Sony betonar inmatning i informativ reklam för bjässen Xperia Z Ultra

Postat:
11:51 - 2013-07-06
Skribent:
| Lars A
Kommentarer:
41

Det är vanligt att reklamfilmer för telefoner inte visar särskilt mycket av själva mobilen och vad den kan göra, utan istället försöker förknippa varan med någon slags positiv känsla. I sin senaste marknadsföring för kommande bjässen Xperia Z Ultra fokuserar Sony dock på enhetens funktioner.

Vi får exempelvis se hur en användare matar in text genom att skriva på skärmen med vanlig penna på samma vis som på papper. Videon visar även hur vissa medföljande appar kan göras små och ligga som fönster över övriga innehållet. Tangentbordet kan dessutom förminskas för att underlätta enhandsskrift.

Avslutningsvis tar reklamen upp ett energispararläge i mjukvaran samt Bluetooth-tillbehöret SBH52, vilket kan användas som en liten separat mobil samtidigt som Xperia Z Ultra utnyttjas till annat. Är det några som är sugna på att skaffa en Xperia Z Ultra när den släpps i Sverige efter sommaren?