Vi förstår varför du blockerar annonser, men överväg gärna att visa dem om du vill stödja Swedroid. De behövs för att sajten ska gå runt. Tack! Dölj meddelandet.

Vilken tillverkare vann smartphonestriden – LG eller Samsung?

Postat:
14:02 - 2016-02-22
Skribent:
Lars A
Kommentarer:
Som bekant introducerade sydkoreanska elektronikjättarna LG och Samsung nya toppmodeller under gårdagen. Till skillnad mot i fjol, då G4 lanserades betydligt senare än Galaxy S6, valde LG i år att presentera sitt flaggskepp på exakt samma dag och tävla med Samsung om rampljuset.
Nu när alla officiella uppgifter, produktbilder och videor har släppts är vi nyfikna på vilken tillverkare du tycker lyckats skapa den mest attraktiva helhetslösningen på pappret? Imponerar G5:an mest med sina dubbla bakre kameror, sitt löstagbara batteri och stöd för moduler?

Eller är det istället Galaxy S7:orna som går vinnande ur duellen med IP68-certifiering, större batterier, mer slimmad design och ny kamerateknik? Lämna gärna en röst nedan och ordet är likt alltid fritt.

Vilken telefon verkar bäst på pappret?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

lg-g5-galaxy-s7-s7-edge-specs

  • Hypertraxx

    Enkelt val, jag har aldrig haft någon LG och detta kommer VERKLIGEN inte bli min första :P

  • Alex Brissot

    Ja, Samsung levererar med beröm godkänt.

    LG är så usla att man inte vet om man ska skratta eller gråta. G2 ser mer modern ut än G5.

  • Carl Persson

    Så jäkla rötet att Samsung inte kör på USB Type-C!

  • peterthegreat86

    Står mellan G5 och S7 Edge för mig. Så svårt val, men G5an är inte snygg alltså. Samtidigt vill jag ha Edge silver som inte finns än verkar det som. 64gb saknas också. Svårt val.

  • Carl Persson

    Och dessutom fysisk knapp på en för stor ram på framsidan, bläää

  • Klover

    Jag tänker förutspå framtiden. Denna tråden kommer fullständigt explodera med folk som skriker att LG är bättre och folk som skriker att Samsung är bättre. Samsung kommer vinna eftersom det finns fler Samsung fanboys och eftersom folk inte tror på LG’s moduler. I slutändan kommer det bara vara mycket käbbel och personliga påhopp.

    Låt kampen börja!

  • Jerry Berglund

    Sony lol

  • AMK

    Samsung vinner på KO

  • Rikard Jerner

    jag vill gärna ha en lg men vetefasen denna gången… Samsung hade jag hoppats på men dessa förbannade jävla fysiska knappar samt de vidriga knapparna vid sidan blir jag galen på…….och exynos :( får väl hålla i plånkan ist och se vad hittar på med pixel ist.

  • Hypertraxx

    Ska du verkligen överväga välja en telefon som inte är snygg? Jag hade kunnat förstå om det är en ps4 det handlar om för den bara står på sin plats liksom xD men en telefon åtminstone för mig ska både vara snygg, kännas bra och speciellt på den här prisnivån :)

  • nickewi

    Tycker båda egentligen är helt ointressanta men LG går utanför ramarna så dom är vinnaren i min värld..

  • Daniel Johansson

    Har aldrig haft varken LG eller Samsung…
    Vill gilla LG men tror inte på den här modulgrejen. Känns som att det kommer vara borta i G6 och då finns det en massa obrukbara prylar.
    Samsung är en av de få som har trådlös laddning. Men tror jag skulle ha svårt för Touchwiz även om jag nog skulle installera Nova direkt.

    Har Nexus 5 nu och tror det ska mycket till för att jag byter från Nexus. Tror jag väntar till i vinter och ser vad som kommer på den fronten istället.

    Men på det stora hela så tror jag Samsung vinner av de här två. Mest p.g.a. modulgrejen som LG kör med.

  • Neo Cassirer

    LG G5 är nog den största besvikelse någonsin inom mobil för mig.

  • flurrijacob

    Modulen är en option inte ett tvång…

  • Joakim

    Som S5-ägare är jag helt klart intresserad av S7/S7-edge men att den saknar Usb Type C är en stor bummer. En ny telefon köper jag ändå vartannat år och när jag ändå planerar köpa nästa Surface från MS till hösten (som jag också hoppas uppgraderas till usb type C) så ser jag ingen mening med att köpa S7 ännu som har kvar den Micro USB. Trådlös laddning finns ju förvisso. Svårt beslut.

  • Alex Brissot

    Komiskt med alla iPhone-fans som röstar på LG men hellre skulle dö än bli sedda med en LG i handen.

  • Mac

    För mig vinner G5. S7 ser ut som allt annat plastigt från samsung.

  • Mackann

    Det finns adapter.. Hade tyckt det var kul med nya kontakten med egentligen är det nästan inget att bry sig om

  • Fred .

    Och sen TouchWiz på det, usch!

  • Andreas Larsson

    För stor ram? Jämförelse med vad?

  • Kobi

    Låt underhållningen börja annars :P

  • Carl Persson

    Jämfört med till exempel LG:s G-serie.

  • Andreas Larsson

    Enbart över och under, på sidorna är g serien betydligt tjockare

  • Carl Persson

    Hmm, kan det verkligen stämma? Kanske om du menar edge:n då? ?

  • KalleKn

    Samsung får 8/10
    +µSD slot
    +större batteri
    +vattentät
    +små yttermått
    +har kvar knappen.
    +amoled

    -glas och alu
    -inte utbyggbart batteri

    LG 5/10

    +µSD slot
    +utbyttbart batteri
    +vidvinkelkamera

    -glas och alu
    -storleken
    -Blir ännu större med modulerna
    -ej vattentät
    -lcd

  • Andreas Larsson

    Ja precis, bara edgen som är intressant för mig så ja tänkte inte ens att vanliga s7 finns :p

  • Göte

    LG vinner med sitt pris från 0 kr.
    Extra spännande med release våren 2015.

  • Clubliefde

    øverhypead..

  • mortuus

    utan tvekan s7 edge vilken kanon telefon man kommer få bäst display, bäst kamera, snabb som fan och som grädde på moset tål den vatten lika bra som sony telefoner.. lg kan ju ta sitt modulära nonsense och trycka upp det på lämpligt ställe.

  • mortuus

    den har inte plast, glas o metal vilket jag iof hatar men det är väl det enda minuset väl :(

  • mortuus

    deras galaxy serie har ju gjort sig känd med denna knapp så tvivlar dom ska ta bort den, jag personligen gillar en fysisk knapp.. allt måste inte vara digitalt.

