Vi förstår varför du blockerar annonser, men överväg gärna att visa dem om du vill stödja Swedroid. De behövs för att sajten ska gå runt. Tack! Dölj meddelandet.

Sony meddelar svenska priser för Xperia X-serien

Postat:
13:54 - 2016-02-23
Skribent:
Lars A
Kommentarer:
Sony har via pressmeddelande kungjort svenska priserna för sin trio telefoner i nya X-serien. Xperia XA har ett rekommenderat cirkapris på 3000 kronor, medan Xperia X kommer kosta 5800 kronor och högsta hönset Xperia X Performance cirka 7000 kronor.
Xperia XA och Xperia X släpps kring juni medan Xperia X Performance landar på svenska butikshyllor i månadsskiftet juni/juli. Den mest påkostade modellen är som sagt Xperia X Performance.

Utöver Qualcomms nya prestandachipp Snapdragon 820 erbjuder telefonen 3GB RAM, 32GB lagring, minneskortsplats, LTE kat. 9, Bluetooth 4.2, NFC, samt en 5-tums LCD-skärm med 1920 x 1080 pixlar.

Kameran är samma 23MP Exmor RS-sensor som i Xperia Z5, men mjukvaran har optimerats vilket sägs resultera i bättre bilder. Kompletta specifikationer för de tre telefonerna går att ta del av nedan.

sony-xperia-x-specifikationer

  • Mackii

    Skönt att någon håller sig fast vid 1080p, det finns andra saker gällande skärmkvalité som är viktigare än att jaga pixeltäthet som ändå inte svensson märker skillnad på. Ända minuset var att de inte satsat på ännu större batterikapacitet i och med att de kunde blivit årets uthålligaste lur om de kört större batteri.

  • Robocopter

    Gillar Sony och äger själv en Z3 men 7000:- för en Xperia X Performance känns lite dyrt…

  • Jerry Berglund

    Priset brukar gå ner när de väl släpps. Så Xperia XA blir nog runt 2 000-2 500, Xperia X runt 4 500-5 000 kr och Xperia X Performance runt 5 500- 6 500kr. Sony vet de inte kommer sälja lurarna för det rekommenderade priset.

  • Markus

    Är detta deras nya flaggskepp eller kommer det fortfarande komma en Xperia Z6?

  • Roco

    Väldigt underligt att släppa prisinfo 4mån innan man lanserar telefonen.
    Dom passar troligen på att ragga medans MWC håller på.

  • John

    Märkligt att vi ska gå bakåt i tiden. Har haft z1 compact och z3 compact för jag diggar mindre lurar men hade gärna sett en 5tummare med mindre döyta men här gick vi bet (IGEN) Bara jämför med en xperia lur som jag inte hade hört talas om innan som heter ZL, varför kan dom inte göra en ny sådan med uppdaterad hårdvara… Då hade jag lätt betalat priset dom angivit http://www.phonearena.com/phones/size/Sony-Xperia-ZL,Sony-Xperia-X/phones/7538,9986

  • SeaTHX

    Ja undrar hur de tänkte där? Om 4 månader hinner folk glömma samt att det kommer fler intressanta mobiler…
    Jag börja redan undra när kommer Z6-serie?

  • Bara jag som mer och mer ifrågasätter mid range hårdvara till high end priser? HTC gjorde det någon gång förra året med? För mig personligen som tjänar mindre pengar år för år känns det inte direkt som en gynnande utveckling.

  • Roco

    Jo. Det är nog därför dom namedroppar den nu så folk inte ska köpa nåt som kommer nu.
    I hopp om att folk ska vänta.

  • Robert Mattsson

    Det är troligtvis så.

  • MrM3

    WTF Sony!? Skulle inte detta vara mellanprisegment? 7 000 kr?! Det är ju klass med Galaxy S7 fast sämre prestanda. Hur fan tänker Sony nu egentligen. O fortfarande är telefonerna inte tillgängliga förrän till sommaren. Snacka om miss denna gång. Vågar inte ens tänka på vad deras premiumtelefoner kommer kosta…

  • nickewi

    Nått säger mig att dom insett att xperia inte har så hög status som dom trott. Så tror nog att x performance kan ses som z6.. tror du inte? Sen har dom sagt att dom ska sluta fokusera på försäljningsvolymer och tillverka färre modeller så prissättningen klingar ju rätt bra med det. Sälja mindre telefoner men till högre lönsamhet per såld enhet.

  • Fred .

    5800 kr för Snapdragon 650, haha vilka skojare!
    Verkar vara allt annat än prisvärd.

  • nickewi

    Jag personligen tror dom kommer gå ifrån xperia helt. Ingen xperia har ju varit nån storsäljare mätt i konkurrensen så har svårt att se varför dom skulle släppa 2 telefoner i 7000kr intervallen.. va skulle isfåfall va skillnaden mellan z6 och x performence? Den är ju rätt maxad..

