Vi förstår varför du blockerar annonser, men överväg gärna att visa dem om du vill stödja Swedroid. De behövs för att sajten ska gå runt. Tack! Dölj meddelandet.

HTC Sensation anländer till Swedroid – bilder, video, första intryck

Postat:
05:31 - 2011-05-27
Skribent:
Eric N
Kommentarer:

httpvh://www.youtube.com/watch?v=itkJlygUc0s

Under gårdagen bjöd HTC på en presentation av företagets nya flaggskeppstelefon; Sensation. Swedroid fanns förstås på plats dels för att ta del av såväl presentationen och dels för att kunna lägga vantarna på vårt testexemplar av telefonen i fråga.

HTC Sensation är HTC:s minst sagt efterlängtade första steg in i det nya getingboet androidtelefoner med dubbelkärniga processorer, där konkurrenter som LG, Motorola och Samsung redan har debuterat – och gjort det med besked.

Med Qualcomms nya dubbelkärniga snapdragonplattform MSM8260 under skalet, den senaste versionen av HTC Sense (v3.0) och en qHD-upplöst skärm (540×960 pixlar) så hoppas HTC inte bara kunna matcha ovan nämnda konkurrenter utan även lämna dessa bakom sig. Huruvida de lyckas med detta eller inte hoppas vi kunna svara på i vår kommande recension – men vi kan redan nu säga att det första intrycket av den så kallade ”rappheten” är mycket gott.

I förpackningen
På traditionellt HTC-vis så levereras recensionsexemplaren i anonyma vita kartonger, varför vi i vanlig ordning inte kan garantera att innehållet i vår kartong och i kartongerna som går ut till återförsäljarna är identiskt. Av samma skäl, att kartongen inte är en retailkartong, så ser vi heller ingen större poäng att fotografera kartongen i sig.

Innehållet i vår kartong är emellertid som följer:

* HTC Sensation
* Batteri, 1520 mAh
* microSD-kort på 8 GB
* Laddadapter m. USB-port, 5V 1A
* USB -> microUSB-kabel

Specifikationer

Av ovanstående kan vi förstås genast utläsa att Sensation har 558 MB RAM att leka med efter att systemkomponenter som grafikkrets och radio har tagit sitt samt att vi direkt ur kartong har cirka 1.1 GB lagringsutrymme tillgängligt för appinstallationer. Vidare har vi lite drygt 7.5 GB tillgängligt lagringsutrymme på det medföljande SD-kortet.

Vi ser här även att den nya snapgragonplattformen, MSM8260, har fått en ny grafikkrets kallad Adreno 220. Vi vet sedan tidigare att första generationens Snapdragon (Nexus One, SE X10 etc) hade en Adreno 200 och att den andra generationen (Desire HD, SE arc etc) hade en Adreno 205.

Adreno 200 var allt annat än kraftfull och var egentligen inte ens snabb med dåtidens (första halvan av 2010) mått mätt. Efterföljaren Adreno 205 var ett stort steg framåt och kunde skyffla pixlar hyggligt snabbt. Med Adreno 220 hoppas vi dock att Qualcomm på allvar kan ta upp kampen med Nvidias GeForce ULP och Mali 400-kretsen i Samsungs Exynos.

Skärmen

LCD-skärmen (S-LCD) är av qHD-typ, vilket står för quarter HD, det vill säga kvarts-HD. Med HD åsyftas upplösningen 1920×1080 pixlar, även känt som 1080p och det går alltså fyra skärmar med qHD-upplösning på en 1080p-skärm.

På såväl Swedroid som på andra sajter har vi inte kunnat undgå att se att många har undrat om/oroat sig för att HTC Sensation precis som Motorola Atrix har utrustats med en qHD-skärm med ett pixelmönster som kallas PenTile matrix. PenTile matrix har främst nyttjats i AMOLED-skärmar fram till dags dato och leder till att den verkiga upplösningen reduceras en hel del. I Motorolas Atrix sitter det alltså en LCD-skärm med PenTile-mönster, och många – antingen med skarp blick eller med kraftig placeboeffekt – har klagat över att skärpan blir lidande.

Om skärpan med PenTile verkligen blir lidande eller inte eller inte tänker vi inte ge oss in på här, men vi kan i alla fall konstatera att de som ogillar PenTile inte behöver oroa sig vad gäller HTC Sensation – här är det ett traditionellt RGB-mönster och 960×540 äkta pixlar som gäller.

Vi upplever skärmen som mycket skarp och den har med 240 PPI en klart högre pixeldensitet än exempelvis Samsungs Galaxy S II och dess 216 PPI. Inte minst märker man av detta på webben, där texten på webbsidorna blir betydligt skarpare och därmed mer läsbar – även i utzoomat läge med små typsnitt.

Klicka för större bild. Notera att dessa bilder inte är i skala 1:1 i förhållande till varandra – i verkligheten har Sensation klart mindre pixlar än Galaxy S II. Bilden ovan visar endast pixelmönstret – vilket alltså i Sensations fall är RGB och i Galaxy S II:s fall är BGR (spegelvänd RGB).

Några smakprov av gränssnittet i  Sense 3.0

Vårt första intryck
HTC Sensation ligger bra i handen i och med den något välvda baksidan, de rundade hörnen samt bakstycket; vilket är utrustat med en gummi-liknande yta för bättre grepp/högre friktion. Vad berör själva chassikontruktionen kan vi konstatera att det inte riktigt är en unibody-konstruktion det handlar om. Telefonen är designad för att ge intrycket av att det rör sig om en unibody-konstruktion, men till skillnad från exempelvis HTC Desire HD eller Legend, så är hela bakstycket avtagbart.

Det finns med andra ord inte en stomme som omfattar hela chassit och som är utskuret ur ett enda stycke metall. Med det sagt är HTC:s lösning vad berör batteriluckan bra och känns rejäl.

En annorlunda detalj är det aningens nedsänkta skärmglaset (Gorilla Glass) med fasade kanter. Tanken bakom detta är att glaset inte skall komma i kontakt med plana ytor om enheten ligger med displayen nedåt, och på så vis minimera risken för repor. . Vi noterar dock i vår video att displayen i högre grad än exempelvis Samsung Galaxy SII plockar upp reflektioner.

På mjukvarufronten blir vi inte besvikna och Sense 3.0 flyter på riktigt fint, vilket videon ovan också visar. Vi har förvisso bara använt telefonen under en kort tid och utan att egentligen installera några program, widgets eller dylikt – varför det inte nödvändigtivs är särskilt representativt för hur det kommer att fungera för gemene användare. Den nya låsskärmen fungerar utmärkt och vi gillar den trots att vi endast kan utnyttja HTC:s widgets.