  • Razken

    G5! Inget snack. Den har ju det väsentliga som S7’an saknar. Batteribyte och IR sändare. Visst, nu var ju Samsung lite duktiga med att återinföra microSD läsare och vattentålighet men den känns bara …bäbu. Fortfarande äcklig glasbaksida och inget batteribyte.
    Man är ruskigt bortskämd med att kunna styra ljudanläggningen, tv-apparaterna och luftvärmepumpen med telefonen. Styr till och med min gamla VHS spelare! Det är ren lyx då jag saknar en fjärrkontroll till den.
    Javisst, det är många som skiter blankt i en sådan funktion men jag tycker det är ett självklart val, när de införde det iom S4’an. Varför ta bort en sån bra grej!?

  • luckyleif

    Haft både G3, G4 och såg mycket fram emot G5! Svor aldrig samsung igen men nu beställde jag en S7 Edge för en stund sedan :P
    Ser inget problem med att den bara har 32gb lagring då man kan slänga i minneskort :)
    Marshmallow ska väl dessutom kunna hantera minneskort som intern lagring. Eller är det bara ett val som tillverkaren kan erbjuda om dom vill? Funkar så på sheild tablet k1 med marshmallow iaf :)

  • Mackii

    Hade LG höjt sitt batteri till 3500mah hade man varit intresserad, men inte när dom förbättrar typ allt och sen sätter krokben för sig själva på mållinjen!

  • Sanctum

    Ser ut som allt annat plastigt från Samsung oavsett om det är det eller ej.

  • Fraz

    Jag hoppas också att de behåller den. Det är precis som du säger karaktäristiskt för Galaxy-serien och det är bra att någon erbjuder det alternativet. Inte för att jag skulle välja det personligen, dock :)

  • Ganska dryg..

    Det är nog i jämförelse med skärmen som det åsyftas, skulle jag tippa.

  • Andreas Larsson

    Otroligt liten ram om man jämför mot skärmen skulle jag säga, skärmen är säkert 7 ggr större minst

  • putte40

    Svårt att välja, tycker båda telefonerna faktiskt är så pass mycket förändrade gentemot föregångarna så (förutom just edgeversionen då) så jag skulle vilja välja bägge.

    Spontant tänker jag dock att ingen av de två lockar mig. Köpte en ny telefon relativt nyligen som jag känner inte direkt blir krossad av desse nya.

  • Johan Persson

    Efter att ha inväntat och synat dessa två flaggskeppen så beställde mig en LG V10 idag istället. Då går jag ifrån en SGS4 med ett zerolemon batteri på 5100 mah. Den kan jag ha på jobbet i tuff miljö och ändå se designen på telefonen utan ett skal som skulle dölja det. Skulle det regna, ja då har jag en plastpåse ifrån jubbemackorna.

  • putte40

    Well spotted, +1

  • Ganska dryg..

    Skulle också anta att det är yttermåtten på just ramen kontra skärmen, men detta är såklart bara spekulationer.

  • darkly

    Va, har de tagit bort den??

  • Jansbanan

    Du glömde usb C. Men min röst går till Samsung ändå.

  • Markus

    LG. Det försöker göra något nytt. Det ska de ha kudos för!

  • Alex Brissot

    LG V10 >> G5

  • Andreas Larsson

    Och då skulle inte 4gb ddr4 duga menar du

  • gordz

    Tyvärr är det dömt att vara en gimmick.

    Säger inte att jag inte tycker om idén, men med LG’s relativt lilla kundbas så kommer proprietära tillbehör inte att slå igenom.

    Endast Apple kan lyckas med sådant (på grund av sin stora och konstigt nog, väldigt trogna kundbas). tvivlar starkt på att ens Samsung som största androidtillverkare skulle lyckas heller.

  • gordz

    Själv har jag bluetooth eller wifi på mina andra enheter. IR-sändare känns helt onödigt.

  • gordz

    Är det så viktigt att kunna plugga i en kontakt båda hållen? I-landsproblem har nått en helt ny nivå.

  • gordz

    Är ett tvång när det sitter en tom modul från scratch.

  • gordz

    Stor ram? vad fan pratar du om?

    S7 edge har större skärm än G5an, men är trots det bara 1mm högre. Den är dessutom 1mm smalare på bredden, trots sin större skärm.

  • Robin

    Man vet att Samsung gjort ett bra jobb när inte ens Samsung-hatarna kommenterar, så bra är mobilen. :)

  • flurrijacob

    Den är inte tom utan den innehåller i alla fall högtalaren och USB-ingång. Vet inte hur mycket extra plats det tar med dessa delar utan modulär lösning. Och dessutom förlitar sig löstagbara batteriet på denna lösning.

  • Andreas Larsson

    Ja helt sjukt, hade verkligen bestämt mig för att överge samsung iår, men så släpper dom den här! ?

  • Kreth

    vadå? är ju 4k med batteri modul ju

  • Jerry Berglund

    Tur folk förstod mitt trolleri där. Hehe. Men sanningen så att säga. Föredrar inte Samsung eller LG. De kan vara hur bra som helst, men gränssnittet är inte bra på något av lurarna och tilltalar tyvärr inte mig alls. Varje gång jag testar dessa lurar så blir jag lika irriterad som jag skulle nyttja en iPhone. Går tillbaks till Sony och jag blir lugn. Sony kanske inte har bäst specs eller bäst lur, men gränssnittet slår det mesta hos Sony.

    Men tycker nog ändå Sony är den bättre här, att de tyvärr har en sömnpiller till chef som inte ens kan klara att sälja in sina produkter och att de faktiskt har en kamera och möjligen t o m förbättrat sin mjukvara, är ganska skrattretande. Sony Xperia Z5 har den bästa kameran, men däremot inte den bästa mjukvaran för vanligt folk. Det är där Samsung och LG vinner på. Kameran gör ju ett bra jobb p g a mjukvaran. Men kunde inte rösta på någon, för anser ingen av lurarna tilltalar mig alls. Vill hellre ha Sonys känsla för rena detaljer och linjer.

  • Andreas Larsson

    En kamera modul man måste stänga av mobilen för att använda, vilket gör det lika opraktiskt att använda som att byta batteri och sen får en en fet bulle på telefon. Hellre stort inbyggt från början

  • Daniel Nordlund

    Tror det är dåligt med WIFI eller bluetooth på värmpumpar eller VHS. Samt övriga enheter måste du se säkert vara tillverkade efter 2014 för att det ska finnas som standard.

  • Oavsett

    Bästa mobilerna är från Samsung, men LG kommer säkert vinna på bästa prissättning. Mest spännande produkten kommer från LG med utbyggnadsmöjligheterna.