  • Benine09

    Meh… Z6 Compact or no deal, SONY… Å inte till dessa rövarpriser…

  • Fraz

    Inte dags för en compact än, det är ju ‘bara’ en gång om året.

  • Gästen med gesten

    Oj oj det kommer inte bli många affärer

  • Hypertraxx

    Hur kan man släppa ett flaggskepp som är under 4 gb? Nä detta kommer nog inte gå så bra för Sony.

  • Oavsett

    Det känns inte som nya mobiler direkt. Mer av samma sak. Föga upphetsande.

  • Oavsett

    Det är dessutom ett saftigt pris och inga egentliga nyheter förutom nytt material.

  • Oavsett

    Ja, det är ganska fantastisk prissättning. De agerar som om de inte har konkurrenter, ungefär som Apple. Men Sony har till skillnad från Apple otaliga konkurrenter med samma OS.

  • Oavsett

    Samsung och LG kommer med massa spännande nyheter och SONY kommer med detta.. Jösses.

  • Oavsett

    De har upplösning 1080p, men prissättningen är inte i den nivån.

  • AB

    Med den här typen av ”nyheter” undrar man ju om Sony ens är kvar i gamet när lurarna väl är tänkta att släppas :/

  • Carljn

    Detta blir ju egentligen priserna för förhandsbeställning. Priserna brukar sjunka rätt snabbt efter släpp. Tyckte själv att XA var väldigt prisvärd.

  • Perkele

    Ja nog är den bra mycket intressantare än halvfabrikatet g5 å lagglådan s7

  • Oavsett

    Vad är det som är intressant med den? Vad är det för avgörande skillnader mot tidigare modeller från Sony?

    Dina nedlåtande ord om G5 och S7 får inte Sonys nya mobiler att bli mer spännande.

  • alfdaniel

    Har de slutat med ipklassningen också? I så fall vilket debacle… Trodde aldrig jag skulle bli sugen på Samsung men av vad jag hittills sett så verkar s7 mest intressant…

  • nickewi

    Ser inte hur s7 eller g5 är så överdrivet mycket snyggare, bättre eller mer revolutionerande än x performance.. Tror rent av alla alla tre har nån teknik som står ut, LG har moduler, s7 har edge och x performance har batteritid d/kamerateknik. Tycker de e gör liten skillnad gör att någon av dom ska speciellt intressant.. Kan knappt kalla de för evolution längre, mer mindre uppgradering..

  • Oavsett

    Du har nog missuppfattat saker och ting. G5 har fått dubbla kameror vilket ger en hel del fördelar. G5 har fått utbyggnadsmöjligheter. Det är ganska dramatiska skillnader.

    S7 har fått en fantastisk kamera med en helt överlägset snabb AF.

    SONY XP har fått en lättare uppgradering.

  • Perkele

    Å dina nedlåtande ord om Sony får int g5 å s7 å bli mer spännande, finns inget nytt i dom som är intressant å spännande, ungefär samma innehåll i dagens mobar å då köper man d bästa, d.v.s Sony å Nexus

  • nickewi

    Nä tror jag inte, nog sett och läst samma saker som dig..
    Ja, de stämmer men de e nischad produkt med dubbla kameror och tror knappast allmänheten kommer nyttja de dagligen.
    Ja, två moduler än så länge, men ok se kan bli grymt.. Dock fortfarande inte dramatiskt och inte säkert att de blir mycket mer än såhär..

    Jo vet att s7 har de, Sony optik dessutom. Men okej, grym kamera, vattentät, större batter men fortfarande en telefon i glas och med TouchWiz.. Den e en förbättring av s6 men g5 är långt mer kreativ.

    Sonys kamera har kapacitet att ja bättre kort än både LG och Samsung, frågan är om mjukvaran duger. Den e fortfarande vattentät, byggs i metall, överlägsen batteritid, usb-c, men sådär skärm, ”bara” 3gb ram, inte värd priset heller..

    Säger inte att Sony är bättre, säger att ingen av som tre är nått speciellt men LG klart närmast..

  • FredrikAn

    Nej det har man inte slutat med, ser du inte tabellen?

  • FredrikAn

    Om man gillar Sonys formspråk t.ex. och är van med deras UI.

  • alfdaniel

    Ja nu gjorde jag det…. Sorry

  • FredrikAn

    Har du sett testerna när man testat nya Sony-serien? Skärmen hinner inte ens tändas innan en bild är tagen, just saying.

  • Daniel

    Varför skulle någon köpa en XA när man kan få M5 för inte mycket mer? M5 verkar mycket mer prisvärd isf.

  • Andreas Larsson

    Nej s7 har inte sony optik alls, enbart en sensor från Sony. Optiken är Samsungs.

  • FredrikAn

    Smaksak?

  • nickewi

    My bad! Tack för rättelsen..

  • FredrikAn

    Precis som allt annat, förutom G5 då.

