HTC drar igång reklamkampanj med Robert Downey Jr.

Iron Man-skådisen blir företagets ansikte utåt

Postat:
12:08 - 2013-08-12
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
50

Amerikanske skådespelaren Robert Downey Jr. är känd från filmer som Weird Science, Short Cuts, Natural Born Killers och Wonder Boys. En yngre publik är säkert mer bekant med Downey Jr. genom Kiss Kiss Bang Bang, Zodiac, Tropic Thunder och Due Date. De allra flesta känner dock förmodligen igen skådespelaren genom hans gestaltning av Iron Man och Sherlock Holmes i en rad framgångsrika filmer.

Vad har då denne skådis med mobiler att göra? Egentligen ingenting, om det inte vore för att Downey Jr. blivit HTCs ansikte utåt under de kommande två åren. Den nya kampanjen, som tillverkaren kallar Change (”förändring”), innebär HTCs största enskilda investering i marknadsföring.

Robert Downey Jr. kommer figurera i klipp på YouTube, i biosalonger och på TV. Trots lovord från teknikpress och goda försäljningssiffror för flaggskeppet One har den taiwanesiska tillverkaren haft svårt att vända den nedgående trenden. Kanske är en satsning på reklam precis vad HTC behöver?