  • Oavsett

    Det är inte alls dömt att vara en gimmick. Det återstår att se.

  • Daniel Nordlund

    Det är väl den funktionen man bryr sig minst om med USB-C? Finns otroliga möjligheter med den.

  • Oavsett

    Det borde finnas ett litet batteri inbyggt så att man inte behövde stänga av mobilen vi batteribyte. Så som det är tänkt med Ara-projekt mobilerna.

  • Daniel Nordlund

    Jag skulle nog kunnat tänka mig Samsung utan exynos. Men aldrig för priset Samsung sätter på sina lurar numera.

  • Oavsett

    Priset är inte med i listan heller. Gissningsvis så kommer LG har ett lägre pris, det brukar vara så.

  • Oavsett

    Det tycker jag inte. LG har en hel del intressanta saker. Samsung är vinnaren dock om man inte tar hänsyn till pris som jag gissar att LG kommer att vinna.

  • Broken arrow

    Vore endast priset i så fall som överväger en LG.

    Men g5 kommer inte bli billig.

  • Andreas Larsson

    Ja det borde, men det gör det väll inte?

  • Oavsett

    Nej, jag tror inte det. Jag har inte läst något om det.

  • Oavsett

    Säljer den dåligt så kommer priset rasa snabbt. Så har det varit med G3 och G4 åtminstone.

  • Andreas Larsson

    Det är bra, tror att om den blir mycket billigare än s7 och sen får många/bra moduler kan göra det till en smärre succé ändå

  • Oavsett

    Ja, det tror jag också. Modulerna är mycket intressanta. Vem vill inte ha en ljudmodul från B&O? Hur coolt som helst.

  • Frevik

    Att ta med VHS spelare som argument känns lika avdankat som en VHS spelare. Men är det en dealbreaker för dig så köp ingen Samsung då, tror inte att det är en stor del för de mesta då jag, många styr mina pryttlar via bluetooth eller wifi. Kundkretsen för att styra VHS spelare är uppenbart för liten för att införa den funktionen.
    Batteribyte är det många som tjatar om, de kanske har behov av det. Men jag har inte bytt ett batteri på mina mobiler sedan min första smartphone, det var den första galaxyn, sedan så har jag avverkat ett antal olika märken och bl.a iPhones. Jag har nu två S5:or, en privat och en jobblur. Stänger aldrig av dom, laddar vid behov, pratar mycket framförallt i jobbmobilen. Har inget problem med batterierna. Pratade om det på jobbet idag på lunchen och det var ingen som känt ett behov av att byta batteri, snarare att alla beklagade sig över batteritiden trots att de har ganska nya mobiler.

  • Erik Svanborg

    ….med Tele2 fastpris, bara 499 kr /mån med 24 mån bindningstid. Bitpinne ingår….

  • Razken

    Nä tydligen är skaran liten. Jag använder IR väldigt ofta, så det känns så jävla dumt att de tog bort en grej som Samsung skröt så jävligt om i början, men som tur är har LG inte varit dumma nog att trolla bort funktionen.VHS är också ganska aktuellt idag (åtminstone för mig) när man vill överföra familjefilmer till digitalformat. Så jag blev rätt häpen när jag fann en app som även kunde styra videobandspelaren. Med IR har man ett väldigt brett spann i vad man kan styra. Det är nog inte jättemånga som sitter med ett ljudsystem som styrs via Wifi.
    I övrigt är IR också skojigt att ha om man ska jäklas lite med någon, eller styra en TV på en offentlig plats.
    Angående batteribyten så är det ju såklart beroende på vilken sorts användare man är. Vissa kanske bara rör sig till jobbet och hem och därför inte har något behov av batteribyte. Men själv är jag ute och flaxar på fler orter än bara hemma, så jag har gärna med mig ett extra batteri om jag kan. Det är så mycket smidigare att få full kräm på mindre än 30sek istället för att koppla in luren i någon batteribank eller likn.
    Även om snabbladdning är ganska snabbt, så kommer det aldrig bli snabbare än ett batteribyte.

  • Erik Svanborg

    Ingen av dem har radio…. Intressant, en självklarhet för inte så många år sedan.

  • Razken

    Jo, men jag sitter inte bara hemma. Utan jag är ofta hos kompisar och andra bekanta som inte har dessa inbyggda i sina apparater, så det är guld att ha med sig en universal-fjärr i fickan.

  • Razken

    Sant. Med IR så har man ett väldigt brett spann på vad man kan styra.

  • Razken

    Ja, tragiskt nog. Men de lär väl göra som Apple och införa det igen 2017 – ”Revolutionerande IR teknik”!!! ;)

  • Otto Stuk

    Du får nog köpa extrabatteri till V10an också…

  • Johan Persson

    Är medveten om det. Men det går på denna iaf.

  • Alexander Atkinson

    Då kan ni ha en uppföljningsartikel sen som heter ”vilken tillverkare vann vilken tillverkare vann” :p

  • Otto Stuk

    Konstig kommentar när det är G5 som har plast i konstruktionen….

  • Andreas Larsson

    Precis! Fast jag hade hoppats på en liten projektor-batteri modul med

  • Weehaaw

    LG borde släppt en LG G5 modular och en vanlig. Tycker s7 edge är mest lockande, men synd på usb-c.

  • pao

    Ja så är det. Jag tror ingen tycker att S7 eller S7 Edge är dåliga förutom priset som folk klagar på :-)

  • SonyH

    Galaxy S7 hands down bästa releasen.
    De klämde in ytterligare 400mAh, IP68 samt sd-kort slot i ungefär samma skal som S6, lite tjockare men de kan jag leva med.

  • Sebastian

    Samsung utan tvekan, tror inte ett dugg på att stoppa i moduler och anmat trams i sin telefon.

  • Sebastian

    Inte riktigt va, snarare all konkurrens som suger. LG G5 var en besvikelse till skillnad från G4 som jag blev riktigt imponerad av.

  • Strömma

    Läste i nån tråd på xda att g5 ska ha radio.

  • Sebastian

    Är väl ingen bindningstid hos Tele2? Är bara delbetalningen av telefonen som är uplagt på 24 mån.

  • Strömma

    Läste nåt tidigare om runt 6500 för g5. Ganska mycket billigare än s7 i så fall.

  • Sebastian

    Eh va?

  • Sebastian

    Wow..

  • Sebastian

    Kunde inte ha sagt det bättre själv!

  • Ismail Shojai

    En tanke bara kring LG G5 som kommer kunna vara en riktig höjdare. VI har nu sett att den extra kameramodulen kan ge ett batteri på 4000 mAh. Tänk er nu om den 3e parts tillverkare som dedikerar hela baksidan till ett skal med inbyggd batteri. Om den lilla kameramodulen med alla tillbehör till kameran ger 4000 mAh så borde man kunna få ut iaf 5500 mAh ;) Mycket antagande nu men jag hoppas verkligen att det kommer någon lösning som utnyttjar modulbygget! ;)

  • FredrikAn

    Ja om man vill ha massor med batteritid så kan man såklart det.