  • Emil Oskarsson

    Det är inte Sonys huvud flaggskepp, kom ihåg att de sa att de skulle fortsätta med Xperia Z serien så du får sannolikt se en Xperia z6 i höst. Det här är en helt ny serie av Xperia mobiler kallat X serien, likt LG som släppte LG G4 i G serien förra året och sen V10 eller vad den mobilen hette. Allt för att folk ska sluta tjata om att de uppgraderat Z serien 2 gånger om året. SÅ vill du ha en mobil ifrån X serien väljer du det, men jag väntar till nästa mobil i Z serien :D

  • FredrikAn

    Så är det nog,

  • Emil Oskarsson

    Lika många nyheter i Samsungs och LG:s nya mobiler som i Xperia X Performance tycker jag :p Så tycker ingen av dessa enheter var så där jätte stor skillnad mot förra årets :p

  • Andreas Larsson

    Lugnt, samsung har gjort en ganska revolutionerande kamera med världens just nu snabbaste autofokus även i sämre belysning, vore fel om folk trodde det var Sonys teknik

  • Emil Oskarsson

    Xperia Z serien har sålt rätt bra, med tanke på den lilla marknadsföringen som Sony har haft. Xperia Z är nog fortfarande den mest sålda Z enheten dock tror jag :p O ja jag tror att de kör vidare på Z serien för det är vad Sony sagt enligt många tekniksidor som testat enheterna i Barcelona på MWC

  • Weiman

    Dessutom behöver man inte vänta fyra(!) månader på M5.
    Man får känslan av att Sony har två designteam som konkurrerar med varandra, märklig produktstrategi.

  • Hypertraxx

    Har dom verkligen sagt att dom ska fortsätta med z serien? Ja om det nu är så är det ju annan sak men känns ändå som en telefon i den prisnivån inte ska ha under 4 gb ram.

  • Oskar Lundström

    Kommer inte dual versionen till sverige?

  • Gästen med gesten

    Att välja mobil idag e som att köra roulette. Det finns för och nackdelar med alla dom man ser :-P men det e jävligt kul och se att alla har en diskussion och att det finns folk som tycker om olika märken ;-) det e sånt här som faktiskt får mobil livet att leva vidare, men två modeller /tillverkare kunde vara lite bättre ;-)

  • Oavsett

    Jag tycker inte alls att jag skrivit nedlåtande. Sony har inte ändrat särskilt mycket, det är fakta.

    LG har stoppat in dubbla kameror och Utbyggnadsmöjligheter. Det är inga små saker.

    Samsung har satt in en fantastisk ny kamera och vattentätthet. Kameran har enastående snabb AF och svagljusegenskaper.

    Sony har uppgraderat de dom redan har.

  • Oavsett

    Så har det väl alltid varit.

  • nickewi

    Fast de där va ju lite att ropa hej för tidigt kan ja känna. Världens bästa kamera kan du la knappast uttala dig om dagen efter officiellt släpp? Sen tekniken låter bra på papper men de finns inte någon som fått testa den färdiga versionen som kommer till konsumenter än..
    De e ju bara kolla på z3 som hade så fantastiska värden och kunde fånga in lika mycket ljus som vanliga kameror.. Men när man väl började knäppa kort så visa de ju sig att mjukvaran sög, automatläget va översegt och hopplöst att få bra kort i mörker om de va lite bråttom. Dock kunde man ju få till sjuka kort om man ”mixtra” lite..

  • Oavsett

    Jo, jag har läst det. Men det är inte det samma som snabb AF.

  • Oavsett

    Det är inget dramatisk med att kunna bygga ut en mobil? Okej, vad är då en dramatisk föränding om inte det är det?

    ”Sonys kamera har kapacitet att ja bättre kort än både LG och Samsung, frågan är om mjukvaran duger. ”

    Hur tänker du då? Samsungs sensor har avsevärt större pixlar vilket gör klara fördelar vad gäller brus och svag-ljus egenskaper. Samsung har en sensor som gör varje enskild pixel till en AF-detektor. Det ger både snabbare och säkrare AF. En stor fördel.

    LG har dubbla kameror vilket kan användas till att förbättra bilderna på många sätt som inte är möjligt med Sonys kamera.

    ”Säger inte att Sony är bättre, säger att ingen av som tre är nått speciellt men LG klart närmast..”

    Det är inget speciellt med moduler och inte med supersnabb AF och inte med en kamera som klarar av att ge enastående fina bilder i svagt ljus. Det är inte speciellt med dubbla kameror som ger en massa möjligheter. Okej.

    Vad är speciellt då?

  • nickewi

    Fast hur bra koll har du egentligen på hur stor skillnad det är på kameratekniken i sony luren då?
    I mina ögon så låter det som att du stirrar dig blind på designen (som är densamma ungefär) och drar resten av telefonen över en kant.

