Vi förstår varför du blockerar annonser, men överväg gärna att visa dem om du vill stödja Swedroid. De behövs för att sajten ska gå runt. Tack! Dölj meddelandet.

Har du någon skräckhistoria om en operatör?

Postat:
13:04 - 2017-10-18
Skribent:
Lars A
Kommentarer:
Häromdagen släppte SKI sin rapport om hur pass nöjda kunder Sveriges mobiloperatörer har. Branschen sades ha problem med kundnöjdheten generellt och ingen av operatörerna kom upp i ett index som motsvar ”mycket nöjda kunder”.
Nu undrar vi om du någon gång har råkat ut för en riktig soppa i samband med en operatör, och i så fall vad? Det kan röra sig om vad som helst som ställt till med problem – felaktiga fakturor och beställningar, bristande täckning, abonnemang som plötsligt blivit dyrare, returärenden, undermålig kundservice, och så vidare.

Eller har allt ditt utbyte med operatörer fungerat felfritt genom åren? Det är fritt fram att ventilera och göra kommentarsfältet till en klagomur! Vi passar samtidigt på att ställa frågan: Hur pass nöjd är du med din nuvarande operatör?

Hur pass nöjd är du med din nuvarande operatör?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

  • Raptor

    nope

  • Hermes Trismægistus

    Jag har aldrig råkat ut för någon riktig mardrömsituation. Jag bytte för ett kort ögonblick operatörer men blev rätt missnöjd så bytte tillbaka men det är också det enda dramatiska som hänt.

  • Daz Fasta

    Lyssna på Denna historia:

    Tre!

  • Tobias

    Med Tre. Hade köpt en NEC 313 med Tres kontantkort. Var dyrt, men var inte det som var problemet. Problemet var när de ändrade hur deras kontantkort fungerade. I början så fungerade det som vilket kontatkort som helst.

    Men sen, typ nåt år senare flippade det ut fullständigt när de ändrade på hur deras kontantkort fungerade.

    Plötsligt så skulle man fylla på mobilsamtal och sms/mms/internet med olika pottar. Och inte nog med det. Om man inte hade gjort av med alla pengar inom 30 dagar så ”POFF!”, borta! Och det gällde inte bara nya kunder, utan också alla som hade deras ”normala” kontantkort från början.

    Jag har fortfarande dålig smak i munnen av detta.

  • Hanse Andersson

    jag råkade ut för en säljare på tre som startade ett mobilt bredbands abb i mitt namn utan min vetskap, hade dubbla abb ett tag så märkte inte att det var ytterligare ett mobilt bredband på min faktura. märkte det ett år senare, och krävde pengarna tillbaka, efter ett par vändor när dom kollade att jag aldrig ens aktiverat och använt det mobila bredbandet fick jag tillslut tillbaka pengarna.. nu har jag tele2 och är mycket nöjd.

  • Chrissssss

    Missnöjd! Tre..

  • Bowe

    Säger bara Vimla!

  • henrik_6

    Alla har givetvis olika uppfattningar om olika operatörer etc.

    Men jag har haft Telia på ett abonnemang sedan mitt på -90 talet.
    Visst, dom är inte billigast..
    Men har aldrig haft några problem, direkta störningar, konstiga avtal etc etc..

    Nu har ju barnen börjat använda mobiler mer och mer, det enda negativa där var väl när Wifog ändrade från gratis (reklam) till betal..
    Gick över till Vimla, fungerar bra hittils.

  • Jag har Tele2 och är nöjd.

  • gatsten

    Gäller Tre. Jag satt på en färja mellan Själlan och Jylland och surfade på färljans wifi. På ngt vis, har fortfarande inte förstått hur, dök detta upp på nästa avi (autogiro) från Tre. Räkningen var väl på typ 4k och det var ren tur att jag kollade kontot just då.
    Jag ringde dem och de sa direkt att det blivit något fel och att pengarna skulle betalas tillbaka.
    Så långt var jag nöjd men nu till problemet…
    Utbetalningen dröjde mer än tre månader!!!
    Det var ju inte så att livet hängde på det men rent principiellt var det ju för jäkligt och gjorde mig nästan galen. Därefter bytte jag till Telenor och är väl överlag mer nöjd men perfekt är det ju inte här heller.
    Aldrig mer Tre i alla fall. Alla som jag hör prata om Tre får höra min historia vare sig de vill eller inte;)

  • differentbeat

    Har haft Halebop i 5-6 år nu, alltid fungerat klockrent med både support och funktion.

  • Daniel Männikkö

    Har varit hos Tre nästan sedan de började. Om man bortser från två tillfällen då jag varit missnöjd med deras service har jag alltid varit nöjd med dem.

  • Arn von Swedén

    Telenor:
    Tappade mitt SIM-kort vid byte till annan mobil – som hamnade i någon taxi och blev borta. För säkerhets skull spärrade jag SIM-et, och bad Telenor skicka mig ett nytt. Företaget bad om en horeavgift på 250 kronor. Jag sade upp abonnementet…

  • har tele2. haft sen Dackefejden, med en kortare sejour i Campuz. Är neutralt inställd. De sköter sitt jobb, inte mer. Inget att hymla över, vare sig + eller – tycker jag.