  • FredrikAn

    Finns väl inga Samsung-hatare direkt? Däremot många som hatar andra märken.

  • Broken arrow

    Jo, sen behöver den bara gå ner i pris så låter det nice :) gillar inte köpa mobiler över 4000kr känns slöseri.

    Men med tester och alla 820 mobiler har släppts får man ta ett seriös funderare.

    Hade LG släppt en ny G4 hade jag inte funderat ens.

  • Broken arrow

    Jo, annars köpa en G4 i värsta fall och vänta tills tillverkarna går tillbaka med lös baksida

  • Strömma

    Tja, vill du ha en ny G4 så finns dom ju. Dessutom under 4000 ☺

    Ingen vill väl betala dom här priserna egentligen. Men vill man ha em så är det nog bara att betala, och g5 ger i mina ögon mer för pengarna än S7 redan innan prisskillnaden då grundspecen är likvärdig och g5 har några plus (bytbart batteri, dubbla kameror, moduler etc) mot S7:ans enda plus (batteriet).

    Hoppas bara att designen håller när man ser den irl. Tycker iofs att den är snyggare på video än vad man uppfattar den som på bild, men svårt att säga innan man sett den.

  • Hampus Sjöberg

    Visst, om man vill gå runt med en tegelsten så går väl detta.

  • temp

    Räknas inte Sony Xperia X Performance?

  • Ismail Shojai

    Tegelsten? 1mm tjockare borde räcka om man har hela baksidan ;)

  • Emil Oskarsson

    Nu handlade det om mobiler som presenterades under samma dag vilket Lg G5 och Galaxy s7 enheterna gjorde. Xperia X serien presenterades dagen efter om jag nt minns fel?

  • Jens

    Innan releasen så var jag klart mest intresserad av G5, efter så lutar det mer och mer åt S7 edge. Var riktigt imponerad av hur liten G4:an upplevdes i handen för att vara 5.5″, det enda jag saknade på den var fingeravtrycksläsare. G5 känns som ett steg åt fel håll vad gäller formen och utseendet, och S7 edge är mer eller mindre identisk storleksmässigt, betydligt snyggare, men väldigt dyr. Jag behöver se och klämma på båda lurarna IRL innan jag bestämmer mig.

  • Oavsett

    Det kan mycket väl komma. Det är bara i sin linda.

  • Oavsett

    S7 verkar ha en klart bättre kamera med blixtsnabb AF. Sen är den vattentät. Amoled är att föredra framför LCD enligt min mening.

  • Oavsett

    Korrekt.

  • Erik Svanborg

    Det var ett misslyckat försök att raljera över operatörernas ockerpriser. :-)

  • Robin

    LG har möjligtvis gjort bort sig lite ja, massan bryr sig förmodligen inte om modul funktionen och kommer döma den på specifikationer och den inte så jätte tilldragande design, men jag tycker inte den är ful som många andra.
    Känns som Samsung prickat väldigt rätt med S7 Edge och hela lanseringen som var väldigt informativ, alla rätt, inga direkt brister.
    Samsung har läst på…
    LG kan vinna många kunder på prissättning.

  • Oavsett

    Det var en ganska menlös produkt jämfört med dessa spännande mobiler.

  • Broken arrow

    Dock vill jag inte ha 808/810.

    Hade jag kunnat trycka in 820 i G4 hade valet varit givet.

    Men väntar tills man kan känna på mobilerna i irl, samt seriösa tester.

  • Hypertraxx

    Klart det kommer bli katastrof :P det är väl inget jävla lego man vill ha?

  • Snusbagaren

    Heeeelt sjukt va de trycker in under skalet!
    Synd att de är så sjukt j ä v l a dyra!

  • Oavsett

    Det är klart att man vill ha lego. En av världens mest framgångsrika produkter. Människor gillar att sätta samman saker. Det är högst mänskligt.

  • Hypertraxx

    Ja jag brukar inte ringa med mitt lego iaf :(

  • Doomenicer

    Tegelsten? Det säljs ju för sjutton mobiler på en bra bit över 6″
    G5 blir knappast en tegelsten om man ökar på tjockleken lite

  • FredrikAn

    Finns det folk som vill köpa för det priset så är det inte dyra telefoner.

  • Hampus Sjöberg

    1mm? Du ville ju få in ett batteri där också, då blir det mer än 1mm, eller tolkar jag dig fel?

    > Tänk er nu om den 3e parts tillverkare som dedikerar hela baksidan till ett skal med inbyggd batteri.

  • Oavsett

    Nej, men du brukar tydligen dryga dig i trådar.

  • Björn

    Har kört med en LG G2 fram tills nu. Hade hoppats på att G5 skulle va bättre än vad den visade sig vara. Det är nog en grym lur men allt lullull vid sidan om kunde dom skippat och lagt mer krut på själva telefonen. Den modulära designen har jag inte mycket för heller. Kommer säkert bli damm och glapp efter massa användande.
    Dock lär den vara 1500-2000kr billigare men nej tack ändå. Har förhandsbokat en S7 Edge Gold. Gillar vattentåligheten, hörlursuttag under luren (snyggare när den sitter i bilens hållare) större skärm, kraftigare batteri och snyggare design helt enkelt. Så…back to Samsung (innan G2 hade jag en S2). :)

  • geggamojja

    Varför verkar det som att alla på Swedroid väljer mellan G5 och S7? Är det ingen som kommer att vänta på t ex nästa HTC, Huaweis lanseringar, årets nexus-telefoner, nästa version av V10 o dyl? Det låter som att det finns två telefoner i hela världen att välja på 2016 enligt kommentarerna :)

  • Hypertraxx

    Drygar mig inte, ska vi slå vad om 100000 kr att moduler kommer floppa, nä du vågar inte :P var väl det jag tänkte :P

  • Strömma

    Nja, jag tror mer på de dubbla kamerorna i g5 än så länge. Dels för att de flesta kameror i topplurarna är bra nog åt mig överlag, och dels för att jag tycker att det större omfånget man kan få på bilden är något jag själv tror mig kunna ha glädje av och kunna uppskatta. Men det ska bli intressant att se hur båda presterar i tester.

  • Oavsett

    Blixtsnabb AF och enastående egenskaper i svagt ljus är svårslaget.