    Ja LG har gjort nått helt nytt med moduler men dubbla kameror är inte nytt.

    Ja samsung har lyckats skapa en sjukt bra kamera, men designen? Skärmen? samma som innan där med.. men de säger du inget om..

  • Oavsett

    Korrekt.

  • Oavsett

    Vi kan se jämförelser mot den fantastiska kameran i S6 som av många anses vara den bästa mobilkameran 2015. S7 har en klart bättre kamera, åtminstone i svagt ljus.

  • Oavsett

    ”Fast hur bra koll har du egentligen på hur stor skillnad det är på kameratekniken i sony luren då? ”

    Jag har full koll. Det är samma kamera som i Z5 med ny firmeware.

    ”I mina ögon så låter det som att du stirrar dig blind på designen (som är densamma ungefär) och drar resten av telefonen över en kant.”

    Det är bättre att använda öronen för att höra. ^^ Jag förstår inte din uppfattning, jag har inte fokuserat på design överhuvudtaget. Det är funktioner jag fokuserar på.

    ”Ja LG har gjort nått helt nytt med moduler men dubbla kameror är inte nytt.”

    Dubbla kameror som LG har gjort dem är helt nytt.

  • Andreas Larsson

    Läs om, jag sa aldrig att den var världens bästa kamera

  • nickewi

    Dramatisk ändring var när oled skärm kom, när man faktiskt kunde se va man tog kort på med telefonen, iphone när den kom kontra konkurrenterna (SE P1). När samsuns s2 kom, de kändes som dramatiskt skillnad. Dels är dom långt ifrån först med modulerna, dels finns de 2(!) moduler att välja på och uttala dig inte om att de kommer fler, för det har du ingen aning om. Kanske bara kommer ”skit” moduler som ingen kommer ha någon direkt nytta av eller så kan de vända upp och ner på hela marknaden.

    Men nu snackar du ju på samma nivå som att ”den har fler megapixlar än den andra”.. Du vet ju inte va de innebär i praktiken, faktum är ju att du inte har en aning om det faktiskt kommer resultera i bättre kort annat är teoretiskt.
    Men ser ju att du memorerat reklamfilmerna dom släppt men de betyder fortfarande inte att det är fakta att korten kommer bli bättre. Bra kommer dom bli, men hur bra vet du inte. Kolla MKBHD kanal, han testa kameran och inte lät han speciellt lyrisk över kameran som han kan låta över andra saker, exempelvis boomsound på HTC m9..

    Haha ja och sony har dubbelt så många megapixlar.. de kan användas det med, du skriver som att du sitter inne med fakta. Jag säger inte att du har fel utan säger att du bara spekulerar.

  • Oavsett

    Du kan inte vara seriös. LG G5 har dubbla kameror, utbyggnadsmöjligheter, förutom alla vanliga uppgraderingar (mjukvara, chipp, minne o.s.v.).

    S7 har mot tidigare modell (S6) minneskortplats, IP-klassning, ultrasnabb AF, enastående kamera för svag-ljus fotografering förutom alla vanliga uppgraderingar (mjukvara, chipp, minne o.s.v.).

    Sony XP har förutom alla vanliga uppgraderingar (mjukvara, chipp, minne o.s.v.) nytt chassi, det är allt.

  • nickewi

    Ja men suck, lika många säger att den i z5 premium är bättre och andra föredrar den i nexus modellerna med..

  • Oavsett

    Vi har helt skilda åsikter om vad som är dramatiskt.

    ”Men nu snackar du ju på samma nivå som att ”den har fler megapixlar än den andra”.. Du vet ju inte va de innebär i praktiken, faktum är ju att du inte har en aning om det faktiskt kommer resultera i bättre kort annat är teoretiskt. ”

    Det stämmer inte alls. Jag har läst förhandstester och sett exempelbilder i långa rader.

    ”Haha ja och sony har dubbelt så många megapixlar.. de kan användas det med, du skriver som att du sitter inne med fakta. Jag säger inte att du har fel utan säger att du bara spekulerar.”

    Jag spekulerar inte, du har fel. Jag går efter fakta.

  • Oavsett

    Det var inte det som var poängen. Poängen var att S6:an har en fantastisk kamera och att S7 är bättre i svagt ljus än vad S6 är. Alltså är S7 en grymt bra kamera.

    Det är poängen.

  • Perkele

    Som jag sa, inge halvfabrikat är intressant, å s7ans nyheter har jag redan.

  • Oavsett

    Säga och göra är två olika saker. Saker och ting kan ändras på resaans gång.Det är inte alls ovanligt.

  • Oavsett

    Det tycker jag inte. Samsung imponerade med en mycket lång rad förbättringar från S6:an. Kameran verkar vara fantastisk exempelvis och IP-klassning och minneskortplats och annat smått och gott.

  • Oavsett

    Vilket larv. Halvfabrikat? Jösses. Det går inte att ta dina inlägg på allvar.

