I ett inlägg i företagets forum ber Carl Pei från OnePlus om ursäkt för att lanseringen av nya telefonen inte blev som det var tänkt. OnePlus 2 började inte levereras i betydande mängder förrän förra veckan, vilket är cirka en månad senare än planerat.
Även OnePlus One var länge svår att köpa och inför lanseringen av uppföljaren menade tillverkaren att det skulle bli 30-50 gånger lättare att få en inbjudan än sist. Så blev inte fallet och OnePlus kommer inte göra liknande löften inför framtida produktlanseringar.
Pei menar att förseningen skadat OnePlus anseende, förkortat produktcykeln för telefonen och gett konkurrerande produkter ”en månad att komma ikapp”.
To our team, sorry. This delay has brought huge opportunity cost upon our OnePlus. It has shortened the product life cycle of the OnePlus 2, as well as caused huge reputational damage to our company.
Although we don’t think competition will impact us much, it’s still undeniable that we’ve given a month to competing products to catch up. In addition, it has put a dent on our strong forward momentum and made it harder for us to reach our full business potential as a company.
Senaste artiklarna om ONEPLUS 2
- OnePlus anklagas för att samla in känslig användardata
11 okt 2017 | 25 kommentarer - OnePlus bekräftar officiellt att ”2” blir utan Nougat
11 jun 2017 | 73 kommentarer - OnePlus bekräftar: Ingen Nougat för OnePlus 2
1 jun 2017 | 35 kommentarer - Rykte: OnePlus 2 får Android Nougat i maj
11 apr 2017 | 16 kommentarer - OnePlus 2 uppdateras till Oxygen OS 3.1.0
6 sep 2016 | 3 kommentarer - OnePlus 2 får Marshmallow via OTA-uppdatering
6 jun 2016 | 8 kommentarer - OnePlus sänker priset på 2 och X
26 maj 2016 | 14 kommentarer