Vi tog i all hast också en titt på mediastödet, då vi vet att det är extremt viktigt för många av er läsare. Av de klipp vi provat har vi inte fått igång ett endaste av de som är kodade med x264, divx- och xvid-klipp har däremot fungerat upp till 720p, det vill säga så länge filändelsen är *.avi. Mjukvaruavkodning av x264-kodade filmklipp i ex. Rock- eller Vplayer fungerar inte särskilt bra, precis som på alla andra telefoner där hårdvaruavkodning saknas, och är i det närmaste oanvändbart.

Sensation har stöd för MHL (HDMI genom microUSB-utgången). Däremot verkar det sämre med USB OTG-stödet (On-the-GO) och vi kan varken ansluta möss eller USB-minnen

Diverse bilder på HTC Sensation

 

Lägsta pris på HTC Sensation på Prisjakt just nu:
Lägsta pris på Samsung Galaxy S II på Prisjakt just nu:
Lägsta pris på LG Optimus 2X på Prisjakt just nu:

  • pmugghc

    HTC har nu meddelat att de inte ska låsa bootloadern:

    http://www.engadget.com/2011/05/26/htc-officially-dissolves-locked-bootlader-policy/

  • Teo

    HTC Sensation har RGB

    är det en nackdel att Samsung Galaxy S II har BGR?

  • Anonym

    BGR=VAD????

  • Anonym

    Ser stiligare ut än Samsungs, iaf framtill. Hoppas den kan bli nästa jobbtelefon!

  • peter

    Högre upplösning? Den ser inte ut att ha större bild än vad galaxy S2 har då iconerna ser lika stora ut fast kanske flera pixlar på iconerna?
    Får hoppas man får se ett film klipp när båda visar film eller nåt då kanske man ser skillnaden på upplösningen?
    Högre upplösning brukar innebära annars att man får plats med flera iconer eller widgets.
    Man får vänta på testan så får man se om det blir en galaxy S2 eller en sensation.

  • Hermes

    BRG blue greeen red. Pixlarnas färger är arrangerade i en annan ordning.
    Antar att man får BGR effekten om man håller en skärm som kör RGB upp och ner. ;)

  • Tarek

    Är det Manny som leker med telefonen för den ser ut att vara på 3.5 tum i de händerna…

  • Johan

    Attans. Någon som vill köpa en Galaxy S2? Den här verkar betydligt trevligare… :( Fan att man inte kan hålla sig.

  • Robin

    Ser ut att kunna bli en riktigt schysst telefon, men vilken otrolig skillnad det är mellan skärmarna. Kommer bli svårt för uppkommande telefoner att matcha SGSII’s skärm.

  • Sensation

    Bara jag som tycker bild 27 / 30 är så otroligt talande för hur mycket bättre SGSII skärmen är?!? Löjligt hur kass HTCn blir utomhus…

    Bara att inse att Samsung går på knock-out denna gång. HTC laggar på varje område förutom chassi och Sense. Frågan är hur viktigt det är att ha Sense !?!

  • Mr*Gibson

    Är jag blind eller saknar inte artikeln information som skärmstorlek? Visst, den informationen hittas ju endast ett par web-klick bort, dock bör den framgå vid en ”första-intryck” :)

  • Sensation

    @pmugghc, tyvärr gäller det inte Sensation…

  • Jakob

    Var helt såld på denna innan även fast jag har en DHD idag, alla tycker man ska köpa sgs2 men efter ha sett filmen med Sensation och sgs2 bredvid varandra är det inget att tveka på.

    HTC has done it again!

  • ducce

    Jag hoppas verkligen på den här telefonen, sgs2 verkade annars vara klockren men föll rejält när man öppnade webbläsaren och den låga upplösningen gjorde sig påmind..

  • Teo

    @Anonym
    matrix heter det va?

  • @Sensation

    Det är mycket möjligt att Samsung har en bättre skärm men de här bilderna säger mig inget alls. De ligger på gräs vilket ger att minsta vinkel som skiljer dem åt kan göra att reflektioner ökar. Bilden skulle givetvis tagits på ett plant underlag för att ge någon slags trovärdighet.
    (Kanske något att tänka på till nästa gång?;)

  • Teo

    @Sensation
    jag håller med men vad är nackdelen med att Galaxy S II har BGR istället för RGB

  • Teo

    @Johan
    väljer GS2 alla dagar i veckan

  • Nisseboda

    Sensation :Bara jag som tycker bild 27 / 30 är så otroligt talande för hur mycket bättre SGSII skärmen är?!? Löjligt hur kass HTCn blir utomhus…Bara att inse att Samsung går på knock-out denna gång. HTC laggar på varje område förutom chassi och Sense. Frågan är hur viktigt det är att ha Sense !?! Rapportera inlägg 0

    Du menar hur mycket bättre den är att visa varje enskild pixel, så allt man ser på skärmen ser ut som Minecraft?

    Vad gäller betraktningsvinkel så brukar jag inte titta på film med vännerna på en mobiltelefon utomhus, så den är inte heller något som gör att jag hellre skulle välja en telefon med Samsungs UI.

  • Teo

    är de bara jag som undrar varför Sensations skärmram är tjockare än GS2?

    om jag inte minns fel så borde det väll vara mindre död yta på Sensation eftersom den har 4,30″ men ändå så har den mer svart runt skärmen på framsidan än vad GS2 har och den har en skärm som är på 4,27″

  • dimaZ

    Är det glas i batteriluckan för kameran eller är det bara ett öppet hål?
    Om det är ett hål så lär det ju komma in smuts där.

  • Martin

    Serut som en telefon som passar mig.
    Vart grymt sugen, men min budget säger att jag ska härda ut minst 6 månader till.

  • Nisseboda

    Sensation :Bara jag som tycker bild 27 / 30 är så otroligt talande för hur mycket bättre SGSII skärmen är?!? Löjligt hur kass HTCn blir utomhus…Bara att inse att Samsung går på knock-out denna gång. HTC laggar på varje område förutom chassi och Sense. Frågan är hur viktigt det är att ha Sense !?!

    Du talar om skärmen som får allt som visas att se ut som en skärmdump från Minecraft, med sina gigantiska pixlar?

  • Oskar

    pmugghc :HTC har nu meddelat att de inte ska låsa bootloadern:http://www.engadget.com/2011/05/26/htc-officially-dissolves-locked-bootlader-policy/ Rapportera inlägg +10

    Det där är väll en sanning med modifikation? Future devices står det och Sensation räknas väll som current i deras release schedule. Alltså locked.

  • Pixeln

    Tackar för en bra genomgång, blivit ganska bortskämd vid det här laget.

  • Oskar

    Det kan ju iof vara så att de gör beslutet retroaktivt och låter folk låsa upp dem över nätet eller med mjukvara som SE…

  • patlan

    Snacka om att sgs2 är ful i jämförelse med htc:n

  • HTC

    Låg inte ram minnen på 768 MB? Eller har jag förstått det helt fel..