    Du har en sensor med supersnabb AF? Det tror jag inte.

  • nickewi

    Ja uppenbarligen har vi det. Inte sätt nått dramatisk skillnad på telefoner förutom om man inte jämför med dagens toppmodeller och dom för 3 år sedan. Men de är ju mer evolution än dramatisk skillnad..

    Ja du har läst tester, sett bilder på nätet men du har ingen aning om hur det faktiskt blir i vardagligt användande. När du spontant tar ett kort eller tar kort som du gör till vardags.
    Du har inte testat den själv. Eller du menar på att precis alla som testat säger att den är världens bästa kamera med revolutionerande teknik och därmed kan konstatera att oavsett vem som testar den håller med?
    Det ända jag läst är att AF antagligen är snabbast, men inte nån har sagt eller skrivit att den tar bäst bilder..

  • Oavsett

    ”Ja uppenbarligen har vi det. Inte sätt nått dramatisk skillnad på telefoner förutom om man inte jämför med dagens toppmodeller och dom för 3 år sedan. Men de är ju mer evolution än dramatisk skillnad..”

    Det är en dramatisk skillnad att kunna bygga ut en mobil. Det ger helt andra möjligheter.

    Det är dramatiskt att kunna använda två kameror och kombinera dessa bilder. Man kan ta helt nya bilder som annars skulle vara omöjliga.

    ”Ja du har läst tester, sett bilder på nätet men du har ingen aning om hur det faktiskt blir i vardagligt användande. När du spontant tar ett kort eller tar kort som du gör till vardags.
    Du har inte testat den själv. Eller du menar på att precis alla som testat säger att den är världens bästa kamera med revolutionerande teknik och därmed kan konstatera att oavsett vem som testar den håller med?
    Det ända jag läst är att AF antagligen är snabbast, men inte nån har sagt eller skrivit att den tar bäst bilder..”

    Det är fotografen som tar bilderna. Kameran är bara verktyget. Jag är en duktig fotograf så jag vet att jag utan problem kan utnyttja Samsungs förbättrade kamera. Jag behöver inte testa den själv för att veta.

    Ingen av de kameror jag köpt har jag testat själv innan köp. Det behövs inte. Det räcker att läsa tester och se exempelbilder från flertalet trovärdiga källor.

  • nickewi

    Ja, g4 va de samma visa med där, z5 samma visa.. alltså ja fattar att du diggar samsung men när du ställer den på en pedistal som du gör nu och får den att låta som överlägsen så blir de bara drygt..
    Ja håller med om att de snabbaste AF och bilderna är MINST likabra som dom i 6p.. Men mer än så tror ja inte nån kan uttala sig om än så länge..

  • nickewi

    Håller tyvärr inte med, hade project ara släppts så hade de blivit en dramatisk skillnad att snacka om. Detta är en bättre version av något som redan finns, g4 är inte första telefonen som har två kameror som jobbar ihop.
    Sen absolut, det ger andra möjligheter, men du vet ju inte om det kommer komma några vettiga möjligheter, ja menar kolla på dom två modulerna som finns! Inget jag personligen kände att ja ville ha.
    Men de är ju bra att du e lättimpad, grattis till dig..

  • Oavsett

    Diggar Samsung? Nej, det gör jag verkligen inte. Groteskt dyra, glaskonstruktion, fast batteri… inte alls i min smak. De har dock haft den goda smaken att stoppa in minneskortplats igen.

    Klart jag kan uttala mig. Jag har sett exempelbilder.

  • Oavsett

    Du menar G5. Det är den första mobilen som har två kameror som fungerar på det sättet.

    ”Men de är ju bra att du e lättimpad, grattis till dig..”

    Jag förstår inte vad du tror du vinner på att vara nedlåtande. Det är rätt osmakligt.

    Jag har aldrig sagt att jag är imponerad. Jag har sagt att det medför en dramatisk ändring att kunna bygga ut en mobil.

  • Perkele

    Är bara fakta, är ett halvfabrikat. Å kameran i Z5 är bättre, om man kan ställa in den vill säga, så finns absolut inget i s7 som tilltalar mig,speciellt int en laggig upplevelse

  • nickewi

    Kommer inte ihåg vilket nummer de va på..

    Va inte menat som nedlåtande utan ordagrant.. grattis..

    Jo ja har förstått att du tycker det, allt ja säger är att ja inte håller med..
    Dramatiskt för mig är en gamechanger eller nått som är så bra att alla andra helt enkelt måste göra lika bra eller bättre för att inte halka efter..
    Trodde faktiskt att Ultrapixlar skulle bli en sådan för de va en sjuk skillnad på htc one och min dåvarandra nexus 4 gällande ljusinläppet.. De kanske va lite dramatisk skillnad!

    Ara kommer bli grymt om det görs rätt..