  • Strömma

    Bra fråga faktiskt. Själv har jag inte hittat något med HTC som har varit intressant förutom premiumkänslan när man håller i dom sedan jag gick över till först Samsung och sedan LG. Jag har inte ens koll på vad dom förväntas komma med i år då jag helt släppte dom när utbytbara batterier försvann.

  • Oavsett

    Du är extremt oförskämd. Du ställer en fråga och svarar på den själv innan jag har en chans att svara. Väx upp barnrumpa.

  • Hypertraxx

    Vågar du då?

  • Oavsett

    Jag slår aldrig vad om såna summor. Oavsett vad ämnet är. Gör du, barnrumpa?

  • Hypertraxx

    Är väl mest att just den här tråden handlar om G5 och s7 eftersom dom visades samma dag, men jo själv är åtminstone jag väldigt spänd på vad både HTC och och tex nexus kommer att erbjuda :)

  • Strömma

    Jo du skrev det. Nu fotar jag inte speciellt mycket i dåligt ljus så det är inte det viktigaste för mig, och även om kameran i s7 skulle vara snabbast så kan man inte påstå att den ens i G4 är långsam så det stör. Men visst kan det vara så att s7:ans kamera är bättre. Dock tror jag inte skillnaden blir så stor att det är viktigt för mig, utan då tror jag att g5:ans dubbla är värt mer. Men det är personligt tyckande och det ska som sagt bli intressant att se vad tester visar.

  • Hypertraxx

    Och jag kan svara redan på förhand att det inte kommer gå bra sen får du väl tro jag är synsk eller vad du vill ;)

  • Sveakungen

    Lätt Samsung, de lyssnar och lär verkligen. Inga gimmicks utan de satsar på de tunga sakerna. Ännu bättre kamera (s6 är ju redan grym), vattenskyddad UTAN flärpar och skit som Sony, stöd för SD kort, ännu snabbare laddning och VR set till alla som förbeställer! LG hade roliga reklamfilmer, men moduler som ska köpas till och dras ur och sättas dit. Tror få kommer springa runt med dem… typ: Nu har jag B&O modulen på…shit… nu ska jag fota en massa… ut med modulen…hm.. var lade jag kamera modulen… Tror inte på det. Och vem behöver batteri som man kan byta ”ont the fly”? Förstår ej behovet av det… de flesta är väl sällan borta från ett uttag någon längre tid… en powerbank är smidigare. Så slipper man stänga av mobilen. Gillar dock vidvinkel funktion på G5!

  • Hypertraxx

    Bättre att köpa ett meccano istället för än G5 xD men kan hålla med om att vidvinkel funktion låter bra men det är väl också det ända den har som är bra :P

  • Otto Stuk

    Prata med riksbanken och regeringen.. hade kronan haft samma värde idag som för 2-3 år sedan så skulle priset vara ca 5000-6000 istället….

  • Oavsett

    Nej, jag vet dock att du är en omogen barnrumpa med hybris.

  • Mac

    Mycket möjligt men jag tycker att alla Samsung telefoner har sett och ser plastiga ut. Inte konstigare än att andra tycker den är snygg. Min S6 i lådan på jobbet både ser och känns plastig.

  • Hypertraxx

    Ja hejar man på det där laget så förstår jag verkligheten man inte har något förstånd, du kanske skulle krypa in hos mamsen igen va?

  • Oavsett

    Visst, testerna blir mycket intressanta att läsa. För egen del är jag mest nyfiken på G5:ans utbyggnadsmöjligheter. Det är spännande.

  • Oavsett

    En miss är att de inte har ett inbyggt litet batteri som gör att man inte behöver stänga av mobilen medan man byter batteri. Den lösningen är tänkt för Ara-projektet.

    Vad gäller att byta moduler så lär det säkert i de flesta fallen vara så att musiknörden nöjer sig med B&O modulen och kamerafantasten nöjer sig med kameramodulen. Det är troligast.

  • Oavsett

    Det man kan konstatera är att dina inlägg är omogna, häcklande och dryga.

  • Kriztoffer

    Hade mer än gärna sett en Nexus S7 / Nexus S7 Edge! Då snackar vi!!

  • Oavsett

    Du är extremt oförskämd och extremt osaklig. Vad gör du här egentligen?

  • Strömma

    Dom är jag med nyfiken på. Tiden med tester, hands-on och recensioner brukar vara kul så det ska bli intressant.

  • Oavsett

    Japp, jag kommer att sitta som klistrad. ^^

  • Hypertraxx

    Har du inte fått komma till idag eller? :P

  • Oavsett

    Tack för att du bevisade min tes.

  • Daniel Edin

    Hade också en S2 innan min nuvarande G2 men jag går nog aldrig tillbaka till Samsung. Jag tål inte kapacativa knappar och hemknappen – urk alltså.

    Jag tycker G5ans design är riktigt skysst. Nackdelen är aningen stora skärmkanter, i samma klass med Sony som dock är helt okej. Ser mycket värre ut på bild. Samsung kör med glasbaksida som jag tycker är oerhört mycket fulare än G5ans rundade metall med fräst list.

    Får se om jag slår till på G5an faktiskt. Det sämsta från min sida är att jag skulle vilja ha en större skärm. Hade gärna velat ha 5.7-6.0.

  • Sveakungen

    Iden är inte dålig…men de tillför ju inte något nytt (av de som de visade)…. kamera har du redan i mobilen, det enda du får är digital zoom med hårdvaruknapp och en dedikerad avtryckare + lite extra batteritid. Priset är en fet puckel på mobilen. B&O modulen, tja LG:an har väl redan en schysst Hi-Fi DAC, undrar hur mycket den tillför, tyvärr blir ju mobilen ett stycke längre med den. V10 hade ju den inbyggd. Så de nergraderade G5:an…

  • Oavsett

    Jag kan inte uttala mig om hur mycket modulerna tillför. Måste läsa tester först. Det intressanta med B&O modulen är dock att man kan använda den till andra enheter också, som datorer och liknande.

  • Roco

    S7 må vara ett monster, men den har för liten skärm för mig att vilja uppgradera.
    Så jag får nog tyvärr vänta tills slutet på året :/

  • Roco

    Det brukar man ju kunna lösa med tex. ett BT-headset ifall man tycker det är en viktig funktion.
    Har nog inte använt radio i min mobil sedan SE 750i :)

  • Desplow

    Jag förstår inte hur så många här kan bli imponerade av en nylanserad mobil med micro-USB..

  • Roco

    Ifall man såg på presentationen så byter bruden batteri och sedan direkt fortsätter att prata i telefonen.
    Det fick iaf mig att tro att det skulle gå att köra hot-swap.
    Men vi får väl se.

  • Jag tänker att om jag vill ut och fotografera och vet att jag kommer vara ute en hel dag, då sätter jag fast kameramodulen. Till vardags om jag bara vill ta en bild har jag ingen nytta utav att ha den på.

