ZUCH myXS A10x Android 4.0

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SnuskeGård, 6 apr 2012.

  1. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Var väl ganska uppenbart att MyLundgren var en stor bluff redan från början. Antingen blir de själva lurade av någon "tillverkare" eller så är det MyLundgren själva som kör scammar.

    Med största sannolikhet är det MyLundgren själva som är bakom det hela, ingen är väl så dum att bli lurad av en tillverkare på detta sätt?

    Dessutom ska vi inte glömma att MyLundgren på Tradera har lagt upp en bild på 1111 kronors plattan fast där har plattan på bilden ett Windows-operativsystem och inte Android.

    Vad ni än gör, ge fan i att beställa!
    Om ni nu redan har beställt, gör allt ni kan för att få tillbaka era pengar för ni kommer uppenbarligen inte få några plattor..
     
  2. calle_kjellberg

    calle_kjellberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tror MyLundgren kör en "Kameraexperten", dvs erbjuder en vara till ett mycket attraktivt pris, håvar in en hel del pengar och "försvinner" till varmare breddgrader. Finns mycket som talar för detta, bl:a deras marknadsföring med felstavningar och missvisande bilder, svar i detta forum, förhalningar osv osv...

    Vidare följer MyLundgren inte Traderas regler, då de lägger upp en annons med ett objekt som vid det tillfället ännu inte är i säljarens besittning eller ägo.

    Jag hoppas jag har fel, men håll i pengarna tills ni hör något annat!..
     
    Last edited: 18 apr 2012
  3. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Precis vad jag också tror.
    Alla stavfel har jag reagerat på också, och bilderna de har verkar vara lite slumpmässigt tagna från olika sidor på internet.

    På Tradera så såg jag här om dagen också en bild som visade operativsystemet, och den var uppenbarligen tagen från en Galaxy Nexus. Den är borta nu, men alla dessa små fel bygger ju på och minskar förtroendet för dem. (Som visserligen inte var vidare stort från början heller)

    Sen att det dyker upp en massa nya användare från ingenstans och börjar skriva om dem och oftast avslutar med saker som jag beställde, de var trevliga så jag beställde direkt, eller det låter som denna platta m.m. gör ju inte saken bättre. Men det är nog många som inte har full koll som går på detta..... tyvärr :ehm:
     
  4. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    nått som man måste tänka på idag, är fuskare har lärt sig att inte 'springa iväg' utan stanna kvar och prata och ge ett gott intryck. nått som dom har lärt sig från fuskbyggarna och dylika tv-program.

    Trist för dom som har förlorat pengar dock.
     
  5. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt med DHL. Eftersom jag inte har trackingid. för DHLsändningen så kan de inte ge besked. Men, batterier måste sändas separat i speciella containrar på grund av explosionsrisk och elstörningar vid friktion. Så det stämmer. Nu vet MyLundgren det till nästa leverans. Vad jag förstår så är MyLundgren inte helt insatta i vad som gäller, och det kanske inte är så konstigt om man är nybörjare (även de i China kanske). Shit happens.
     
  6. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Finner det märkligt att du endast skrivit i denna tråd på Swedroid och att du ursäktar MyLundgren om och om igen. Det är ganska uppenbart vad du håller på med, bara så du vet..

    Sedan är det du skriver skitsnack, batterier skickas inte alls separat. Så du menar att alla miljarder teknikprylar som skickas från Kina först får batterierna isärplockade? Vilket skitsnack.

    Det är ganska uppenbart att MyLundgren och deras plattor är en bluff..

    Köp inget av detta företag tills de har börjat leverera de redan utlovade plattorna.
     
  7. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag har beställt 2 surfplattor från Kina och båda levererades med batteriet i så detta är allt annat än sant. Dessa plattor ÄR en 100% bluff tills motsatsen bevisad!
     
  8. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Ni som har beställt från MyLundgren bör snarast be om era pengar tillbaka, om de vägrar är det ganska uppenbart att de håller på med bedrägeri.
     
  9. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är en av de som HAR beställt utan att ha vetat om myLundgren innan. Det kan vara så att jag inte får nån tablett och att myLundgren tar mina 1190 spänn men det tror jag inte. Googlade precis:

    "shipping goods with batteries", första länken var:

    http://www.ups.com/content/us/en/resources/ship/packaging/guidelines/batteries.html

    Där det står:

    Lithium and lithium ion batteries: Both rechargeable or non-rechargeable power sources, common in computers, cell phones, cameras, and other small electronic devices. If dropped, crushed, or short-circuited, these batteries can release dangerous amounts of heat and may ignite, and are dangerous in fires. Special regulations apply to shipping these batteries. Shipments requiring hazardous materials shipping papers are accepted from contract hazmat shippers only, and certain lithium batteries may not qualify for UPS service.

    Other Batteries: Although common dry cell (e.g., AA, C, D batteries) may not be regulated as hazardous materials, all batteries can cause fires from short circuits if batteries and terminals are not protected. However, effective January 2010, packages containing dry cell batteries of more than 9 volts must be marked "not restricted."


    Det kan vara att när man skeppar 100 datorer tillsammans så överskrider man nån kritisk massa, vad vet jag...