  • Oavsett

    Du bör byta ut ditt ord dramatisk mot revolutionerande. För det är så du beskriver det.

    ”Va inte menat som nedlåtande utan ordagrant.. grattis..”

    Du gratulerar mig till något som inte är sant. Vad är det för sätt att bete sig på?

  • nickewi

    Nja, till hälften det ja beskriver och menar. Revolution kan ju va dramatisk skillnad..
    Tolkningsfråga alltså..
    Men jag tycker att du är lättimpad, du har helt annan syn på vad som är dramatiskt skillnad så i mitt tycke är du det. Hade ju hellre blivit impad för mindre saker än vad jag blir idag, därav grattis. Sen om du och alla andra håller med eller inte är helt irrelevant för mig då ja bara kan tala för mig själv.
    Så snacka inte om att jag är nedlåtande eller att jag beter mig på nått sätt som du och kanske alla andra tycker är fel. Ja va ordagrann och de närmaste önska att jag kände som dig i detta fall..

  • Oavsett

    Nej, det är inte fakta. Halvfabrikat är något som är till hälften färdiggjort och LG G5 levereras komplett med allt som behövs. Du kan komplettera med tillbehör, precis som du kan på alla mobiler. Skillnaden här är att du kan sätta fast tillbehören i själva mobilen.

    Det har inget alls med halvfabrikat att göra.

    Kameran i Z5 är bättre? Vad får dig att tro det? Det mesta tyder på att kameran i S7 har bättre svagt-ljus egenskaper och den har helt säkert överlägset bättre AF.

    Laggig upplevelse? När upplevde du det på S7?

  • GrinigGammalGubbe

    Kungen är död (Z) länge leve Kungen(X)?

    Noterar under rubriken ”Kuriosa” att Sony presenterar tre nya telefoner…XXX….

  • Oavsett

    Nej, du har fel i sak. Jag har aldrig sagt att jag blivit imponerad.

    Jo, det är rent objektivt dramatisk att helt plötsligt kunna bygga ut en mobil från att man inte kunnat det. Det blir en helt annan typ av produkt.

    Jo, det innebär en dramatisk skillnad i hur man kan ta bilder med den dubbla kamerateknik som LG använder. Detta är objektiva fakta.

    Om det är intressant eller om man tycker det är bra är helt andra frågor.

    ”Revolution kan ju va dramatisk skillnad.. ”

    En revolution är alltid en dramatisk skillnad. Men en dramatisk skillnad behöver inte innebära en revolution.

  • Perkele

    Alla samsugar laggar, varför skulle int 7an göra d. Visst, har int prova s7ans kamera, men svårt å se att den skulle vara bättre, har du provat Z5ans kamera, å här tros inget, vet vad jag har å är nöjd me d. Du får tycka va du vill om g5, men i mina ögon är d ett halvfabrikat, punkt!

  • Oavsett

    Du vet alltså ingenting och hittar på en massa nonsens. Okej, då vet vi att du inte är värd att lyssna på överhuvudtaget.

    Vad gör du här?

  • Weiman

    IP-klassning och minneskortplats, hmm var har jag sett det förut.. :)

  • Gästen med gesten

    Ja ;-)

  • Oavsett

    Ja, det har du garanterat, men inte i S6.

  • Perkele

    Näähää säger du d, men visst vill du lägga diskussion på den nivån, kör på bara, din okunskap om mobiler här har vi ju sett genom åren, du provocerar fram saker å tror att du är en expert, du är ju int en hobbyexpert ens, va har du för referenser, du kör me en g3 å massa billiga kinesmobiler, köp dig en riktig mobil, kanske du lär dig nått vettigt!

  • Oavsett

    Du kallar helt seriöst LG:s mobil för halvfabrikat och så förväntar du dig att bli seriöst behandlad? Du är bara för mycket. Det är din ”nivå”, om man nu kan tala om nivå i ditt fall.

    Jag har haft massor av flaggskepp från stora tillverkare. HTC, Samsung, Sony, LG. Du snackar så mycket nonsens så det är otroligt.

    Jag testar mobiler regelbundet och ingående.

    Jag frågar igen, vad gör du här?

  • Perkele

    Ja du väljer ju själv vilken nivå diskussion ska ligga på, halvfabrikat å halvfabrikat, mobilen är int färdig, varför int lansera den när dom brukar istället för nu bara för samsug gör d, en ofärdig produkt är halvfabrikat

  • Oavsett

    LG G5 är en färdig produkt. Halvfabrikat är något som säljs delvis klart till konsumenter. LG lär inte göra på så vis.

  • Perkele

    Kan vara värt å lägga på minnet vilken nivå diskussion ska ligga på. Tiden får visa om dom skulle utvecklat den mera å släppt i maj/juni som dom gjort förut

  • R3b0rn

    Så vad hände med 4K skärmen? En tillverkare som backar på sin egna innovation känns märkligt. Som om Samsung skulle ta bort sin edge serie…

  • Fredrik Ingman

    MOTOROLA nexus 6 sjönk inte egentligen ned i pris. Och 700€ för en lur från Japan. Tur då att jag har HUAWEI nexus 6P så kan jag åtminstone få uppdateringar i tid.