    Den som lyssnar mycket på musik och är audiofil kör med DAC-modulen som standard.

    Vill man inte ha något extra behöver man inte ha något extra.

  • Roco

    Du kan ju köpa roboten dom släppte.
    Den bevakade ju hemmet samt kunde agera fjärrkontroll för alla dina enheter :)

  • Otto Stuk

    Om man använder kabeln någon gång i månaden så är det av ringa betydelse att den inte har USB Type-C… trådlös laddning FTW

  • Oavsett

    Det är möjligt att det finns andra egenskaper som imponerar. Eller vad tror du? Jag har svårt se att det skulle vara en avgörande egenskap för särskilt många.

  • Det kommer nog en ZeroLemon-modul på 10Ah ska du se.

  • Oavsett

    Det går ju heller inte. Det finns knappar, fotolampa, sensorer och kameraobjektiv på baksidan.

  • Oavsett

    Det vore ju kalas i så fall! Det gör produkten mycket mer attraktiv om det är så.

  • Roco

    Ja. Det tog jag mer som en själklarhet med modul-batteriet.
    Annars hade det varit samma som att byta ut ett internt batteri, på dom som har det.

  • geggamojja

    Jo, tyckte bara det var många kommentarer i stil med ”Attans, G5 var inte bra, jag får väl köpa S7 istället”. Tålamod fellow geeks, det kommer säkert något mer bra under våren :)

  • geggamojja

    Nä, HTC har tappat mycket på sistone, gick från högintressant till att man knappt kollar deras specs längre. Men jag hoppas dom skärper sig i år, vi får se. Annars är Huawei värt att kolla in också. Har en nu och är riktigt nöjd, och Nexusen från förra året var riktigt grym. Fortsätter dom i samma fart kommer dom absolut att komma med något som utmanar G5 / S7.

  • Oavsett

    Jag ser inte att det finns något annat av intresse om man är ute efter det bästa på marknaden. Däremot finns det tjockt med mer prisvärda mobiler.

    HTC och SONY? Nej, de ligger efter. Nexus? De kom ju nyligen och har förra årets chipp.

    För egen del så sitter jag nöjd med min nyinköpta ulefone Power. Där är en mobil som har ett batteri som räcker hela dagen även om man använder den extremt tungt och är igång 20 timmar om så är.

    Jag går inte tillbaks till mobiler med taskig batteritid. Inte en chans.

  • Johan

    Oj vad jag blev besviken på G5:an, fruktansvärt ful, och det där med att byta tillbehör, nja det påminner mig mer om min mobiltelefon för typ 18 år sedan, SonyEricsson T68i med en kamera som man tryckte fast undertill med den hissnande upplösning på 0.3 megapixel (tog man ett foto med den så fick man gissa sig till vad det var, så dålig var den) är idag en lycklig ägare av G3 som är dags att byta, men galaxy S7 edge imponerade betydligt mer framförallt nu när det både finns minneskortplats, IP68 och samma storlek och upplösning på skärmen som G3:an, vilket det inte fanns när den inhandlades, visst jag gillar LG:s egna design på operativsystemet betydligt mer än samsungs, men man kan inte få allt. Så för mig blir det till att beställa en S7 edge.

  • Oavsett

    Jag förstår inte kritiken. Du vet att det är frivilligt att byta modul? Vad har Ericssonkamerans brister med LG G5:s moduler att göra? Jag tycker att LG G5 är mycket snygg och elegant, dessutom med lite karaktär.

  • luckyleif

    Lg G5 är kanske inte full men jämfört med tidigare så är den lite tråkig.
    G3 hade borstad metall imitation
    G4 hade något slags diamant mönster alternativt läder baksida
    G5:s solida färger ser för tråkiga ut i mina ögon tyvärr :)
    Sen ska man väl iof inte sitta å stirra på baksidan men och ja det finns skal och skins…..
    Nu har ju visserligen samsung solida färger också men en helt svart telefon (förutom ramen runt är snyggare i mina ögon :)
    Modulerna på G5 är dock lite intressant och spännande men känns som det kan göras bättre (och jag vet att det kommer fler) men just nu är det inte tillräckligt intressant.
    Blev S7 Edge trots att jag lovade mig själv att aldrig köpa samsung igen..

    Om några veckor/månader är jag här å gnäller på den :P

  • Oavsett

    Jo, jag gillar LG G3:s design och finish. Mycket trevligt och snyggt.

  • Philip

    Älskade termometern i S4. Älskar IR-sändaren i S6. S7 har ingetdera?

  • Johan

    Förklaring G5:an påminnde mig om den telefonen med utbytbara delar, givetvis har dom inget med varandra att göra. Men jag är skeptisk till den för jag tror det kan samlas damm och bli glapp i ”luckan” då laddkontakten sitter i den och du sätter i och drar ur laddaren ett par gånger om dagen med möjligtvis glapp som följd. Du får gärna tycka den är snygg och elegant, men för egen del tycker jag den är FUL.

  • KC

    Vi andra har tagit nästa steg, trådlöst. Du borde prova på det :)

  • Strömma

    För att?

    Nu är jag lite kluven till designen på g5:ans bakstycke iofs. Men ju fler klipp jag ser med den ju snyggare tycker jag att den blir, och jag tror att den är ännu snyggare irl. Men vid en första anblick känns s7 aningen snyggare (eller kanske mer vad man förväntade sig då det inte har hänt mycket).

    G5 plus: Utbytbart batteri, 820, dubbla kameror och magic slot (som bortsett från att byta batteri kan bli intressant).

    S7 plus: Större batteri och vattentålig. Men dyrare, exynos, mindre och ej utbytbart batteri.

    S7 Edge: Större skärm, större batteri, vattentålig. Men mycket dyrare, exynos, och ej utbytbart batteri.

    För oss som gillar att roota och flasha är nog G5 det säkrare valet.

    S7 är absolut kompetent och ser trevlig ut. Men som jag ser det har den har inte mer att komma med trots det betydligt högre priset.

  • Någon som vet om det är qi 1.1 eller nyare 1.2 i Samsungen?

  • mickeko

    Det är inte riktigt så det fungerar… Det finns massor av saker jag vill köpa som (i min mening) är för dyrt.

  • Sebastian

    Andra operatörers ockerpriser antar jag? För Tele2 säljer alltid till tillverkarens riktpris och erbjuder gratis delbetalning utan bindningstid på abonnemanget :)

  • mysdave

    Är det någon som vet vad BO-modulen kommer kosta och om någon testat den än? Det hade ju varit intressant att stoppa in 128Gb i SD-slotten och lägga in all FLAC man har. Även om skillnaden kanske är främst placebo på tunnelbanan så fungerar ju placebo trotsallt oavsett.