  • Adam von Kraemer

    Comviq – mycket nöjd!

  • pacman_42

    Orsaken till att folk är missnöjda med huvudoperatörerna är att de tar mer betalt för sin kundtjänst och övriga tjänster än deras online-operatörer (Telia-Halebop, Tre-Hallon, Telenor-Vimla, Tele2-Comviq). Folk förväntar sig att få en bättre service av exempelvis Telia och Tre än av Halebop och Hallon. I praktiken så är skillnaden i service dock liten och skillnaden i pris ganska stor. Därför ligger de små operatörerna före i kundnöjdhet. Att sedan folk inte byter till online-operatörerna i större utsträckning är för mig en gåta.

  • Jeff Andersson

    Hade Telia innan. Säger bara det vilka överpriser dem har, tar mycket mer än vad man får. Nu har jag Comviq och är nöjd :)

  • Jerry Berglund

    Det bästa kontantkortet enligt mig. Den förändringen vart för mig det bästa som hänt. Sedan stämmer det inte riktigt det du säger. Potten försvann bara om man inte fyllde på inom 30 dagar. Fyllde du på med något så fick du behålla potten. Enbart abonnemang hade det system som du pratar om.

  • Tobias

    Ber om ursäkt om jag minns fel. Men fortfarande dåligt av de att inte erbjuda både erbjuda ”3reload” och nya alternativet än att tvinga på alla det nya. Jag som var 12-13 år, och inte direkt smart, och inte direkt nån inkomst heller för den delen, så blev det enbart förvirrande drygt att behöva fylla på var 30:e dag.

  • Kenneth

    Jag har haft Tre i nästan alla år sedan dom kom in på svenska marknaden. Jag gjorde ett kort avbrott och hade Telia under 2 år men gick därefter tillbaka till Tre eftersom jag var mer nöjd med dom som operatör. Jag har ALDRIG haft problem med Tre, det enda jag kan klaga på var när jag skulle köpa en ny mobil för två år sedan och deras säljare försökte att sälja på mig en massa skit som jag inte var intresserad av utan att fråga mig först. Förutom den incidenten så har allt flytit på utan problem under alla åren som jag har haft Tre.

  • Tiredness

    Säger du det för att du är nöjd eller för att du sitter på en skräckhistoria?

  • Bowe

    Toknöjd!
    Det som fick mig att byta från början var att Vimla! var ändå företag där man fick behålla oförbrukad surf till nästkommande månad. Nu kan man köra lägsta abonnemanget med låg månadskostnad och massor med surf.

  • Prahlis

    Hade ett Telia sim-kort som jag hade haft i två-tre år som började strula. Telefonen hittade det inte i mellan åt så jag bad dem skicka ett nytt eftersom mitt nuvarande inte funkade. De ville ha 100 kronor för det. Började också fundera på att byta operatör, men till slut fick jag ett utan kostnad.

  • Fred .

    Jag tycker att alla operatörer i Sverige suger. Dom har för liten datakvot.

  • Marcus

    Har haft Halebop så länge jag har haft en telefon tror jag, aldrig varit missnöjd. Det enda jag skulle kunna klaga på är väl utbudet av telefoner.

  • MrGo

    Har varit med Tele2 5+ år och aldrig haft problem.

  • Spyvingen

    Det handlar ju inte om att operatörerna suger det handlar ju om att det är enda sättet att tjäna pengar på nu för tiden. Och tjänar dom inga pengar så kan vi ju lägga ned mobiltelefoni helt!

  • Philip Carlsson

    What? Har gått till Telia och bett om ett nytt SIM-kort gratis två gånger de senaste 14 månaderna.

  • Peter Söderström

    Hade Vodafone/Telenor de första 15 åren och nu Tre de senaste 7-8 åren och det har ofta funkat bra.

  • InnerWar

    En av 3:s säljare lurade på något skitabonnemang till min mamma som har psykiska problem. Hon försökte ringa 3 och förklara situationen utan någon som helst förståelse. Hon har bara 1 GB i månaden och fyller på data varje månad, det som blir över försvinner om hon inte hinner använda upp det. På gränsen till stöld tycker jag, i och med att de tar något man har betalat pengar för.

  • Dette Eriksson

    Bor man på landet så är det bara telias nät som gäller. Så jag har halebop och det fungerar som det borde.

  • Nicolai Malerbakken

    Har jobbat på 3. Största bluffen i världen :)
    Vi fick lära oss att: ”Säg vad ni vill/det som känns rätt för stunden. spelar ingen roll att det är sant eller inte. så länge ni säljer”. Det var den ”säljutbildning” man fick där.
    Sen vid ett senare skede, när jag skulle säga upp mitt abonnemang hos 3. så fick jag inte. ringde 3 gånger, 1 gång varje månad, och de hade inte ”registrerat” att jag ville säga upp abonnemanget.

    efter 3a månaden gick min räkning rätt till inkasso, där jag tillslut fick hjälp av dem att säga upp abonnemanget.

