ZTE V5 Max (2GB RAM/16 GB ROM/4G/Snapdragon 410)

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av mfm, 20 mar 2015.

  1. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    [​IMG]

    ZTE V5 Max (N958St)

    Processor: Snapdragon 410
    RAM: 2GB
    ROM: 16GB
    Minneskortplats: 32GB (antagligen fungerar större kort).

    SIM-kort: Dubbla MicroSIM-kort (2G/3G/4G på ena SIM-kortet, 2G på det andra kortet. Man kan välja vilket som ska vara 3G/4G).

    Frekvensstöd:
    GSM 900/1800/1900 MHz
    WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
    TDD-LTE B38/B39/B40/B41
    TD-SCDMA B34/B39 (3G i Kina för China Mobile)
    FDD-LTE B3 (1800 MHz)/B7 (2600 MHz)

    Skärm: 5,5" 1080x720 IPS-skärm

    Batteri: 3100 mAh (löstagbart)

    Huvudkamera: 13 Mpixel Sony-sensor
    Frontkamera: 5 Mpixel

    Android-version: 4.4.4 (Nubia UI v2.6.0). För den som bryr sig är Lollipop på gång.

    En väldigt trevlig mobil som trots att den är relativt billig är komplett (förutom möjligtvis NFC), dvs indikator-LED (hemknappen som lyser i blått kan blinka för notifieringar), alla vanliga sensorer som gyro och e-kompass finns, dubbla mikrofoner för brusreducering finns, FM-radio med RDS finns, löstagbart batteri finns.

    Laddaren är på 5V 1,5A vilket är bättre är många konkurrenter.

    Som på alla kinesiska mobiler som inte är i källarföretagskategorin stöds inspelning av samtal med perfekt kvalitet direkt i stock-GUI, något som kan kräva mycket jobb eller inte fungera alls på koreanska eller västerländska modeller.

    Alla svenska 2G, 3G och 4G-frekvenser stöds utom band 1 (2100 MHz) som Tre kör på några få ställen och glesbygds-4G på 800 och 900 MHz (även Tre's TDD-LTE på band 38 stöds). Jag har använt mobilen på 2G, 3G och 4G med Telia utan problem.

    Kameran och kameramjukvaran ska vara bra men jag har inte testat så mycket ännu.

    GPS-funktionen har fungerat väldigt snabbt och bra och förutom GPS och Glonass så stöds kinesiska BeiDou.

    Det finns många smarta funktioner som man kan slå på, t.ex. kan man slå på skärmen genom att dubbelknacka precis som på LG-telefoner och andra..

    Uppdaterar tråden mer senare.
     
    Last edited: 21 mar 2015
    flipp gillar detta.
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    GPS fungerar som sagt väldigt bra:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Som man kan se på bilden ovanför stöds både Glonass och kinesiska BeiDou.

    [​IMG]

    Väldigt bra med tanke på att detta är inomhus på 2600 MHz och Telias 4G-täckning är helt usel där jag bor (min S4 får bara in 800 MHz inomhus och brukar ofta hänga modemet) och mitt abonnemang är begränsat till 20 Mbit/s.