  • Noone

    Ser ut vara en trevlig telefon HTC’n med. Men det verkar i mina Samsung partiska ögon som att SII är lite bättre utomhus. Och jag måste säga att jag tycker de har skärpt till sig med nya HTC Sence ser ju riktigt trevligt ut. Skall bli intressant att följa utvecklingen med hur det blir med olika customroms till dem. Det blir nog avgörande för mig tror jag.

  • Teo

    vad är det som är nackdelen med att den har omvänd RGB blir färgerna sämre då?

  • Noone

    @ HTC
    768 MB totalt, telefonen tar en del av det så det är 558 kvar att leka med

  • Noone

    patlan :Snacka om att sgs2 är ful i jämförelse med htc:n Rapportera inlägg 0

    Och jag tycker tvärs om!!! Samsung partisk som jag är

  • Teo

    kan jämföras med att GS2 har 1 GB Ram totalt GS2 tar en del av det så det är 833 kvar att leka med :)

  • DK

    Tycker att Sensation känns som mina gamla Desire utomhus, ser inte ett skit på skärmen, kan vara bättre. Men SG2an känns helt klart bättre utomhus

  • Henrik

    Wohoo, HTC har gjort en förstorad Nokia 5800 kopia! :-)

  • Mr_Snarl

    SNYGG! Har inte noterat innan att det är 3 olika färger på luckan. Detta gjorde den ännu snyggare! (ja, design är viktigt för mig)

  • Freeman
  • pissenisse

    Varför, varför, varför har den usb-porten på sidan? Så opraktisk om man ska ha den i en bords- eller bil-hållare. I alla fall om man vill ha den stående och inte liggandes i hållaren.

  • Marcus

    Vad händer om du håller in Home-knappen? Är det samma som det alltid har varit, eller har de flyttat det helt till notification-baren?

  • Peter

    Trevlig spårvagnsläsning :)

  • Teo

    är de bara jag som tycker det ser ut som att Sensation är mindre än GS2 på längden?

  • Den är allt jag hoppades den skulle vara!
    Måste bara få klämma lite på den för att få en vettig uppfattning.

    Men, i och med att jag skaffade min DHD rätt nyligen, kanske jag härdar ut till Evo 3D kommer istället.

    HTC > Samsung

  • teal

    Telefonen ser ju bra ut för de som gillar HTC! Kul att ni får en telefon som verkar konkurrera/överträffa SGS 2 och de andra lurarna på marknaden.

    Är det bara jag som tycker lite synd om de som köpte LG ox2 förresten? Den nämns ingenstans och måste väl hittills vara dual cores motsvarighet till vad x10 var till SGS och Desire?

    För övrigt, bra händer på testaren ,verkar inte bita på naglarna och använda hudlotion. Sexy

  • Deacon

    Det verkar vara en trevlig telefon, och det ska bli mycket intressant att se den i duell med SGS II.

  • master_of_rock

    Skulle jag köpa en ny lur i år då hade det blivit en Sensation. ÄVEN om skärmen är LCD tyvärr. Men jag förstår varför de gör det valet. HTC vill sälja telefoner istället för att vänta på att Samsung skall leverera skärmar och tappa försäljning som med Desire (som jag själv fått vänta på 6 veckor!!!). 99% av eventuella köpare har ändå ingen aning om den skillnaden.

    SGSII är inget alternativ alls. Ful, smaklös, plastig, hal, kantig… Skall man fortsätta? Visst har den lite mer minne av alla sorter men inget JAG behöver. Sensation har mer än tillräckligt för min användning.

  • Teo

    jag tror galaxy s2 får 3504 poäng i quadrant och sensation får 2400 poäng typ

  • master_of_rock

    Teo :jag tror galaxy s2 får 3504 poäng i quadrant och sensation får 2400 poäng typ Rapportera inlägg 0

    Och vad ger det dig i praktiken? ;)

  • Teo

    @master_of_rock
    har en SGSII håller inte alls med om att den är hal fast orka jag pallar inte sitta och försvara SGSII folk får välja vad dem vill men ska man snacka negativa saker om en lur så behöver det vara punkter där verkligen alla håller med och då menar jag inte att design är en bra sak att jämföra för då målas man bara upp som en applenörd

    tex är kameran betydligt bättre på SGSII det håller nog alla med om och att batteritiden är bättre är också en sak som alla lär hålla med om.

  • pajas

    @teo HTC Sensation har en asynkronisk dual core processor.. ta reda på vad det är så förstår du kanske varför den inte får lika hög score på just quadrant

  • Teo

    @master_of_rock
    nej det håller jag med om jag bryr mig inte om det men dem flesta kommer säga att den som får högst i quadrant är bäst

    själv var jag inne på SGSII vs Arc efter en del om och men så blev det en SGSII dels för att den har bättre kamera och dels för att den har bättre batteritid och dels för att den är väldigt framtidsäker vad gäller hårdvaran :)

  • master_of_rock

    @ Teo
    Inte att jag kan bevisa motsatsen men har du riktig testfakta att länka till gällande exempelvis kameran? Batteritiden framgår från specen men behöver inte vara så i praktiken.

  • Teo

    @pajas
    jag vet att den kan göra så att en kärna jobbar på strömsparsläge så att säga men vad hjälper de när den i praktiken ändå har sämre batteritid än SGSII?

  • oledole

    Skulle vara trevligt om ni hade en ruta till vänster om artikeln med specs om mobilen ni visar upp/recenserar. Ex ca pris, mått, operativ vers osv.

  • master_of_rock

    Teo :@pajas jag vet att den kan göra så att en kärna jobbar på strömsparsläge så att säga men vad hjälper de när den i praktiken ändå har sämre batteritid än SGSII? Rapportera inlägg 0

    Och änu en gång : LÄNK TACK!!!

    Sensation är ju inte till salu än. Sluta gissa här.

  • Teo

    @master_of_rock
    ja jag tycker både electronicpigg.co.uk och även slashgear visar det väldigt tydligt att kameran i Sensation inte är särskillt bra. den är inte extremt kass för att vara en htc är det den bästa men jämför man övriga så har htc långt kvar.

  • M1ntos

    Inte visste jag att HTC Sensation hade en asynkad dual core, kan man få källa på det Pajas..?

  • aa

    Ja vem f** bryr sig om quadrant super megascore och neomark 3d extra points…. en iphone4 klarar väl sig inte ens igenom dessa tester men flyter trots det bättre än min dual-core android som hackar sig fram i webläsaren.

  • Teo
  • Teo

    @aa
    tyvärr vi jämför inte med iphone här :)

  • Teo

    @aa
    vad har du för dual core android då? en Optimus 2x eller?