    Allt detta var givetvis långt efter att mind bindningstid hade gått ut. och givetvis så vet jag att det är 3 månaders uppsägning, men det är ju surt när den tiden aldrig börjar ticka.

  • Fred .

    Men hur kommer det sig att operatörerna i Finland har mycket mer datakvot?
    Tjänar inte dom pengar?
    Varför har inte dom lagt ner då?

  • Rob

    ”På gränsen till stöld tycker jag, i och med att de tar något man har betalat pengar för.”

    Får du pengar tillbaka om du inte äter upp din hamburgare på donken?

  • Ganska dryg..

    Det är ju kanonbra. Som att tanka på Statoil ju. Du behöver inte ens fundera på det, du VET att du betalar så mycket som möjligt.

  • Fraz

    Hade Telenor på mitt privata abb. ganska länge, säg 10 år. Fungerade hjälpligt när jag bodde ute på vischan men blev bättre när jag flyttade till en lite större stad.

    Det som fick mig att dumpa dem var att de dubblade kostnaden för mitt abb. utan att informera mig. Löstes dock ofattbart snabbt efter ett samtal till deras kundtjänst. Fick det uppsagt omedelbart med höjda fakturorna makulerade. Ironiskt nog var den bästa interaktionen jag hade med dem när jag sade upp abb.

  • nedomkull

    Nej. Men om jag vill kan jag ta med mig hamburgaren och äta den senare.

  • pacman_42

    Tyvärr så är ju min skräckhistoria att Telia under många år vägrat acceptera att det inte finns någon mobiltäckning i mina föräldrars sommarstuga (de andra operatörerna har ingen täckning alls ens i närområdet). Man kan gå 100m åt vilket håll som helst så har man perfekt täckning. På deras senaste täckningskarta har de faktiskt infört en vit fläck just där, så de har nu äntligen förstått! Intressant nog så är ju täckningen extremt dålig även med riktantenn. VI hade dessutom samma problem när vi försökte köra med Net1 som nät. Något spännande försiggår på just denna plats. Jag tror att det beror på att den ligger vid havet med ett antal berghällar som sticker upp runt om, gissningsvis så får man ekon på signalerna som skapar denna vita fläck på kartan…

    Inomhus i svärmors hus har Telia också extremt dålig täckning, trots att de har bra täckning i hela närområdet. Dessutom så lades fasta telefonnätet ned, så det slutade med att hon fick skaffa Vimla/Telenor då de var de enda som hade bra inomhustäckning i hennes hus. Dock har de ju inte särskilt bra täckning någon annanstans i norra Sverige förutom i stadskärnorna, längs E4 och i svärmors hus…

    Men abonnemangen och kundhanteringen är jag nöjd med, både hos Telia och de andra operatörerna jag har och har haft.

  • Sillstrypare

    Därför mailar man sin uppsägning. Då finns det svart på vitt

  • Sillstrypare

    Stämmer kanske I norra Sverige.
    Men där jag växte upp i mellansverige så fanns bara 3GIS nätet.
    Telia gick inte att använda.
    Det fanns fler ställen där vi byggde 3G som inte hade teliatäckning

  • Sillstrypare

    Jag har vimla och är väldigt nöjd.
    Bra pris.
    Kundtjänsten är trevlig, men kanske inte de snabbaste.
    Men jag räknar inte med att de löser mina problem på sekunden med det priset.
    Huvudsaken är att de löser det inom rimlig tid och de sköter sig bra så långt

  • Taios

    Egentligen är det bra att folk klagar då det leder till att vi bara får bättre villkor.

    Dock ska man påpeka att vi i Sverige har helt sjukt bra villkor från operatörerna jämfört med hur det är i länder som England eller i USA

  • Arnas

    Jag med nöjd med Vimla!
    https://uploads.disquscdn.com/images/b9c916f90fc80e5f93610b054f5969ff212024450d8dbc4846b70205b6a00dd5.png

    Och för 70kr jag kan handla i Google Play 😀

  • Tomas

    En gång 3 aldrig mer 3, orkar inte dra historien här, men jösses vilket pajasföretag. Dock väldigt nöjd med tele2, dom saker som har ”strulat” har åtgärdas inom rimlig tid utan tjafs.

  • Samma här, inget krångel alls.

  • Kristina Berkehag

    Jag har alltid undrat ifall Tres säljare får utbildning i att skrämma bort potentiella kunder. Nu vet jag. :p

  • jompish

    Vimla! Skaffade abonnemanget när jag var student, efter jag slutade studera så sa jag till de (bara för jag är så nöjd med de) att de kan höja priset.

