alltid ligger ett par generationer efter alla andra så gläds jag nu åt innovationen fingeravtrycksläsare ;) Tre fyra år efter det var hett topic här på forumet. Funkar klockrent. Sitter på bra ställe

    Varför byta när jag hade en sprillans Z3 Compact? Laddlucka började kännas föråldrat. Blott 16 gb lagring lite klent. Fingeravtrycksläsare bra finess.

    Efter all diss bla här har jag kört dem parallellt så jag inte byter till något sämre.

    Det är Android 7 på Z5 och 6 på Z3. Vad jag jag se samma goda batteritid. Inga värmeproblem.

    Den stora skillnaden är kameran. Den är mkt bättre. Väldigt vidvinklig. Motsvarar 24 mm på fullformat men jag gillar kraftig vidvinkel.

    Så jag behåller Z5. Enda fördelen på Z3 är att jag upplever den lite mer "exklusiv" i materialet. Men har ju alltid skal så det spelar ingen roll
     
    Last edited by a moderator: 18 nov 2017
    (SiC) och bernard gillar detta.
  9. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Visst är den bra. Dock är Z5 compacten den ENDA telefonen jag behövt skicka in på lagning, inte bara en gång utan två på en snart 1 år gammal telefon. De var mikrofonen som krångla. Inte helt 100 än men jag orkar inte skicka in den till Sony mer.