    Anywho, jag bryr mig inte säskillt mycket om nån tror att jag är affilierad med myLundgren. Skälet till att detta är de enda inläggen på swedroid är att detta intresserar mig och en vecka sedan var detta det enda stället där detta diskuterades så jag ville ge mina 5 öre.

    En annan grej, hur mycket pengar tjänar de om de själva scammar? 100 000 spänn (av allt jag har hört tog de bara emot ca 100 beställningar och med tanken på hur många som betvivlar dem här skulle jag inte tro att de i hemlighet har tagit 10 000 ordrar...)? Är det värt all anstränging och alla stämningar sen?

    OM nån scammar (vilket jag för övrigt fortfarande inte tror, hoppas jag har rätt) så är det kineserna. Sen kan det vara att myLundgren bara har beställt nåt från aliexpress som vi har sett här men så länge allt stämmer och kvallen inte är för dålig så har jag fått my money's worth.

    De har lovat att skicka ut tracking nummer till oss som har beställt så fort de har det (i veckan alltså). Jag återkommer då...
     
  10. SnuskeGård

    SnuskeGård Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Blev lite "drag" i tråden!
    Jag är själv ruggigt sugen att beställa men coolar ner mig lite och ser vad framtiden utvisar! :)
     
  11. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är inte heller allierad med MyLundgren. Hade aldrig tidigare hört talas om dem innan jag beställde min platta. Däremot vet jag hur frakter med flyg och handel med Kina bedrivs. Möjligt att MyLundgren hinner KK:a innan de får sin leverans. Leverans betalas oftast i förskott när man inte är inne i marknaden ännu. Så det blir en stor förlust för beställare och MyLundgren om det skiter sig.
     
  12. yxskaftet

    yxskaftet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lägg ner nu.
    Du/ni gör misstaget i att anta att folk har lika låg IQ som du/ni har, vilket inte är fallet.
     
  13. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det känns ganska uppenbart att MyLundgren har beställt (eller säger sig ha beställt?) en större laddning plattor från Kina, antagligen via någon eBay-återförsäljare baserad i Shenzen. Jag brukar själv köpa diverse elektronik från sådana.

    Jag har ingen aning om vad som är tillåtet när det pratas frakt med batterier, men jag har sett kinesföretag sälja iPhones och iPads i kvantiteter om 100+, och där skruvar de ju knappast ur något batteri.

    Sedan känns det konstigt att kinesföretaget inte skulle vetat om hur de kan eller inte kan skicka sina varor. Antingen så är det något som inte stämmer, eller så har man köpt från ett kinesföretag med *få* ratings och *kort* tid i branschen - något som DEFINITIVT inte går hand i hand med traderas regler om att besitta de varor man lagt ut. Själv köper jag från sådana med 10000-100000 i eBay-rating, och då bör man ju kunna räkna med att de åtminstone känner till fraktregler...
     
  14. Peterboxy

    Peterboxy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  15. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Ganska komiskt att det endast är de nyreggade kontona i tråden som försvarar MyLundgren.. ;)
     
  16. JoeNish

    JoeNish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har själv hållt på med Kina import för några år sedan. Dock inte elektronik. Kineser vet ofta inte själva vilka regler som gäller, inte alls ovanligt.
    Jag importerade minimotos m.m. Kör man med container och båt så äre kraven inte lika hårda som om dom går med flyg. Går dom med flygfrakt fick man inte ha olja i motorn, batterierna fick inte vara fyllda med vätska osv. Tror nog dom kör med flygfrakt båt tar lite väl lång tid ;)
    Förstår att folk blir skeptiska till sådana här saker men det behöver inte va helt otroligt heller. Verkar juh som att dom kör mer "gruppköps" varianten som förekom en del för några år sedan i alla möjliga former.
    Men det är lite konstigt att dom skriver att dom skulle betala till baka pengarna för dom som inte orkar vänta.
    Bara att säga att man inte orkar vänta och se ifall dom betalar tillbaka då. Gör dom inte det så kanske man ska börja oroa sig.
    Att anklaga en nystartad firma för massa saker och anta saker känns rätt onödigt innan man vet.
    Men det lär väll märkas hur det går :)
     
    Leffep gillar detta.
  17. Hirn

    Hirn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    God dag yxskaft sa vi på 50-talet till dem som inte riktigt hängde med i svängarna.
     
  18. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Snarare ni imbeciller på MyLundgren som inte hänger med i svängarna..

    Antingen är du bara puckad och har gått på MyLundgrens strunt eller så är du bakom det hela.

    Dum eller dummare, välj själv.
     
  19. Leffep

    Leffep Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite info från en kund:
    Jag beställde en platta till ett projekt. Men efter förseningarna i leveransen så kunde jag tyvärr inte vänta på plattan.
    Jag begärde då återbetalning via ett mail, som dom följande dag BETALADE TILLBAKA 100%

    Så för mej är firman helt ärliga !!! Hoppas att få återkomma till firman igen senare.

    m.v.h. från Leffe
     
  20. eggnod

    eggnod Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är lugnt om du och yxskaft vill kalla mig dum men ser man på nivån på era och mina inlägg så kan folk dra egna slutsatser...

    Blir jag lurad så blir jag lurad och jag kommer att berätta det här för att varna andra. Dock tror jag fortfarande att det är mylundgrens leverantör som isf lurar någon. Innocent until proven guilty tycker jag...

    Ang batteriet så googlade jag bara och det kan ni alla göra med.