  • Olavbolaski

    Ser bara en sak som är bättre med SGS2 och det är mediastödet. Ja visst, på papperet har sgs2 bättre spec, men i praktiken vet vi inte alls hur det är. Samsung har ju ofta mer buggig programvara än htc. Båda telefonerna är säkert jättebra, men för mig är sensation överlägset det självklara valet! Äntligen en tillverkare som fattat att upplösningen är viktig på en stor skärm!

  • aa

    @ M1ntos den kan reglera klockfrekvens till respektive kärna och inte bara upp/ner för båda samtidigt.

    Återigen..

    titta på faktiskt batteritid istället för massa tekniska detaljer kring batteritid!

    Denna sida måste vara populerad av så många unga datakillar som bytt intresse från moderkort, ddr-minnen, intel vs amd till mobiltelefoner.

  • master_of_rock

    Teo :@master_of_rock ja jag tycker både electronicpigg.co.uk och även slashgear visar det väldigt tydligt att kameran i Sensation inte är särskillt bra. den är inte extremt kass för att vara en htc är det den bästa men jämför man övriga så har htc långt kvar. Rapportera inlägg 0

    Besökte bege sidorna och hittade inga side by side jämförelser av kamerabilder…

  • barba

    Varför måste alla såna här tester mynna ut i en cockfight mellan fanboys? ”Mitt märke är bäst!” Det är ingen som bryr sig. Ta och gör upp någon annanstans är ni snälla.

  • Teo

    @Olavbolaski
    och det säger du som inte ens har en SGS2

    det där med att mjukvaran skulle vara buggig lägg ner det snacket det är bara skitsnack har en själv och har inte laggat till en enda gång sen jag fick den den 9 maj :)

  • Sensation

    @Olavbolaski, utan dig skulle HTC inte överleva. Fanboys behövs. Kom med något objektivt.

    ”gs2 bättre spec, men i praktiken vet vi inte alls hur det är.” = vad sägs om att testa istället för att snacka ???

    ”För mig är HTC det självklara valet”, varför är det så? Förklara för mig vad som är så självklart när man får i princip sämre spec av allt. Jag har själv svårt att motivera VARFÖR jag ska köpa en 500-1000 kr dyrare Sensation istället för SGSII.

  • Teo

    ärligt talat så bryr jag mig inte om quadrant och allt men att sitta och säga att en SGSII har buggig programvara mm när det bevisligen inte är så

    då blir jag riktigt irriterad.

  • David

    Samsung Galaxy S II alla dagar i veckan. Så himla skönt att inte ha en telefon som är tung, och det är ju inte automatiskt så att unibody telefoner klarar fall bättre… om man ser till det. Sense är säkert bra, men touchwiz 4 är kompetent, och det är ju lätt att installera t.ex. Launcher Pro. Sen är skärmen väldigt viktigt, och där är galaxyn rejält överlägsen speciellt för film(men kanske inte så vikigt med en Sensation då den ändå inte kan spela upp de flesta filmer ;)). Den högre upplösning är oviktig tycker jag, på det avståndet du tittar på är skillnaden extremt liten.

  • Teo

    @Sensation
    håller med jag sitter med min SGSII i handen just nu hade jag gjort de om den hade haft en buggig programvara?? :)

    SVAR: NEJ!

  • Teo

    @David
    ja det är den jag trodde jag skulle behöva lämna tillbaka den ifall jag skulle tycka att SGSII skärm var pixlig så jag frågade om jag fick testa den och om jag inte var nöjd med den så kunde jag skicka tillbaka den
    svaret jag fick av pccity var nej jag fick känna på den men inte starta den när jag fick veta de hade jag sådan ångest
    men jag tog beslutet att förbeställa SGSII iallafall
    idag kan jag säga att jag gjorde verkligen rätt val :)

  • master_of_rock

    Jag tror att vi har massa skolkande barn här. Titta på film på en telefon är inget som tilltalar en vuxen. Vi köper en 50-60″ TV istället.

  • Keso

    Faktum är att både filmen och bilderna fick mig lite sugen på Galaxyn (vilket jag inte alls varit tidigare). Vilken jävla skärm det verkar vara! Sensation är säkert en förträfflig telefon även den. Men då jag inte är så väldigt betagen i varken Touchwiz eller Sence får jag hålla i plånboken och vänta på Nexus 3 (eller vad den nu kommer heta…) och hålla tummarna på att det INTE är LG som tillverkar… OCH att det blir en rejält tilltagen skärm! För det gillar JAG.

  • rootmoose

    Fördel Sensation: HTC Sense med tillhörande applikationer (exempelvis klockan, den enda (?) med inbyggd timer och tidtagarur), skärmupplösning, eventuellt byggkvalitetskänslan

    Fördel SGSII: skärmkontrast, icke-pentile, mediastöd, RAM, frontkamera, tunn, lätt (om man gillar det, jag tycker tyngd känns bättre i handen), pris …

    Är valet svårt? Om det hade varit samma pris, kanske. Annars, tyvärr inte. SGSII har för många fördelar. Och det här kommer från en som bara använt HTC-lurar än så länge!

  • Andreas

    Varför är stock-launchern så viktig för så många? Det är ju bara att dunka in nån annan launcher. Finns så mycket att välja på, så mycket inställningar man kan göra och det går att göra det hela sjukt snyggt. Jag struntade alldeles fullkomligt om telefonen levereras med Touchwiz, Sense eller stock android (nexusserien), för jag kommer ändå varva mellan launcher pro +, go launcher, launcher 7 och kanske nån annan.

    Emellertid kan jag förstå de som har uppdateringar i åtanke. Där tycker jag att Samsung har blivit bättre än HTC på sistone. Exempelvis fick Galaxy S två stora uppdateringar, en till Froyo 2.2 och en till Gingerbread 2.3. HTC var snabba med att rulla ut Froyo till Desire, men sen har det varit skralt med uppdateringar. Jag är osäker på om HTC uppdaterat någon telefon till Gingerbread (som släpptes i december) som ursprungligen levererats med Froyo eller tidigare versioner. Ingenting slår förstås Nexusserien för den som vill ha snabba uppdateringar, Nexus S är ju så inihelvetes ful, och om det stämmer att LG ska tillverka nästa Nexustelefon så kommer den förmodligen inte bli bättre. Dessutom tillhör det halva nöjet att mixtra och pilla på luren för jämnan, så snabba uppdateringar är kanske inte helt nödvändigt, speciellt inte som min Galaxy S2 känns så komplett redan ur kartong :-)

  • David

    @Master_of…

    Hehe,kruxet är att man tröttnar snabbt på att släpa med sig en 50″ TV på tåget ;P.

  • gripen

    Fan vad underbart Sense 3.0 är. Redan den där filmen som jag såg i går när ”vahettere-mannen” ;-) demonstrerade det ¨blev jag sugen och nu… Sensation verkar verkligen göra skäl för namnet så att säga.

