Samsung presenterar servicestationer och utökad kundtjänst [Notis]

Postat:
16:36 - 2012-08-16
Skribent:
| Viktor Å
Kommentarer:
80

 

 


 

Under Samsungs pressevent på onsdagen presenterades mer än surfplattan Galaxy Note 10.1: De presenterade även ett servicekoncept som de kallar Samsung Mobile Premium Service.

Samsung Mobile Premium Service innefattar en rad tjänster som är tänkta att göra allt lite enklare för ägare av Galaxy SII, Galaxy SIII och Galaxy Note-serien:

Quick Support Center är vad det låter som; supportcenter som användare kan besöka med sina skadade Galaxy-enheter för att få dem undersökta och lagade. Under det första året efter inköpstillfället blir spruckna skärmglas utbytta medan man väntar till ett fast pris på 500 kr. Samsung säger att om telefonen eller surfplattan måste lämnas in för reparation skall de lämna ut en lika ny eller nyare låneenhet till användaren.

 

Easy Upgrade är uppgraderingsstationer, ett alternativ till OTA (Over-The-Air)-uppdateringar av systemprogramvaran för de användare som vill ha assistans med uppdateringen och de som inte vill vänta på att Samsung ska skicka ut uppdateringen till just deras telefon via OTA.

Content Transfer är stationer där användare kan få hjälp med att byta från iPhone till Samsung och Android, där kontakter, foton, video, kalender och SMS flyttas över till den nya telefonen.

Medan Quick Support Center kommer ha egna lokaler, kommer Easy Upgrade och Content Transfer finnas hos 200 respektive 600 utvalda återförsäljare och förlita sig på befintlig butikspersonal. Alla dessa kommer vara tillgängliga runt om i landet från och med 1 september. Från och med 15 augusti utökar Samsungs kundtjänst även sina öppettider till 8-19 på vardagar och 10-15 på lördagar.

Tror ni att någon av dessa tjänster är något som ni kommer använda? Hade någon av er som gått från iOS till Android några svårigheter med att byta?