  • nickewi

    Håller fortfarande inte med dig, gällande de mesta av de du skriver. Förstår hur du menar och säger fortfarande inte att du har fel. Men de du anser vara fakta eller objektiv fakta, är inte för mig fakta, de låter mer som din åsikt.

  • nickewi

    Men är antalet pixlar avgörande för om en skärmpanel är bra eller inte? Det måste alltså va högre upplösning än såhär för att en hel telefon ska vara värd ett högre pris?

  • Rome73

    Att Sony skulle sluta med IP-klassning hade varit en nyhet det… :-)

  • Vidde

    Du verkar inte vara särskilt smart. Kan det stämma att du är ointelligent? http://www.phonearena.com/news/Sony-to-never-launch-an-Xperia-Z6-new-X-series-will-replace-the-Z-series_id78726

  • Andreas Larsson

    Verkar ju bara vara performance som har kvar den?

  • Emil Oskarsson

    Kan det vara så att Sony tagit bort inlägget senare vilket de gjort? Du är nog inte så smart du va? :)

  • Vidde

    Nej fortfarande kvar på deras Tyska Facebooksida. Du förlorar. Hoppas du kan vara stark och inte få ett mentalt sammanbrott igen.

    https://www.facebook.com/sonymobilede/photos/a.10150618737861622.387750.80147061621/10153733354756622/?type=3&theater

  • nickewi

    Håller med! Älskar diskussionerna, hat/kärlek till tillverkarna som inte lyckas göra den telefonen man exakt vill ha, alla toppmodeller har nån grej som gör att ja absolut inte vill ha telefonen. Samsung har glasbaksidan och Micro usb, Sony och LG har lcd skärm, Sony har löjligt pris dessutom och skärmen duger men inte mer.
    Som de ser ut nu, om ja skulle få önska.. Så hade ja velat ha s7 skärm och kamera, x performance utseende, snapdragon 820, 4gb ram, bang & Olufsen modulen från g5 kan ja ta med vanilla android då såklart.. Närmst är fortfarande Nexus 6p tror ja..

  • Emil Oskarsson

    Vara stark? Haha snälla kan du sluta vara anonym så jag vet vem jag pratar med? :) Man ska dessutom inte lita på saker som de skriver över Facebook, gäller samsung mfl också. Brukar inte nödvändigtvis stämma bättre o vänta på officiellt uttalande ifrån deras blogg :) Meeeeen dina hjärnceller räcker visst inte till ibland

  • Gästen med gesten

    :) jag vill ha designen som på xa med inga luckor och släde som samsung,skulle de kunna göra hos sony med , samma vattentäthet som samsung s7 som man kan nästan göra vad som helst i vanligt vatten och ändå få på garanti, och sen resten du nämnde skulle ju bli en awesome telefon:) nytt namn PÅ DENNA LUR SLAM :)

  • nickewi

    Hahaha! Att de ska va så svårt att klämma fram en sånhär.. kass..

  • Gästen med gesten

    ska väl inte vara så svårt att tillverka en sån här det pungas ju ändå ut en massa jävla skit lurar every year :)

  • Daniel

    Jo, men håll med om att det är underligt av en tillverkare att släppa telefoner som konkurrerar med varandra på det viset, särskilt när M5 finns ute nu redan.

    M5 har dessutom full HD skärm och 3 Gb RAM, gissar att lagom till XA kommer ut så har nog M5 sjunkit i pris så att de ligger på ungefär samma nivå (om den inte utgår dvs).

  • Benjamin_Syrsa

    Och där förlorade Sony mej som kund.
    Inte utan att man är lite besviken efter att ha varit lojal Sony kund användare ända sedan deras samarbete med Ericsson.

    Det är en epok som får i graven.

    7000 för en ipklassad telefon som inte får dränkas ens i badkaret?

    By by Sony…

  • Thomas 112

    Ja, eller som om LG skulle tagit bort knapparna på baksidan och sin stora skärm-ratio… ;-)

  • KalleKn

    Är man märkeslojal får man skylla sig själv… det är sådana som ni som gör att företag kan fortsätta med idioti. Det är länge sen Sony var med på banan och ändå fortsätta köpa deras överprissatta lurar bara för att de köpte upp Ericssons mobilavdelning är dumt, mycket dumt och först nu har du vaknat. En hel del kommer dock fortsätta köpa deras prylar för samma skäl som gjort. Sorgligt. Bara sorgligt.

  • Benjamin_Syrsa

    Dum kan du vara själv.
    Sony har hittills erbjudit något unikt och det är enda orsaken till min märkeslojalitet.
    Nu gör dom inte det längre och det gör mej besviken eftersom ingen annan erbjuder samma fördelar heller.

