Z5C fast i boot

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Hajpojke, 6 okt 2015.

  1. Hajpojke

    Hajpojke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hallå,
    min helt nya Z5C (helt oanvänd) är fast på skärmen "Android tm startar... startar appar" som dök upp efter "Optimerar appar 16/16". Första gången jag sätter igång telefonen alltså. Har varit fast i det läget nu i 1 timme ungefär. Vågar inte röra den...

    Antar att det inte ska ta så lång tid? Någon annan som varit med om något liknande?

    Är det bara att gå tillbaka direkt eller försöka sig på en factory reset med PC Companion?
     
  2. PSPlayer

    PSPlayer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    stock
    Platta:
    iPad Air 2
    ROM:
    stock
    Testa att trycka in volym upp och trycka på powerknappen. Annars är det bara att åka in med den.
     
  3. Hajpojke

    Hajpojke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Lyckades få igång den efter 7 omstarter. Laddade ner de appar jag hade kopplat till mitt Google konto och tänkte att försöker starta om den så den verkligen funkar. Direkt tillbaka till boot grejen.

    Android tm startar....
    Optimerar appar 1/x
    Startar appar

    Sen är den fast där för alltid. Försökte starta i Safe mode verkar ändå vara väldogt mån om att optimera och starta dessa appar. Telefonen blir rätt varm under processen med så måste vara någon konstig loop. Får inte datorn att hitta den i PC companion heller så kan inte genomföra en factory reset (på en helt ny telefon...)

    Verkar vara andra med Android 5.1 som fastnat i loopen efter uppgradering fast på andra modeller. Får väll gå tillbaka med den till butik...
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja eftersom den är helt ny så tycker jag verkligen att du ska gå tillbaka med den och hävda Dead on arrival, doa.
     
  5. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Du har inte satt i något SD-kort som strular kanske?
     
  6. Hajpojke

    Hajpojke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nope, inget förutom sim-kortet. Fick ny genom Doa som inte har samma problem. Supernöjd med den nya luren