    Den där ska jag ha, fast inte förrän i vinter och då har den antagligen gått ner lagom i pris också. Men hade jag pengar (på att lägga på denna och inte annat) skulle jag köpa den idag. Mjukvara som funkar ( och uppdateringar som kommer när de kommer och inte dras tillbaka ett dygn senare), OTA-uppdateringar och inte nåt uselt fungerade KIES eller vad det heter, byggkvalutta i varje tum, härligt fri från Iphån-utseende – kort sagt en helhet. Och det redan från början svaga bootloaderargumentet föll ju ihop också nu. Kul för vahettere-mannen att bli överkörd uppifrån på den punkten inte ens ett dygn efteråt… ;-)

    De som köper Samsung måste verkligen gilla IPhån för att visa sig offentligt med den där – och gör man det är ju allt bra, men det gör alltså inte jag. Raka motsatsen alltså… :-P

  • robbanos

    Väldigt många samsungfanboys som klankar ner på HTC… Ska ni inte kommentera artikeln som är ovanför denna och skriva att det är fel av HTC att sluta att låsa bootloaders?

  • Whoa! Vad har dom gjort med Sense? Är det typ Windows på LSD eller? Det var allt för mycket krusiduller och animationer hit och dit för min smak. :)

  • Tomas

    lol! min optimus 2x känns som den är typ 2 år gammal när jag ser vad htc har knåpat ihop!

  • Olavbolaski

    Förlåt om jag trampade Samsung-folk på tårna! Men det jag skrev var inte att sgs2 HAR buggig mjukvara utan att Samsung har problem med mjukvaran! Jag har inte kört varken sgs2 eller sensation så jag säger inte att sensation har mer stabil mjukvara än sgs2, men av egen erfarenhet så har htc haft stabilare mjukvara än Samsung, och då syftar jag först och främst på Galaxy S som min sambo har som varit fruktansvärt buggig rakt igenom!! Dom kanske har bättrat sig till 2an, men av MINA erfarenheter är Sensation det självklara valet!! Ungefär som jag skrev i mitt tidigare inlägg!! Jag har inte berättat för nån annan vad de ska tycka och tänka!

  • Teo

    @gripen
    de är inte ens sagt att sensation kommer att ha en öppen bootloader än så varför hurra redan?
    däremot alla htc mobiler som släpps efter sensation kommer att ha en öppen bootloader.

  • Keso

    Andreas :Varför är stock-launchern så viktig för så många? Det är ju bara att dunka in nån annan launcher. Finns så mycket att välja på, så mycket inställningar man kan göra och det går att göra det hela sjukt snyggt. Jag struntade alldeles fullkomligt om telefonen levereras med Touchwiz, Sense eller stock android (nexusserien), för jag kommer ändå varva mellan launcher pro +, go launcher, launcher 7 och kanske nån annan.Emellertid kan jag förstå de som har uppdateringar i åtanke. Där tycker jag att Samsung har blivit bättre än HTC på sistone. Exempelvis fick Galaxy S två stora uppdateringar, en till Froyo 2.2 och en till Gingerbread 2.3. HTC var snabba med att rulla ut Froyo till Desire, men sen har det varit skralt med uppdateringar. Jag är osäker på om HTC uppdaterat någon telefon till Gingerbread (som släpptes i december) som ursprungligen levererats med Froyo eller tidigare versioner. Ingenting slår förstås Nexusserien för den som vill ha snabba uppdateringar, Nexus S är ju så inihelvetes ful, och om det stämmer att LG ska tillverka nästa Nexustelefon så kommer den förmodligen inte bli bättre. Dessutom tillhör det halva nöjet att mixtra och pilla på luren för jämnan, så snabba uppdateringar är kanske inte helt nödvändigt, speciellt inte som min Galaxy S2 känns så komplett redan ur kartong :-) Rapportera inlägg 0

    Tror mer att det handlar om att man vill hamna så nära kärnan som möjligt redan vid köp. Det är lite som att köpa ett nytt bord, men tvingas såga av benen för att det skall få den höjd man egentligen vill ha. Man KAN ju naturligtvis göra det, men man vill kanske inte vara tvungen att göra det. Även jag pendlar mellan olika launchers, men det är av nyfikenhet snarare än nöd. Men visst, det blir mindre viktigt för var utgåva som kommer. Nexus S må vara ful, men jag gillar verkligen att ha ett rent system i botten. På något vis. Sen är det ju inte fel med att få uppdateringarna först heller… Fast jag tror mest att man föredrar det man är van vid. Min fru älskar Sense, så hon lär älska Sensation, medan jag jobbar bäst med Vanilla som bas. Förmodligen hänger detta också ihop med att jag börjar bli gammal och stel i tanken… Tror säkert både Sense och Touchwiz är finfina för den vane.

  • Teo

    @Olavbolaski
    jag håller med dig att sense är mer komplett och mindre buggigt än vad dom flesta andra tillverkare lyckas med men faktiskt så verkar det vara så att både Sony Ericsson och Samsung har förbättrat sig markant
    däremot så har LG inte lärt sig ett skit se bara på LG Optimus 2x hur kan man göra en sådan miss som LG lyckas med

    kör man med LG lunchern så hackar telefonen något helt sjukt och lever inte alls upp till sitt ”fastest smartphone on the market” Nuff Said”
    kör man däremot in luncher pro så går de som rinnade vatten inget lagg ingeting hur kan LG göra en sådan miss

    LG = Lucky Goldstar
    LG = Life is Good

    LGs nya namn för bli IG

    IG = Icke Godkänt

    :P

  • gripen

    Teo :@gripen de är inte ens sagt att sensation kommer att ha en öppen bootloader än så varför hurra redan?däremot alla htc mobiler som släpps efter sensation kommer att ha en öppen bootloader.
    Rapportera inlägg 0

    Det är nog troligt, som jag skrivit i den tråd som bara handlar om detta, att den kommer att vara låst när den släpps – men med HTC:s besked nu kommer det ju att lösas i efterhand. Nu ger ju så att säga ägaren ut nyckeln till huset, så nu kommer du in. :-)

  • Teo

    @gripen
    okej aja spela roll för mig har HTC redan klantat sig så mycket att jag aldrig kommer ha en HTC mobil igen

    dessutom så lurar HTC folk deras uppdaterar är ju ren skit

    jag hade en HTC Desire den tog väldigt långt tid att få för att HTC hade leveransproblem när jag väl fick den så visade det sig att det var en spricka i glaset så jag skulle få en ny
    tur var de för kort efter de släppte HTC sin Desire HD och då iförde HTC en ny tjänst så kallad sense.com iomed att jag inte fått telefonen då krävde jag pengarna tillbaka och köpte mig en Desire HD och fick då tillgång till sense.com
    som förövrigt har funkat skitdåligt ungefär ett halvår senare så känns min desire hd helt utdaterad tack vare att sense 3.0 kommer nu som inte gamla lurar får

    JAG HATAR HTC!