    Då får man som svar; nej, det gör vi inte, för det är ingen som kollar upp det.
    love :D

  • Stefan Knutsson

    Ska försöka hålla det så kort så möjligt:
    För några år sedan (när Note 4 kom) så beställde jag Note 4 av Telenor. Det skulle dröja några veckor innan jag skulle få den. Det var säkert 2 veckor kvar att vänta när Iphone 6 plus (tror jag det var) kom på Elgiganten i Lund. Jag har för mig att det fanns bara 1 i hela Skåne så jag bestämde mig att jag inte kunde vänta längre på Noten så jag åkte till Lund (bor i Helsingborg) och pratar med dem på Elgiganten. Det var bara ringa till Telenor och avboka min första beställning sa de, så jag ringer direkt. Klockan var 20 minuter i 18 när jag ringde till Telenor medans säljaren väntar.
    Fick vänta ca 10 min innan jag kom fram och när jag kom fram så sa de att jag måste prata med abonnemang avdelningen men att de kommer gå hem för dagen om ca 10 min.
    Jag ska bara snabbt säga upp beställningen sa jag, men de vägrade att koppla mig fram då det bara var 10 min kvar sa de. Jag bad de till vänster och höger att de skulle hjälpa mig på något sätt så att jag kunde åka hem med min nya telefon men de sa att det är helt omöjligt att göra något och att abonnemang avdelningen är dem ända som kan hjälpa mig och att jag måste ringa personligen igen nästa dag om jag vill avboka min beställning.
    Så jag åkte hem utan telefon och bestämde mig att vänta på Noten..

    Nu till det sjuka!
    Jag väntar och väntar på Noten men den kom aldrig medans andra fick sina. Så jag ringer till Telenor och då får jag veta att någon på Telenor hade tagit bort min order några dagar senare. Jag frågade hur det är möjligt att det skulle hända då jag ringde bara en gång och då gick det inte och fick förklarat för mig att jag måste personligen ringa ingen och prata med abonnemang avdelningen för att ta bort det. Deras svar: ”vet tyvärr inte vad mina kollegor har gjort”
    När jag beställde Noten så ingick Gear Fit på köpet. Men nu skulle jag inte få den på köpet sa de, då de måste göra en ny beställning…
    Detta var tyvärr inte den ända problemet med Telenor, men det var det sjukaste jag varit med om

  • Thomas Mehari

    Nöjd med mitt 50GB, fria samtal och sms, abonnemang hos Tele2 för 239kr i månaden. Aldrig haft några problem med dem.

  • pao

    För många år sedan hände detta och skriver inte ut vilken operatör då vi gjorde upp i godo.
    Jag var på tjänsteresa, på väg hem och under eftermiddagen såldes mitt telefonnummer till en tjej i mellan Sverige och alla mina samtal gick till henne. Jag kunde heller inte ringa ut. Min fru trillade i trappan på sitt arbete när hon gick hem och slog i hakan ordentligt så det fick sys. Hon försökte nå mig flera gånger hamnade hos tjejen i mellan Sverige. När jag kom hem och huset var tomt och man blev orolig. Till sist kom min fru hem med taxi.

  • Fredrik

    Och jag skulle vilja veta varför dom svenska operatörerna inte lyckas erbjuda hastighetsbegränsning på mobil data. Olika förklaringar har jag redan läst. Men ingenting som övertygat.

  • Fredrik

    Hos SONERA så har jag inte behövt betala för sim kort. Nu mer Telia, dock inte behövt nu mer ett nytt sim kort. Det ända problem jag har haft med Telia FI är att dom inte lyckas hjälpa mig med VoLTE. Telia komplett finns väll inte hos TELIA FI typ.

  • Michael Mattsson

    Säger som många andra här. 3 är ett riktigt bluff företag. Vimla helt underbart. Som dag och natt verkligen.

  • Prahlis

    Detta var två-tre år sen, så de kanske har ändrat policy, vad vet jag, men då ville de ha en hundring för ett nytt SIM-kort trots att jag varit kund hos dem i flera år och aldrig begärt ett nytt tidigare.

    Oavsett så hittade jag info på deras sida att de skickade ett nytt gratis om man behövde byta från mini-SIM till micro-SIM. Så jag länkade det till kärringen jag mailade med trots att det egentligen var ett mini jag skulle ha. Då jävlar passade det och de skickade ett. Slapp dessutom adapter för man kunde trycka ut det antingen som mini eller micro.

    Har fortfarande kvar Telia, men det lämnade en jävligt sur eftersmak och hade jag inte fått ett nytt på ett eller annat sätt utan kostnad hade jag garanterat bytat operatör.

  • b320ab

    Tre. Blev dubbelfakturerad två gånger och fick vänta i telefonkö i flera minuter för att ordna detta.Hade en Hallon-abonnemang samtidigt där kundtjänst verkade mer hjälpsamma och var lättare att nå. Kör nu Vimla på alla våra abonnemang.

  • Alias joje67

    Ett gamalt skräckexempel då. Operatören hävdade jag hade avtalat om ett abbonemang till en ”fast telefon” trotts att jag inte ens hade ett dylikt nummer när jag faktiskt beställde ett abbonemang med ”fast pris” till min mobil. Det Monthy Python-liga med allt var att de från samma beställning även hade startat även det som gällde fast pris till min mobil trotts att vi enligt dem själva endast hade en deal om ”en enda beställning” en tjänst. Det gick många varv trotts att samtalet med beställningen fanns inspelat. Till slut gav de sej.