  • Fraz

    Om du tror att det är vidden av vad nya kontakten tillför så rekommendarar jag att du läser på lite.

    http://www.howtogeek.com/211843/usb-type-c-explained-what-it-is-and-why-youll-want-it/

  • FredrikAn

    Du har för lite pengar isåfall.

  • Erik Svanborg

    Snacka om misslyckat försök, fel på alla sätt ;-)

  • Erik Svanborg

    Kan du inte koppla den via USB type C menar du?

  • BobMerlin

    Tycker G5 har en snygg framsida, men baksidan kan jag tycka ser lite ful. (Är det någon annan än jag som tycker att baksidan påminner lite om Eva?)

  • Leocor

    Äntligen något annorlunda! Jag gillar LGs koncept!

    Jag har lagt ner Samsung nu. Fina telefoner, bra hårdvara men usla och sena uppdateringar. Tycker inte att det är värt att betala över 6K för en samsungtelefon. Har haft 3 olika Notemodeller och varje gång har det efter dryga året kommit en större uppdatering som gjort dom för slöa och opålitliga.

  • Henrik

    Vi som har USB-C telefoner har insett att en C-port inte erbjuder nått mer än en vändbar kontakt och personligen är det inte nått jag har haft problem med. Det jag däremot har problem med är att inget av det jag köpt dom senaste åren i form av OTG, laddare, hdmi-adaptrar osv passar till min nya telefon. Och jag vågar inte köpa några C-A kablar från kina (dom i affären kostar 200+kr om inte mer) och nu har jag tur att jag inte förlitar mig på telefonen men den dagen jag står där utan ström så kommer inte den enda öppna affären på stan ha en sådan kabel, dock massa microUSB.

    C är nice men just nu är det bara tålamodsprövande, porten ger mig inget mer än vändbarhet och varken laddtid eller överföringar går fortare än min microUSB-telefon. Så vad exakt är vinsten?

  • Razken

    Prova att ta steget med Root och eventuellt CustomROM. Gick länge och var förbannad över min Note3 att den var så slö. Slängde till sist in Root och läste på om allt därtill. Tog bort allt Samsung-relaterat skit i luren. Nu vill man ju inte byta direkt för allt annat känns slött. ;)
    Det finns som sagt fina ROM’s på XDA också. Så om du känner för att köra Note5 så är ju det också möjligt!

  • Jerry Berglund

    Håller med. Jag är ju mest intresserad utav Sony, och Samsung och LG kan ju göra va de vill, för det är gränsnittet hos dem jag inte gillar. Och det trots att alla har android?

  • Jerry Berglund

    Sony och HTC ligger efter, hur då?

  • Jerry Berglund

    Håller inte med. Grym kamera, grymma specs. Visst 3GB-ram och 32GB internminne, men troligen utbyggbar (Där borde Sony bli bättre på, det interna minnet i luren) Och ett gränssnitt som är mycket lättare än Samsungs alla dagar. Men som vi allaredan vet. Apples iPhones 6+ Har ju bara 2GB-ram och är ändå många gånger snabbare än android överlag. Så specsen är inte det man skall stirra sig blind på, utan hur de faktiskt fungerar utanför alla syntetiska tester. Och där tycker jag Sony slår Samsung och LG alla dagar i veckan. Jag tycker att Sony Xpera X-serien är mycket mer intressant än vad folk vill föra fram. Hela tänket är nytt. Problemet är snarare att journalisterna ser ju hur en helt oexalterade japan står och maler på om olika ditt och datt och han verka inte alls tro på sin egna produkt.

    Där har vi skillnaden. Både LG och Samsung tror på sina produkter som de gör. Man ser en stolt VD hålla upp sin telefon. Den enda som faktiskt kan se stolt ut hos Sony är Hirai som är Chef för hela Sony. Det fanns någon amerikansk sony person också som brukar få presentera när Sony är i USA, men han var visst inte på plats denna gången i WMC. Det är där Sony förlorar. Deras lurar är ingalunda sämre än Samsung eller LG, Men det jag undrar över är, vart är geisten hos Sony. Jag såg den och märkte den under Sony Ericsson dagar. Trots att det gick dåligt ett tag innan Sony tog över, så verkade Sony Ericsson tro på sina produkter, trots de specsmäsigt låg efter. Och det betalde sig, då Sony Ericsson faktiskt gick åt rätt håll. Alla pilar pekade uppåt för Smarta lurar men däremot inte för de vanliga icke smarta lurarna, vilket bara var en naturlig grej, eftersom de ändå fasades ut. Nu håller Sonys noll karismatiska ledare på att ta kol på företaget.

    De behöver ett ansikte. De behöver en Steve Jobs, eller en Ballmer, eller varför inte någon av de ansikten som jobbat på Goggle, eller LG och Samsung. De behöver någon som är karismatisk, som kan sälja in sina egna produkter. Det måste ju bli en wow-känsla.

    Jag lyssnade på vad CEO för Sony sa och skall jag vara ärlig. Jag fick wow-känslan, jag fick det där, nytänket. Det är liksom nästan samma tänk som Apple själva gör. Sony är inne på att tekniken inte skall vara här, för teknikens skull, utan för att vara våra assistenter. ALltså, hur många gånger har inte folk klagat på föräldrar som tittar i sina lurar när de är ute med sina barn, eller filmar med sina lurar. HUr många gånger ser man inte människor som är ute med en vän, eller partner som glor in i mobilen hela tiden. Sony tanke är helt rätt. Att försöka få oss att prata med varandra även utan tekniken. Att låta tekniken ligga mera i bakgrunden mer än i förgrunden. FÖr mig var det lite av en upplevelse den nya linjen Sony har på g. Tekniken är inte där för teknikens skulle, utan för vår skull.

    Men detta kom då inte fram p g a en Japansk chef som är usel på engelska och har noll karisma samt har noll geist i sitt talande. Hade varit bättre om Hirai själv stått och visat sin produkt.

  • Mac

    Inte ens med mina nya glasögon ser jag så stor design skillnad att den ena är fruktansvärt ful och den andra så snygg att jag beställer,

  • Sebastian

    Va?

  • Erik Svanborg

    Ja alltså jag misslyckades kapitalt med mitt försök att raljera, ingen fattade och jag valde fel operatör som exempel :-)

  • Broken arrow

    Dock så tyvärr kör Sony på glas som även lättare spricker än andra tillverkare.

    Sony och Eriksson hade samarbete ett tag.

    Android går fint på 1Gb ram, men multitasking kan man glömma.

  • Carljn

    Sonys senaste tre generationer (Z3+, Z5, X) har ju exakt lika mycket flärpar S7? EN, för SD och SIM.

