ZTE Nubia Z17

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av Oceanic, 28 maj 2017.

  1. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Kan bli köp här!
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nubia gör grymt snygga telefoner. Hade Z11 Max tidigare som var en trevlig bekantskap. Skulle gärna slå till på Z17 men priset är för högt.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tycker nubia borde läggas sig i samma prisklass som xiaomi typ.. om dom vill kunna konkurrera. Att dom har bra hårdvara på pappret säger inte så mkt.. mjukvara och kamera algoritmer osv är en konstform.. som är svårt att lyckas med.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fast det kanske är en bra strategi för Nubia i Asien. Jag har ingen aning. Oppo och Vivo säljer ju otroligt mycket bättre än Xiaomi i Kina. När det gäller kamerorna så är Nubias Z-serie känd för att prestera ganska bra. Xiaomi är faktiskt anmärkningsvärt dålig på just kamerabiten (bortsett från källarföretag som Umi, Vernee etc)
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    När det kommer till ren försäljning ligger ZTE rätt långt bak numera..Dom var annars en av de största tillverkarna i kina förut.. men ja som sagt fortsätter dom att producera kvalite telefoner så kommer dom nog få tillbaka marknadsandelar... Jag tycker dom lyckas ofta med designen när det gäller telefonerna tycker många av deras telefoner är snygga.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja vansinnigt snygg design.Meizu och Nubia tycker jag gör snyggast lurar. Är lite småsugen på Z17 Mini: [​IMG]
     
  7. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    470dollar tycker jag känns som rätt bra pris med tanke på specsen. Återstår juh att se vad den presterar men känns lovande. Nä denna eller mi6 eller kanske vänta o se när axon8 dyker upp.
    ZTE Nubia Z17 Dual Rear Camera 5.5 inch 6GB 64GB Snapdragon 835 Octa core 4G Smartphone
    https://banggood.app.link/XRnndHqXOD
     
  8. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Vilka har beställt? Jävulskt sugen på klicka hem en. Står o väger mot xiaomi mi6 än lite grann.
     
  9. Englund81

    Englund81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    1 133
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Skriv upp för och nackdelar. [emoji6]
    Och posta dom här. [emoji13]
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kameran på Z17 verkar tyvärr suga när det gäller low light (åtminstone med dagens mjukvara):
    View: https://www.youtube.com/watch?v=jILUvIukLzw

    Jag hade tagit Mi6, användar-communityt kring Xiaomis lurar är mycket större än för Nubia, det är bra om man vill testa olika romar eller vill diskutera ev. problem i olika forum. Xiaomi brukar även vara bättre när det gäller uppdateringar. Bortsett från detta tror jag de båda lurarna är ganska livvärdiga och det är nog mest en smaksak vilken man föredrar, t.ex. om man är ute efter en skärm på 5.2" eller 5.5".
     
    Oceanic och Englund81 gillar detta.
  11. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Hårdvarumässigt ser jag det som jämt skägg.
    Mjukvarumässigt så har jag dålig koll på xiaomi,miui8 eller vad heter de?
    Vad gäller nubia gillar jag de jag sett hittills, många roliga och kanske t o m användbara funktioner.
    Z17 är även ip68 klassad mot mi6 som bara är "splashresistent".
    Gillar även att z17 inte har några bezels på sidorna, utseendemässigt vinner den nog på alla plan.
    Men det är egentligen kamerorna som är själva dealbreakern, ska kolla klippet du postade @flipp@flipp . Inte hittat nåt vettigt test än på tuben.
     
  12. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Mm verkar tyvärr som z17 går bort. Kan juh vara saker som fixas med uppdateringar, har juh inte kommit ut på marknaden än, kanske i Asien möjligtvis.
    Nä fokus ligger nu på mi6 istället. Eller om nåt annat kul dyker upp i samma klass :P
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    De kinesisk företagen har gräsligt svårt att lyckas med mörkerprestandan på kamerorna. Verkar bara vara Samsung, HTC och LG som har den kompetensen inom androidvärlden.
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    ZTE är iallafall ett företag som verkar bara på rätt väg. Kameran ser ju inte helt illa ut, men inte riktigt där ännu. Personligen tycker jag kameran är inte allt..man ska inte dömma mobilen för kameran, det är en mobil man köper inte en kamera... kameran är mer en bra bonus.. det flesta mobiler har helt dugliga kameror som funkar om vill ta någon bild ibland.

    Samsunsg må vara bra på mörkerprestanda, men dom gör också att det ser ljusare ut än vad det är i verkligheten.. Sedan ska vi också ha klart för oss att det är auto läget som testas.. så det kan bli extrema skillander om tex mjukvaran ändras i framtiden och auto läget får annorlunda exposure osv.

    Mate 9 har ju fått kritik att den är dålig i mörker men i manuella läget kan man få rätt bra resultat.

    Hur som helst finns inga ursäkter, auto läget bör trimmas innan release så är det.. vet dock inte om den är släppt ännu ?
    Känns ändå märkligt dom dom markandsförs mobilen som speciellt en överlägsen bra kamera i mörker..
    Jag tyckte mig se en annan video med bättre resultat för några dagar sedan..
     
  15. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Ja va fan var inte ena linsen monokrom-lins? Eller var de en zoom?
     
  16. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Man kanske får han lite källkritiken här och avvakta fler test. De kan juh va en xiaomifanboy som gjort testet :cool:
    Tyckte bilderna som var tagna dagtid var bäst iaf. Sen mörkerbilderna var lite gryniga och filmningen var som det helt saknades stabilation.
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Han som gjorde testet verkar trovärdig utifrån tidigare videos jag sett med honom men ändå klokt att avvakta fler tester. Mjukvaran kanske förbättras snart.
     
  18. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Ja blir avvakta lite till. Har en LG G5 som dött och ska bytas på försäkringen. Magisk telefon men sämst batteri, få se om den nya är bättre. Kör en Elephone p9000 nu som jag är nöjd med, saknar en lite bättre kamera bara.
    Kan hända ip68-klassningen och fingerprintsensorn på baksidan väger upp den eventuellt sämre kameran i mörker på nubia ändå. Den som lever får se!
     
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det där testet ovan hade ju riktigt dålig kvalite också på själv videon.. så är nog bra att använta ett mer trovärdigt test..
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Men LG vill ju du ska ha 3 st batterier i fickan det är det som är så fett med modulär telefon :)
     
    Molbor gillar detta.