Fråga: ZAGG Skärmskydd till S7 edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Dejan195, 19 dec 2016.

  1. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Precis köpt ZAGG skärmskydd (full body) till S7 edge samt ett till min tjejs S6 edge plus (endast skärm) på Kjell och Company idag.

    Att sätta på baksidan på S7:an gick lätt men framsidan gick åt helvete och fick tjocka luftbubblor som inte ville väck med deras plats/gummi grej man fick med. Blev så frustrerad att jag tog av den och den töjde ut sig att den går ej på längre som den ska.

    Samma skit hände med tjejens när hon skulle sätta på sin.

    Sedan såg jag att ZAGG har livstidsgaranti samt 30 dagars retur (dock endast på deras hemsida tror jag).

    Finns det något sätt jag kan få nya skydd eller pengarna tillbaka från Kjell och Company. Kan man inte kräva garantin via Kjell och slippa skicka till Zagg som byter ut dom men då måste man skicka till USA och betala frakt?

    Skulle bli en bra julklapp och nu sitter man här -550kr och inga skrämskydd :(

    Kan ni rekommendera några skärmskydd? Eller ska man köra utan?

    tack för svar!
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Använde du verkligen mallen skärmskyddet sitter på? Tanken är ju att man ska passa in skyddet på skärmen först sen ta bort nederdelen där skyddet då fäster för att den försiktigt dra på det upp över skärmen på samma gång mallen kallas av. Min erfarenhet är att zagg med mallen är ett av dom enklaste att montera bra.
     
  3. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Jag använde mallen men fick någon typ av bubbla som inte ville väck och stack utåt fattar inte hur. Har haft ZAGG innan och aldrig haft detta problemet innan

    Tror du det går att göra något åt?
     
  4. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag använder inte skärmskydd, har aldrig gjort. Jag har heller aldrig lyckats repa en mobilskärm. Så jag säger "köra utan"
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Den du tog bort är troligtvis förbrukad då man oftast sabbar formen på den när man tar bort den.

    Jag hade lite otur med några zagg jag köpte på netonnet. Skyddsfilmen på nederdelen hade lossnat i kartongen och själva skyddet var då skadat redan i kartongen det kom i. Fick nya av netonnet men mailade även zagg om detta problem. Dom skickade då 2 nya i kompensation OCH dom krävde inte in någon av dom gamla vilket dom verkar göra när man reklamerar. Testa att maila dom så kanske dom skickar ersättningar.
     
  6. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Hej
    Ja de gav mig en kod för gratis frakt av en ny men fick aldrig reda på hur jag ska skicka tillbaka den gamla
    Men ZAGG verkar hjälpa till här
    Ska köra utan tills jag får en ny