    När jag lämnade telia och ett slags pottabbonemang hade de en funktion där man kunde kolla sitt ”saldo” för sms, samtal etc. Men det visade fel. Släpade efter. Så när jag bytte operatör hade jag övertraserat saldot en hel del. Efter en riktig cirkus med många turer och med hjälp av en trevlig och självkritisk personal så ordnade det sej.

    Idag har jag Vimla som har det klart bästs upplägget då jag klarar mej på 60 samtal/månad. Jag har oftast wifi och använder mycket text/röst/emoji-meddelanden vilket är suveränt när man inte hinner/behöver prata. Gav dem 4 av 5 stjärnor då en loosades då de inte ville deala lite för att behålla mej som kund när konkurrensen hårdnade lite från konkurenter. Hallon inser inte heller behovet av att behålla kunder den vägen. Där är andra operatörer smartare.

  • Carl-Gilbert

    Jag tror inte det finns en enda missnöjd kund hos Vimla! Så ni alla andra som vill kunna ha massa surf, bra operatör och bra täckning i hela landet tycker jag att ni ska fundera över att gå över till dem! Jag har haft comviq, tele, Telenor, tre men ingen har hållit denna standard som Vimla håller! Det är ingen bindningstid så ni har inget att förlora! Vill ni ha 10kr rabatt per månad så länge ni är kund hos Vimla, så kan ni använda denna länk https://vimla.se/?201605251944215934

  • Jarl Hedberg

    Universal blev ju inte bättre av Allteles (hostile takeover?) uppköp, medförde bla att jag flyttades från Telianätet, höjd moms mm.

  • Mars Mountain

    För många år sedan köpte jag en dyr telefon med en ”bra” deal hos katastrofdåliga Vodafone, som blev Telenor sedan. Först fick jag en begagnad telefon. Sen visade sig den billiga allriskförsäkringen vara ren bluff när den väl behövde användas. Sist släppte de inte mitt abb helt vid porteringen till annan operatör, så sms och samtal kopplades helt enkelt inte fram från vissa operatörer. Det visade sig ganska svårlöst och jag fick kämpa i timmar i båda kundtjänsterna innan det fixades.

  • Baljan

    För att sammanfatta kommentarerna: Undvik Tre.

    Noterat.

  • Andreas

    Hade Europolitan/Vodafone/Telenor i många år och var nöjd då. Fick sedan Telia från jobbet, alldeles för dyrt för vad man får. Idag har jag Tele2, funkar hur bra som helst. Telenor och 3 har mycket sämre täckning där jag bor och rör mig.

  • janne

    Säger bara 3!!! Vilket pajasföretag

  • max

    fan du använder din lur för lite :D

  • FredrikAn

    Där begränsas hastigheterna istället.

  • K

    Har själv haft Telia, Comviq, Tele2 och nu Vimla. Varit mer eller mindre nöjd med alla. Vimla är outstanding i min mening. Spara surf är riktigt trevligt så man har mycket till när man behöver.

    Har inga personliga erfarenheter utav 3 som alla pratar ”så varmt om” men sambon hade 3 , men de är riktigt kassa.
    I hemmet i centrala Malmö kunde det vara radioskugga och i allmänt dåliga hastigheter i Malmö. Hon sa upp det och gick till Tele2 och hade kvar samma mobil så var det problemet löst.

  • Jocke

    Tappade min telefon så blev tvungen att ringa tele2 kundservice som skickade nytt sim kort. Bara det att killen som spärrar numret inte ändrar mina uppgifter så brevaviseringen kommer till numret han spärrat. Ringde hela tiden och tjatade på dom men de vägrade säga var paketet låg någonstans. Efter ett tag lyckas jag krama ur någon som berättade att det låg på mitt närmaste myway men väl där fanns ingenting åt mig, efter två-tre veckor utan simkort sa jag upp dom och bytte till hallon.

  • Dejvid

    Jag, min sambo och min kollega har alla fortsatt få fakturor från 3 efter vi avslutat abonnemang där vid olika tidpunkter (skiljde år). Jag fick ringa och säga till 2 månader i rad innan dom slutade skicka ut, sambon likaså.
    Förstår inte hur 3 kan ha några kunder kvar, ingen som är nöjd med dom

  • Flamso

    Går det inte att uppgradera till ett med mer data? Brukar alltid vara billigare. Men visst är det kasst att de inte löste det.

  • Flamso

    Hur fick du tag i det? :o

  • mfmx

    Hur spelar det någon roll om Telia accepterar att de inte har täckning eller inte? De lovar inte att man har täckning överallt.

    Där min pappa bodde förut hade Telia usel täckning men de tänkte inte fixa det heller utan Telias respons var ”Kör med en annan operatör då om de har bättre täckning!”. Så de bytte till Tre som hade bättre 3G-täckning där.

  • Thomas Mehari

    Fick det på en rabatt på deras redan billiga studentrabatt. Man kan tyvärr inte få det nu

  • Philip Carlsson

    Telia Fi? Som i Project Fi?