  • Lazze

    Sense 3.0 ser hur gött ut som helst. Min Hero pensioneras härmed – Välkommen HTC Sensation!

  • Anonym

    @ Sensation
    Har du kollat prisjakt bannern till höger på den här sidan lr? HTC Sensation är billigare än Galaxy S2

  • Chenz

    Launchern laggar ju! Men i övrigt verkar det vara en finfin telefon.

  • Dejvid

    Se och lär SGS II, POWER-knappen där den ska sitta! ^^ Skämtåsido, tycker designen på Sensation är riktigt snygg, ska bli intressant att klämma på den i affären sen.
    Kände på en SGS II i veckan och den var inte alls lika plastig eller ”billig” som vissa vill påstå tycker jag själv, men, ett stort men, home knappen eller vad det kallas (stora i mitten) var väldigt sladdrig och obehaglig, kändes som den hörde hemma på en Huawei eller något. Och nej det var inte för att 1000 personer hade nött ut den, dom hade packat upp telefon samma dag och jag var en av dom första som provade den bakom disken. I övrigt såg de ut att vara en härlig telefon. Förutom då power-knappen, vill inte lära om min kropp att bli högerhänt bara för att man placerar den så fel som det bara går sett ur en vänsterhänt personssynvinkel

  • Metallmannen

    Gillart!

  • Roffe

    ZTE Blade är väl lite bättre än den här?

  • Sensation

    @Anonym, ja, det har du rätt i. Helt annat pris nu och betydligt bättre prisbild än tidigare.

  • woflan

    diggar samsungs skäärM!, spöar ju htc alla dar i veckan.. synn på upplösningen bara ;/

  • perre

    Hund :Whoa! Vad har dom gjort med Sense? Är det typ Windows på LSD eller? Det var allt för mycket krusiduller och animationer hit och dit för min smak. :) Rapportera inlägg +2

    håller med, skitfult och förrvirande

  • dexter

    Humor att Teo drar ur sig ”fast orka jag pallar inte sitta och försvara SGSII” och så är det det absolut enda han gör här…

  • Fristil

    den är nog trevlig om man gillar HTC och Sense. De som köper denna blir säkert nöjd

  • Milan

    lycka till med att ta med dig din 50-60″ tv på bussen eller tåget…@ master_of_rock

  • master_of_rock

    Milan :lycka till med att ta med dig din 50-60″ tv på bussen eller tåget…@ master_of_rock Rapportera inlägg 0

    Kom igen, hur roligt är det att titta på film i kollektivtrafiken? Titta på film gör man hemma i lugn och trevlig miljö. På tåget lyssnar man på musik för att inte höra sin vidrig omgivning och läser nyheter eller liknande. Man kan på sin höjd kolla på någon playkanal eller youtube. Men aldrig en långfilm om man verkligen älskar film.

  • Olle

    Marcus :Vad händer om du håller in Home-knappen? Är det samma som det alltid har varit, eller har de flyttat det helt till notification-baren?
    Rapportera inlägg 0

    Ha! Coolt. Denna feature på min HTC visste jag inte om! :-)

    Skulle jag valt nu skulle det nog blivit SGII. Mest pga minnet och att man ser bättre i solljus. Men men, min Desire får hänga med ett tag till så vi får se vad som kommer i framtiden. :-)

  • ADAMSTY

    Har själv en SGS2 och är toknöjd med telefonen. Tror Sensation är en skitbra lur den med. Varför jag valde SGS2 är enkelt: SAMOLED+ samt att jag inte bryr mig om hur plastiga saker och ting är. Gillar du inte plast köper du självklart Sensation. Att SGS2 kom ut före Sensation samt är en hel del billigare är bara en bonus.

    Så kan alla fanboys sluta fanboya och låta alla köpa den telefonen som passar en bäst? Väx upp =D!

  • widsell

    @ Dejvid
    Varför måste du pilla på power-knappen hela tiden? Hemknappen fungerar för upplåsning och låsning klarar den själv av efter X sekunders inaktivitet.

  • NG

    De här med priset på telefonerna att Sensation ska vara 500-1000 kr. Enligt prisjakt skiljer sig de en hundring? Men men.. de kommer ner till personlig preferens. Finns ju alltid disskutioner om vilken telefon är bäst, vilket är alltid intressant att läsa!

  • @ peter
    Tycker du helt klart ska köpa sgs2, KOllat youtube en del med benchmark test och massa sådant typ browser speed, galaxy s 2 har helt klart vinsten där ;)

  • Karlson

    Vad glad jag är att jag INTE valde HTC Sensation, utan istället köpte Samsung Galaxy S II. SGS2 är ju bättre på allt förutom upplösningen. Snyggare, snabbare, mer RAM, mer internt minne, etc. Skärmen på HTC Sensation är ju under all kritik. Pentile matrix? WTF!

  • OakNinja

    @Karlsson alltså hur är det med läskunnigheten? Det står ju klart och tydligt att det inte är pentile matrix? Kan du inte läsa pga upplösningen på din samsung eller? Annars håller jag med, dock hatade jag formen på SGS2.

  • Close

    HJÄLP!
    Jag måste ha en ny lur nu och kan inte bestämma mig. Jag stör mig på dålig mjukvaruavkodning på Sensation men jag tycker den är överlägset snyggast, både luren och sense.
    Fast varenda TV-serie jag följer och har laddat ner är ju .avi-filer.
    Fast SGSII…
    Fast Sensation…
    Hjälp!

  • teal

    Close du har precis öppnat dörren till alla fanboys av HTC och Samsung ;)

    Kollar du ofta på tv-serie som du vill ha i din telefon? Om nej, köp en sensation.
    Köp en telefon du tycker är snyggast, du kan köpa en telefon du tycker är ful som tar allt eller en telefon du tycker är snygg som är snäppet sämre.

    Jag har en SGS 2 och är hur nöjd som helst. Jag tycker ju iofs att den är snyggast på marknaden tillsammans med iphone4. Prestandamässigt så tror jag inte att du märker så stor skillnad, är du dock en tech-nörd som ska maxa allt och så ligger ju SGS 2 högre i de benchmarks som körts (filmer finns länkade till tidigare).

  • Procent

    Det är väl klart att sgs2 får högre i benchmarktest när den har en skärm med lägre upplösning. Designmässigt så är sensation klart snyggare och smartare, sgs2 är ju bara en ripoff av iPhone4, fyrkantig hård och opersonlig. Nä, det som får mig att tveka på sensation och överväga sgs2 är NFC och priset. Men hur stor risk är det att man behöver NFC de närmaste åren om man inte själv är utvecklare… :) Då är det bara priset som avgör och tyvärr så får man mer för pengarna med sgs2.

  • jjulia

    Fyfan vad snygg den är!