    Det finns helt enkelt inget alternativ längre.

  • KalleKn

    Finns inget unikt med Sonys höga priser i förhållande till prestanda och det är det enda som är unikt med dom…

    Märkeslojalitet är för de obegåvade. Så är det bara.

  • Benjamin_Syrsa

    Det är ju du som är okunnig och uppenbarligen inte känner till fördelarna som har gjort Sony telefonerna unika.
    Du tycker inte att det är obegåvat att yttra sej i en sak man inte förstår?

    Eller syftet är att trolla?

  • KalleKn

    Hade du varit intresserad av en debatt så hade du ju talat om vilka unika saker du ser precis som jag skrev vad som är unikt med Sony i mina ögon. Men fanbois kan ju sällan förklara varför dom är fanbois mer än att märke X är bäst för det är så.

  • Benjamin_Syrsa

    Du är oförskämd och okunnig så jag har inget intresse av att debattera med dej.
    Men för de andra som kanske undrar så har mtt val av Sony telefoner de senaste åren grundat sej på prestanda, storlek, vattentålighet och just priset.
    Ingen annan aktör på svenska marknaden har kunnat erbjuda samma eller bättre prestanda i lika stor eller mindre telefon som ändå är vattentålig eller t.o.m. vattentät.

    Nu får du hitta någon annan att provocera för jag är inte road av debatter på denna sandlådenivån.

  • KalleKn

    Hehe, ja priset ligger ju verkligen i en egen nivå så där hade du rätt iaf och det redan innan senaste modellserien.

    Nu lämnar jag dig i sandlådan, nån dag växer du säkert upp och kommer på att man inte skall hålla på ett märke oavsett vad det är.

  • Tommy

    Bra kamera, vattentålighet, sdkort och magnetladdare är vad som fick mig att köpa Sony.

    Betala 7000kr och ändå inte få trådlös / magnetladdning?

    Ser ut som Samsung är märket för mig denna generationen.

  • durkadur

    Jag har själv köpt Sony p.g.a. ledande vatten/dammtålighet och batteritid. Detta nådde sin kulmen med Xperia Z3. Dessutom är Sony så gott som enda alternativet om man vill ha en mindre Android lur med bra prestanda.

    Jag är absolut inte märkeslojal men jag ser definitivt fördelar med Sony-lurar. Ska du börja kalla mig saker nu? ;)

  • KalleKn

    Du köpte en Z3 för att Sony säljer små lurar? Ok.

Lediga jobb inom data / IT Företag
Network Engineer Publicerad 20 Jan 2018
Information Security Manager Publicerad 20 Jan 2018
GRAFISK DESIGNER TILL TELEKOMFÖRETAG! Publicerad 19 Jan 2018
IT Projektledare med erfarenhet inom Telekom Publicerad 18 Jan 2018
Testutvecklare som vill rädda liv! Publicerad 18 Jan 2018
Se fler jobb

Aktuellt

Vi listar Googles bästa Androidappar.

Android på Prisjakt

Samsung Galaxy Note 8
Sony Xperia XZ1 Compact
Samsung Galaxy S8 Plus
Samsung Galaxy S8
OnePlus 5
Huawei Honor 9
8.8

Test av OnePlus 5T

9.2

Minitest av Google Pixel 2

9.1

Test av Google Pixel 2 XL

8.8

Minitest av Huawei Mate 10 Pro

7.3

Minitest av Asus Zenfone 4

7.8

Test av Essential Phone PH-1

8.6

Test av Nokia 8

8.1

Minitest av Lenovo Moto G5 Plus

Visa fler recensioner

Populära ämnen

Senaste nyheterna om

Allt om

Sweclockers RSS

Mest kommenterat

  1. Snart får du betala 125kr extra per paket när du importerar från Kina
  2. Så här kan Samsungs flexibla smartphone se ut
  3. OnePlus inaktiverar kontokortsbetalningar efter att vissa kunder drabbats av bedrägeri
  4. OnePlus bekräftar stöld av kortuppgifter, upp till 40 000 kunder kan ha drabbats
  5. Mobiloperatören 3 introducerar tjänsten ”3Skicka Surf”
  6. Huawei anammar Googles lösning för RCS – Android Messages blir ny meddelandeapp

Mest läst

  1. Här är de bästa Google-apparna för Android
  2. Samsung Galaxy S9 blir tillgänglig 16 mars enligt senaste ryktet
  3. Snart får du betala 125kr extra per paket när du importerar från Kina
  4. Är det här kartongen för Samsung Galaxy S9?
  5. Mobiloperatören 3 introducerar tjänsten ”3Skicka Surf”
  6. Får vi se ett Sony-flaggskepp med OLED-skärm i år?

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vad anser du är minsta acceptabla nivån RAM i en Androidmobil?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sponsrat

Annons