  • Philip Carlsson

    100kr för ett SIM-kort är ju sjukt, men det verkar de ju ha ändrat det som tur är.

  • Dennis Wallman

    Det har ofta funkat bra .. hehe ;)

  • Dennis Wallman

    Det är nog frågan om vem man får prata med snarare än att företagets riktlinjer styr :(.

  • DmBzls

    Dom. Inte ”de”.

  • DmBzls

    Hur kunde du ringa utan simkort? Det är det märkligaste jag hört

  • DmBzls

    HAHA

  • DmBzls

    Fast den blir ju kall då?

  • Broken arrow

    Nöjd med vimla också, oftast är det väl mobilen folk klagar på? när man köper den genom t.ex telia så får dom smällen när det inte är operatörsfel utan även telefon/handhavande fel.

  • joggarn

    Kört 3 sedan de startade,inga problem.
    Körde Telia innan,inga problem där heller bara lite dyrare.

  • jompish

    Du missade att jag inte hade stor bokstav på ordet ”Love”.

  • Jaqan

    Dem och inte dom.

  • Binarylab

    Dessutom får man mycket surf för ett lågt pris. Har 50GB för 349kr/mån.

  • Nightdriver

    -70 kr?!? Galet bra! ;-)

  • Arnas

    Ja, galet bra :) Men jag vet inte längre vad jag ska köpa för dom pengarna, köpt allt möjligt. Nu köper jag bara musik ibland :)

  • Jerry Berglund

    Mm…. VIsserligen kan jag hålla med om den saken. Det roliga är, att 3 fick då allt skit, för att de var först med modellen. De fick så mycket skit, att 3 faktikst till slut helt sket i sitt kontantkort helt enkelt. Tog bort det som var bra och det blev ett normalt kontantkort igen, men mycket sämre än de övriga, som konstigt nog började med samma sak, men ingen klagade då? Av operatörerna då, var Comviq först ut med att börja med bättre priser inom 30-dagar och gratis inom nätet exempelvis. Sedan följde Telenor, och sist Telia och Halebop. 3, försämrade som sagt sitt och gick tillbaks till att bara ha gratis inom nätet. Det blev så dåligt, att jag var helt enkelt tvungen att be min dåvarande flickvän att stå för ett abonnemang. Hade just då en prick så att säga. Jag var förbannad för den försämringen. SPeciellt eftersom 3 förändrat sitt kontantkort så det räckte med att fylla på 50kr för att allt skulle för längas. Men minns att folk inte lyssnade, utan fortsatte med de felaktiga uppgifterna. Då var jag förbannade på er…. Är det inte nu längre. För när fastpris kom, blev det ju bra på det mesta. :-) Och det är lite roligt att de felaktiga uppgifterna fortfarande finns i folks minne. Ingen minns att 3 ändrade på hela kontantkortet 3Fri kontant på grund av stormen. Jag t o m försökte upplysa folk minns jag på den tiden om hur det verligen låg till. Det var minnen det. :-) Men det är sant, att villkoren var inte bra precis i början innan stormen. Men det stormen däremot skapade var en operatör som i stort sett hatade sitt kontantkort, och gjorde inga förändringar alls på flera år efteråt. När de övriga hade fria minuter, och data, hade 3kontant ingenting mer än gratis inom tre. Men sen bytte de VD och plötsligt började man satsa på sitt kontantkort igen.

  • Anders

    Hade 3g-modem hos Telenor för ett antal år sen. Fick BSOD när jag ansträngde modemet för mycket. (Tex tittade på saker på youtube.) Sökte reda på vad det var som orsakade BSOD och konstaterade att det var drivrutinen kopplat till 3g-modemet. Kontaktade Telenor på telefon och de ville inte lösa det på telefon eller post utan bad mig besöka närmaste återförsäljare. Det är i grannstaden 3 minuter bil iväg.

    Åkte dit första gången. Presenterade problemet, de tog modemet, skickade det till support.
    Åkte dit andra gången. Fick svaret att det inte är nåt fel på modemet och att de inte kunde göra nåt åt det. Hade med mig skärmbilder från diagnosprogrammet som visade att BSOD orsakades av drivrutinen för modemet. På den tiden hade jag en gammal nokia-telefon som jag kunde köra USB-thetering genom. Det funkade utan problem. Jag stod på mig och de skickade tillbaka modemet igen, tillsammans med mina skärmdumpar och berättelsen om att det funkade med deras 3g-kort och den gamla avlagda mobiltelefonen.
    Åkte dit tredje gången och då fick jag beskedet att de kunde ge mig ett annat modem och det funkade.
    Jag är nöjd med lösningen men irriterad på att jag inte kunde fått det skickat på brev eller vid första besöket. Hos Telenor har man (hade då iaf) ingen fördel av att vara lite teknisk.