  • Thomas

    Men visst är HTC bättre att anpassa texten till skärmen då man zoomar in i webbläsaren än tex Samsung eller Sony Ericsson? Det tycker jag är mycket viktigare än om den är marginalt snabbare eller inte.

  • Rekcus

    Tack för pixelkollen Swedroid! Nu känns det tryggt att beställa en Sensation.

  • Andreas

    CHARLIE KELLY!!!!!!
    Är det möjligtvis någon på redaktionen som gillar Sunny/Philadelphia?

  • 1. SG2 är plastig, klämde på min kusins SG2 igår. Inte lika plastig som min Nexus S men desto plastigare än min Nexus One.

    2. SG2 är en prestation utöver det vanliga, all creed till Samsung för en trendsättare, milestone..

    3. Rätta mig om jag har fel, men min tanke går att benchmarkprogrammen är skrivna för en single core pross. SG2 med sin symmetriska pross presterar galant i testen för mobilen funkar som en stark single core pross.
    Sensation med sin asymetriska pross kräver att appar skrivs för sin typ av pross.

    4. Blir så trött att jag måste välja mellan en shysst skärm eller ett shysst bygge.. Suck!

  • Bamse

    jjulia :Fyfan vad snygg den är! Rapportera inlägg +1

    Nej, den är ju inte ett dugg snygg, faktiskt. Jag förstår inte hur nån kan tycka att HTCs telefoner är snygga. Sense får mig dessutom att rysa varje gång jag ser det.

  • Bamse

    Asymetrisk processor? Vad har du nu hittat på? ;) Det är en vanlig dual core processor. Program som använder mer än en tråd får kommer använda båda kärnorna. Inget behövs skrivas om.

  • Dejvid

    widsell :@ Dejvid Varför måste du pilla på power-knappen hela tiden? Hemknappen fungerar för upplåsning och låsning klarar den själv av efter X sekunders inaktivitet. Rapportera inlägg 0

    Jaha, tyckte jag provade ett par gånger att trycka på den först eftersom jag inte hittade en POWER-knapp till en början men då reagerade inte telefonen, först när jag tryckte på sidan så tändes skärmen. Kanske finns en inställningsmöjlighet?
    Är det ingen som köpt Arc förresten? Ser bara krig mellan htc & samsung fanboys här på alla trådar ^^

  • KCA

    @ Bamse

    Nä de flesta som säger så har en iPhöne eller en SGS2 och då har man förmodligen också ett väldigt inrutat och fyrkantigt liv. Och varför rysa av Sense? Ge någon konstruktiv kritik istället. Designmässigt menar jag att Sense är det snyggaste på marknaden tillsammans med SPB shell från Market. Dessutom fungerar det strålande. När jag testade SGS2 så blev jag besviken på att allt är just så fyrkantigt och tråkigt. Finns ju ingen personlighet i varken design eller gränssnitt.

    Så nä här blir det definitivt HTC Sensation!

  • Stiffe

    Är väldigt nära att boka denna, men:
    Varför bara 1 Gb intern lagringsplats för appar?
    Min DHD har 1,5 Gb…
    Motorola Atrix har 16 Gb.

    Skärpning HTC! Bättre kan ni!

  • firren

    @ oledole
    Teo du är med nästan överallt och kommenterar där sensation nämns. Jag måste erkänna att ditt febrila klagande på sensation är till det närmaste komiskt. Alla tycker vi olika och grundar detta på våra erfarenheter osv osv.. Det verkar nästan som att du är rädd för att bli ”ensam” med din sgs2?

  • firren

    grdfh@ Teo

  • Gabriel

    Tragiskt att den inte klarar av och köra många olika video format….hur fan tänkte HTC …blir besviken….

  • Olavbolaski

    Gabriel :Tragiskt att den inte klarar av och köra många olika video format….hur fan tänkte HTC …blir besviken…. Rapportera inlägg 0

    Ja, det är lite konstigt och tråkigt att det bara är Samsung som lyckas med en bra videoavkodning(rätta mig om jag har fel)!

  • Jan Carlen

    Och barna de kvias om vilken telefon som e bäst….ha ha ha

  • Gabriel

    Olavbolaski :

    Gabriel :Tragiskt att den inte klarar av och köra många olika video format….hur fan tänkte HTC …blir besviken…. Rapportera inlägg 0

    Ja, det är lite konstigt och tråkigt att det bara är Samsung som lyckas med en bra videoavkodning(rätta mig om jag har fel)! Rapportera inlägg 0

    Pga 2 saker köper jag inte denna Sphone dåligt video stöd och ingen SAMOLED+ det är synd….och SGS2 köper jag inte pga TW4…får vänta till något bättre :P

  • Kristoffer

    Kan bara säga att vare sig det blir HTC eller Samsung, så kommer det att bli jaeävligt skönt att få byta upp sig från HTC Magic. Snart får jag också testa Angry Birds ;)

  • Oscar Stegland

    KCA :@ Bamse Nä de flesta som säger så har en iPhöne eller en SGS2 och då har man förmodligen också ett väldigt inrutat och fyrkantigt liv. Och varför rysa av Sense? Ge någon konstruktiv kritik istället. Designmässigt menar jag att Sense är det snyggaste på marknaden tillsammans med SPB shell från Market. Dessutom fungerar det strålande. När jag testade SGS2 så blev jag besviken på att allt är just så fyrkantigt och tråkigt. Finns ju ingen personlighet i varken design eller gränssnitt.Så nä här blir det definitivt HTC Sensation! Rapportera inlägg +9

    http://www.engadget.com/2011/05/27/htc-sensation-review/

    Här har du lite konstruktiv kritik på Sense och den låter väldigt befogad. Jag ogillar Sense av två anledningar: saker som är buslätta i vanilla Android blir ofta mer komplicerade för att HTC har lagt till massa jobbig skit som man måste gå genom, och att de vid det här laget har lagt så mycket krut på att ha ett ”snyggt” (tycker inte det är snyggt heller, ser ut som de har designat gränssnittet med hjälp av karameller) gränssnitt att det börjar störa användarupplevelsen. Det är flashigt och kul i fem minuter. Tacka vet jag Vanilla som är ett smidigt och enkelt gränssnitt. Jag skall inte säga att jag inte tycker att Sense lägger till vissa vettiga funktioner som borde vara med i Vanilla, men det onda väger upp det goda i min åsikt.

    Tur bara att alla får ha sina egna åsikter. Efter att jag läste Engadget recensionen, så fick jag bekräftat det jag trodde: SGS2 hade helt klart varit bättre valet för mig. Det är en bättre telefon på nästan alla punkter men Sensation är ju knappast dålig för det. Det ultimata hade varit SGS2 med Sensations byggkvalité och upplösning.

    Därför väntar jag på Nexus 3 och ser vad Google kommer med nu. Hoppas på en HTC med lite roligare design med en Tegra 3 under skalet och Samsungs nyare SAMOLED+ skärmar med högre upplösning. Den som lever får se.