    X antal år senare: Flyttade till höghus i betong. Min lägenhet var i ordentlig radioskugga och istället för 5-10 mbps hade jag 0,2-0,3. Ringde Telenor.
    De två första gångerna fick jag ingen begriplig hjälp men på tredje samtalet fick jag prata med en supportmedarbetare som kunde konstatera att jag haft otur att flytta till betonghus där täckningen och hastigheten är risig.
    Han avslutade mitt abonnemang och tog väck bindningstiden. Jag betalade bara för den betalningsmånaden jag var mitt i.

  • Tobias

    Var inte meningen att göra dig förbannad. Förlåt :( .

    Jag ställer mig på neutral mark så länge och reseachar mer (du få gärna länka till en källa, jag baserade på en artikel och några forumtrådar för att refresha minnet) , var ju trots allt 13-14 årsen, och jag var rätt dum i huvudet (iaf mer än vad jag är nu)

    Men jag håller fortfarande mig fast vid att jag inte gillade att de tvingade på en det. Så långt vågar jag säga i alla fall (hoppas jag).

  • För några år sedan ringdes jag upp av en säljare på Tre. Han tyckte att jag skulle skaffa mobilt bredband (MBB) med 20 GB surf, och eftersom jag varit kund så länge (15 år) skulle jag få detta för bara 49:-/mån. Visst hade jag varit kund länge, men jag tyckte det lät för billigt, så jag frågade flera gånger om detta verkligen stämde, och det bedyrade han, så klart. Så jag hoppade på.

    När fakturan kom visade det sig att det kostade runt 200:- i månaden, tror det var 189:- eller nåt sånt. Så, jag ringde Tre, och påtalade detta. Fick prata med flera olika chefer som alla var mycket bestämda över det faktum att säljaren hade inte alls sagt detta, och jag måste ha misstolkat hans erbjudande. Jag fick också prata med säljarens chef. Jag frågade då säljarens chef om han verkligen var säker på att säljaren inte sagt detta till mig, och det var han. Då skickade jag inspelningen, då jag hade spelat in samtalet i mobilen.

    Tre hävdade då att det, trots det faktum att säljaren sade detta ordagrant, var oklart vad han faktiskt menat. De meddelade också att de inte tänkte hedra säljarens erbjudande. Det tog mig flera månader och ett antal samtal med olika parter för att komma fram till att de helt enkelt struntade i att säljarna ljuger för kunder, och då är det ju extra graverande att man inte kan vara tillmötesgående mot en kund som varit med sedan starten.

    Nu har jag Tele2.

  • MrGo

    Är det inklusive samtal?

  • Klas

    Han kan väl åndå ha ringt med en annan telefon alternativt sin hemtelefon?

  • Binarylab

    Ja men det är ett gammalt abonnemang som finns inte kvar. Det var 6GB från början för 3 år sedan men T2 har boostat det grattis till 50GB.

  • Disqutera

    Samma här. Blev trött på att passivt betala hutlösa priser för Halebops support och bytte till Vimla. Har inte behövt support än på 2 månader och hundralappar sparas varje månad.

    Nöjd kund.

  • Disqutera

    Oj, det är vad man kallar en stamkund :D

  • Rob

    Du måste ju säga vilken operatör, vi blir nyfikna ;-) Tråden är full med uthängningar, ingen större grej…

  • Sillstrypare

    Det enda jag inte gillar är att de inte erbjuder e faktura.
    Istället har de Klarna som partner.
    Det är få företag jag tycker så genuint illa om som dem.
    Alternativet är kreditkort. Men jag gillar inte att sprida kortuppgifter på nätet mer än nödvändigt efter alla hackade register som det rapporterars om.

    En faktura är bäst.
    Allt samlat överskådligt på min bank.
    Inte på flera ställen som jag ska behöva hålla koll på.

  • Disqutera

    Mjo det där med E-fakturan är väl det enda jobbiga, men det ska ju komma någon gång till årsskiftet har jag läst.

    Varför du tycker illa om Klarna förstår jag dock inte? :P
    Det är ju svinbra när man beställer från lite sketchy webbutiker och vill ha ett extra köpskydd. Supporten har varit skitsnabb varje gång jag behövt den också.

  • Sillstrypare

    Jag har haft ganska lite med dem att göra de senaste åren.
    Men när jag haft kontakt med dem tidigare har det känns som man inte är värd att ta på allvar och deras påslag på missade fakturor var bland de kraftigare jag sett.

    Kundtjänsten var bland de otrevligaste jag stött på.
    Jag fick en uppläsning I vardagsekonomi när jag ringer om en faktura som var fel.

    Vad jag läst om så är jag inte ensam om att på riktigt hata företaget

  • RAZKEN

    Skräckhistoria:
    För en månad sedan hade jag ett gammalt BBB mobilt bredband-abonnemang med obegränsad surf. Fick hem ett brev där det stod om att de skulle lägga ned mobilavdelningen och flytta hela rasket till Telenor. ”Vi tror följande abonnemang kommer passa dig – 40gb 289:-”.

    Sade upp skiten direkt.

  • abbas

    därför finns micro

  • jass

    det är faktiskt nästan stöld. du betalar fullt för något som du inte får behålla om du inte har använd allt innan viss tid.