  • Allan

    Hej Alla nördar, ;)
    Jag köpte en SG2 i fredags och ganska nöjd men den, förutom att Android saknar kvalité på sina appar (jämfört med min Iphone, helt otroligt). Sedan ogillar jag Samsungs GUI. Såg i filmen http://www.youtube.com/watch?v=itkJlygUc0s&feature=player_embedded att grabbarna lagt en annan GUI i SG2:an. Kan man ändra GUI hursomhelst eller har han lagt in en annan version av Android i telefonen? Om de har lagt in en annan version av Android, hur gör man det i så fall?
    Tack i förhand.
    Mvh

  • Olavbolaski

    Du har nog länkat till fel video! ;)

    Om du vill ändra utseendet på enklast sätt så byter du bara launcher! Ladda hem ”Launcher Pro” , ”Adw launcher” eller ”Spb shell” på market. Det finns fler att välja på. Själv kör jag Spb som är både snygg och har bra flyt, men den kostar närmare hundringen att köpa. De andra är betydligt billigare eller gratis! Lycka till!

  • Allan

    Tack för tipset, men om du spolar fram till 5:10 i videon som jag har länkat så ser du att han tar fram en SG2 för att jämföra med HTC Sensation. Enligt min SG2 så har jag inte 5 ikoner på en rad utan 4, dessutom så verkar det som att menyn rullar neråt vilket det inte gör i min SG2:a. Därför undrade ifall han hade lagt in en annan typ av android i sin SG2 ;).
    Vad tror du??
    Tack!

  • Olavbolaski

    @ Allan
    Nu ser jag. Tror inte att den är rootad med ny androidversion, men jag är ganska säker på att den kör med launcher pro!

  • LarsOla

    ska köpa telefon, men vilken? SGS2 eller Sensation?

  • The

    Alltid kul med folk som klagar på t.ex HTCs design och själva har iPhone eller samsung..
    Seriöst, vari ligger designen på en generell appleprodukt? Halvrund tvålkopp i semitransparant plast.. Och samsung är ju iphone kopior, med ännu plastigare känsla.

    iPhone 4 är väl dessutom mer mainstream än någon annan smartphone vad gäller design.

  • niCk

    Lol. Varför hänger d massa SGS2 mskor här? Hahaha, kom igen, ni har gjort ert köp. Live with it. WHY är ni här o kommenterar??? Fattar inte det!

  • Johan

    Tja där! Idag använder jag mig utav en Samsung Galaxy S. Det är en helt okej telefon men det jag stör mig på är gränsnittet. Jag valde mellan denna och desire och det blev denna dels pga att den fanns i lager vid köptillfället men dels pga hårdvaran till sgs fördel. Nu sneglar jag på denna HTC Sensation vilket känns som en riktigt komplett telefon. Jag har läst många tester på nätet och jämförelser mellan den och nya SGS2an och ärligt talat känns det som att SGS2ans hårdvarare känns vassare. Men så verkar det vara även då ja valde mellan desire och min sgs2. HTC har helt enkelt inte riktigt lika bra hårdvara men, och ja säger men. Hårdvara är inte allt. HTC lyckas kombinera hårdvara och mjukvara riktigt bra och det är ju inte så att dom på alla fronter är sämre än samsung på hårdvara. Samsungs telefoner känns väldigt plastiga jämfört med htc. Sen undrar jag varför man måste kopiera Äpplet så mycket. Där är htc mycket bättre och går sin egna väg. Tummen upp. Håller med de som testat telefonen på denna sida: http://www.phonearena.com/reviews/HTC-Sensation-Review_id2753. Dom menar att det är kombinationen av hårdvara/mnukvara som gör telefonen som mer komplett än SGS2 och jag håller med. Avsaknaden av amoled plus skärm är en bagatell mot den högre upplösningen på sensation. Färger och svärta är inte allt.

    Det var nog allt för mig / Jo

  • Erik

    Jag är ny inom smartphones och alla sidor som jämför HTC Sensation och Samsung Galaxy S2 gör mig frustrerad… Sensation kan ju inte vara så grymt myckte sämre än Galaxy S2? Jag har beställt en Sensation, men börjar tveka nu :/ Någon kunnig där ute som kan hjälpa mig?:)

    Jag kommer använda min smartphone till: Surfa, filma, knäppa kort, email och lite spel i mellan åt, men vill ha en av dessa som håller i sig ett tag!
    Vad menas med asynkronisk dual core processor??

Lediga jobb inom data / IT Företag
Network Engineer Publicerad 20 Jan 2018
Information Security Manager Publicerad 20 Jan 2018
GRAFISK DESIGNER TILL TELEKOMFÖRETAG! Publicerad 19 Jan 2018
Junior programmerare till Telenor Publicerad 18 Jan 2018
Securities Operations Analyst till spännande uppdrag i Stockholm Publicerad 18 Jan 2018
Se fler jobb

Aktuellt

Vi listar Googles bästa Androidappar.

Android på Prisjakt

Samsung Galaxy Note 8
Sony Xperia XZ1 Compact
Samsung Galaxy S8 Plus
Samsung Galaxy S8
OnePlus 5
Huawei Honor 9
8.8

Test av OnePlus 5T

9.2

Minitest av Google Pixel 2

9.1

Test av Google Pixel 2 XL

8.8

Minitest av Huawei Mate 10 Pro

7.3

Minitest av Asus Zenfone 4

7.8

Test av Essential Phone PH-1

8.6

Test av Nokia 8

8.1

Minitest av Lenovo Moto G5 Plus

Visa fler recensioner

Populära ämnen

Senaste nyheterna om

Allt om

Sweclockers RSS

Mest kommenterat

  1. Snart får du betala 125kr extra per paket när du importerar från Kina
  2. Så här kan Samsungs flexibla smartphone se ut
  3. OnePlus inaktiverar kontokortsbetalningar efter att vissa kunder drabbats av bedrägeri
  4. OnePlus bekräftar stöld av kortuppgifter, upp till 40 000 kunder kan ha drabbats
  5. Mobiloperatören 3 introducerar tjänsten ”3Skicka Surf”
  6. Huawei anammar Googles lösning för RCS – Android Messages blir ny meddelandeapp

Mest läst

  1. Här är de bästa Google-apparna för Android
  2. Samsung Galaxy S9 blir tillgänglig 16 mars enligt senaste ryktet
  3. Snart får du betala 125kr extra per paket när du importerar från Kina
  4. Är det här kartongen för Samsung Galaxy S9?
  5. Mobiloperatören 3 introducerar tjänsten ”3Skicka Surf”
  6. Får vi se ett Sony-flaggskepp med OLED-skärm i år?

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vad anser du är minsta acceptabla nivån RAM i en Androidmobil?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sponsrat

Annons