  • Thémellis

    Har haft Telia, 3 och nu Hallon sen första mobilen -98. Har nog pratat med kundtjänst en gång undrar alla år, det var när röstbrevlådan ballade ur på 3 abbonemanget, det löstes dock efter ett samtal. Dock har jag alltid gjort aktiva val när jag bytt abonnemang eller telefon, dvs vetat vad jag vill ha redan när jag uppsöker företaget, därför har det aldrig funnnits utrymme för någon säljare att blåsa mig. Jag har därtill aldrig gjort affärer över telefon, bara i butik eller senaste tio åren över nätet. Vet inte om det är därför jag varit nöjd alla år.
    Man blir ju lite nyfiken hur ofta ni andra har pratat med kundtjänst?

  • JohnDoe

    Halebop! 8:e gången på 10 år har Svenskt Kvalitetsindex utsett Halebops kunder till Sveriges nöjdaste. Nuff said.

  • henrik_6

    Från början var det på grund av täckning. Ingen annan hade täckning på vissa ställen jag befann mig på ofta, men sen har det funkat så bra så jag har fortsatt med dom. Ingen idé att jaga kronor/ören när man är nöjd

  • MrGo

    Sweet, låter som en bra deal :-D

  • ubbe12

    Min mamma tecknade abonnemang på 3 hemtelefoni dvs hennes gamla hemnummer kopplas vidare till en mobil, det som hände och som var mkt märkligt är att hon i butiken i Nordstan i Göteborg skrev under och tecknade ett helt annat nummer än det som jag av en ren tillfällighet när jag hade krångel med 3 gällande funktionerna i att få igång diverse förstod när jag såg att numret hon skrivit under på var ett helt annat än det hon fått registrerat och installerat i sin mobil ”hemtelefon” när jag sen påpeka det för 3 ville låtsas att det var väl ingenting farligt med det och att misstag skett som deras förminskning av det som skett förklarades med att om några dagar kommer ju ändå numret att ändras till 0738 och hennes gamla 031 nummer som hennes tidigare hemtelefon , så att det stod ett nummer på avtalet och sen visade svara när jag ringde det nummer som fanns på avtalet svarade en ”nyanländ” då jag påpekade det för 3 att om jag inte sett detta själv i avtalet av en tillfällighet spelade ingen roll för numret som satt telefon skulle ändras, då jag sa till dem att ja men då kan man ju dela ut simkort hursomhelst utan nån ordning eller kontroll till sina kunder ”för det kan ju justeras” och skall justeras för stämma överens med hennes hemnummer och vidare kopplas till mobilen…. hur j-vla oseriöst och SKUMT var inte detta då?

Lediga jobb inom data / IT Företag
Testledare, Borlänge Publicerad 24 Nov 2017
IT Informa i Lund söker erfaren Fullstack Javautvecklare! Publicerad 24 Nov 2017
Python-utvecklare till KVD! Publicerad 24 Nov 2017
Senior Oracle databasutvecklare med stort ansvarsområde Publicerad 24 Nov 2017
Algoritmingenjör till växande Masimo! Publicerad 24 Nov 2017
Se fler jobb

Aktuellt

Vilken smartphone fick dig att hoppa på Androidtåget?

Android på Prisjakt

Samsung Galaxy Note 8
Sony Xperia XZ1 Compact
Samsung Galaxy S8 Plus
Samsung Galaxy S8
OnePlus 5
Huawei Honor 9
9.2

Minitest av Google Pixel 2

9.1

Test av Google Pixel 2 XL

8.8

Minitest av Huawei Mate 10 Pro

7.3

Minitest av Asus Zenfone 4

7.8

Test av Essential Phone PH-1

8.6

Test av Nokia 8

8.1

Minitest av Lenovo Moto G5 Plus

8.4

Test av Huawei Honor 9

0

Google Pixel 2 & Pixel 2 XL: första intryck

Visa fler recensioner

Populära ämnen

Senaste nyheterna om

Allt om

Sweclockers RSS

Mest kommenterat

  1. Android TV-ägare: vilka är era synpunkter på plattformen?
  2. Rapport: Android skickar platsdata till Google även när platstjänster är av
  3. OnePlus påbörjar utrullningen av Android 8.0 Oreo till OnePlus 3 och 3T
  4. Samsung Galaxy S9 dyker upp redan under CES enligt @evleaks
  5. Tipsa om bästa Black Friday-fynden här
  6. Senaste ryktena om Samsung Galaxy S9

Mest läst

  1. Senaste ryktena om Samsung Galaxy S9
  2. Hands on med OnePlus 5T
  3. Android TV-ägare: vilka är era synpunkter på plattformen?
  4. Så här stor är OnePlus 5T jämfört med andra 6-tummare
  5. OnePlus påbörjar utrullningen av Android 8.0 Oreo till OnePlus 3 och 3T
  6. Tipsa om bästa Black Friday-fynden här

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vilken Nexus-telefon var mest lyckad för sin tid?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sponsrat

Annons