  • Per Lunqvist

    S7an är snyggare, större batteri, trådlösladdning, men 4:3 kamera suger …!
    G5an plockade bort applådan och lämnade walk over, idioter.

  • mickeko

    Så om jag har mycket pengar är saker sålda till överpris inte för dyra? Det är som sagt inte så det funkar. För dyrt är inte synonymt med att inte ha råd.

  • Sebastian

    Jaha äsch nästa gång ;)

  • Oavsett

    Jag orkar inte läsa allt långrandigt du skriver. Men det är väldigt tydligt att det händer väldigt lite på SONY-fronten. Det är samma kamera, samma design och det är inte mycket som har hänt. Ny processor är det som hänt och ny mjukvara.

    Samsung har gjort mycket mer än så. Helt ny kamera med fantastisk AF. Vattentätat mobilen utan att det syns överhuvudtagat. De har edgeteknik.

    LG har gjort massor av spännande saker med dubbla kameror och utbyggnadsmöjligheter.

  • Oavsett

    Innovation. Att komma med nya grejer och nya lösningar. De kommer bara mer mer av samma om och om igen.

    Där ligger Samsung och LG långt före.

  • Jerry Berglund

    Inte de nya :-) Eller min Xperia Z1c :-)

  • LeVvE

    En flärp är en för mycket :(

  • LeVvE

    Efter man sett läckta bilder på M10 så är HTC inte ens på radarn längre, fulare telefon får man leta efter och du hittar även den hos HTC A9.

    Nexus kommer inte förens Q4 så är du i marknaden efter ny telefon idag så är det inte så kul att vänta nästan ett år.

    V10 är en helt annan marknad, inte alla vill ha en 6″ telefon.

  • Railwayman

    Kameror utvecklas hela tiden och ”vattentät utan att det syns” erbjöd Panasonic redan med första Eluga. Galaxy S7 ser ut ungefär som en S6 som i sin tur har stora likheter med en S5 som har… o.s.v. Nyskapande design kan jag inte säga att S7an har, Edge har de förövrigt haft sedan Note Edge kom ut.

    S7 har absolut sina företräden, dock rejält minus för bristande hårdvarustandardisering (Snapdragon 820 och Exynos istället för en CPU/GPU över hela linjen) och Knox. Däremot är det knappast en ”revolution” utan snarare en modell som ger S6 den vattentäthet som S5 hade samt microSD-kortplatsen tillbaka kombinerat med vidareutvecklad kamera och en del annat.

    Sony kör på sitt koncept och jag kan knappast hävda att Samsung med sitt ”designed by nature” som kom med S III och sedan fortsatt med S4, S5, S6 och S7 är så speciellt mycket ”nytänkande”.

    Då har ju LG haft större nytänkande med sin expansionsplats som är intressant och har potential.

    Om det är ”nytänkande” och ”annorlunda” man vill ha och kritiserar t.ex Sony för att brista i dessa kategorier har jag svårt att se att just Samsung sköter områdena bättre. Det finns andra tillverkare på marknaden som är värda att undersöka. Oppos nya snabbladdningsteknik och kamerasensor är exempel på intressant ny teknik från uppstickare som två exempel.

  • Oavsett

    Jag har aldrig sagt att S7 har nyskapande design. Jag skrev att det hänt mycket med S7 jämfört med föregångaren.

    S7 har (till skillnad mot S6) minneskortplats, IP-klassning, ultrasnabb AF, riktigt kompetent kamera för svagt-ljus fotografering.

    Med Sony XP har det inte hänt mycket från tidigare modell.

  • Broken arrow

    Det händer även på deras nyare. Men du har tur att du än sluppit problem

  • AndyPandy

    Hur kan det va walk over på att lämna applådan bakom sig? Det tyder ytterligare på LG’s innovationsvilja. Det finns massor med bra tredjeparts launchers om man vill ha applåda :) Jag lör Nexus Prime, den är helt fantastisk. Vill man ha en lite annorlunda upplevelse så kan man köra SmartLauncher 3.

    Knappt större batteri men också en starkare processor (behöver inte innebära mer energislukande men utgår från det) och ett annat grafikchipset (samma där det kan va hur som jag vet faktiskt inte).

    G5an har också den trådlös laddning samt möjligheten att byta ut till ett extra batteri on the go :)

    Just saying ;) Väl mött!

  • BobMerlin

    Det blev Samsung för min del – har beställt min S7 Edge från Tele 2 (har redan abonnemang) och får hem den tisdagen den 8:e (och med Samsung Gear på köpet).

    Bara att hoppas på att jag inte tycker att den är för stor! Största Android-mobilen jag har haft var Galaxy S3 (som var snäppet större än S4) och har nu haft Sony Z3 Compact i drygt ett år, så det kommer ju bli en rätt markant skillnad… O.o

  • BobMerlin

    Vad jag har läst på flera ställen saknas trådlös laddning på G5:an. Den stödjer däremot snabbladdning, men det gör väl de flesta nya mobiler idag…

  • Jerry Berglund

    Inte så mycket tur. Z1C har ju inte glasbakstycke utan plast :-)

  • Tim Gylldevik

    Förstår mig verkligen inte på lg g5:ans batteri, min lg g2 har ju 3000mah, vilket ändå är godkänt, men en 2560×1440 display på 5.5 tum med 2600mah, usch

  • Snusbagaren

    Va? Så bara för att nån kan tänka sig betala det priset så är det inte dyrt?
    Väldigt intressant syn på det hela.

  • Thomas 112

    Kameramodulen är ingen kameramodul, utan en batterimodul med några extraknappar som jag ser det. Tycker då att samsungs små objektiv man kan skruva fast på befintlig kameralins verkar intressantare.

  • Thomas 112

    Själv måste jag säga att en vidvinkellins är mycket mindre intressant än om det hade varit en telelins

  • Anton

    Jag vill ju vara LG-lojal, men sett till features vann ju Smasung utan tvekan.
    Jag älskar min G2, och G4 gjorde mig riktigt glad över LG, men G5 är bara lite lagom ok. Förhoppningsvis kanske priset på G5 är lite mer plånboksvänligt som historiskt sett med LG.

Lediga jobb inom data / IT Företag
Projektledare med intresse för informationssäkerhet Publicerad 22 Jan 2018
Projektledare med intresse för informationssäkerhet Publicerad 22 Jan 2018
Strukturerad Projektledare Publicerad 22 Jan 2018
JUNIOR KUNDSUPPORT TILL WORLDLINE Publicerad 22 Jan 2018
Digital Projektledare med kundansvar till ett av Sveriges st Publicerad 22 Jan 2018
Se fler jobb

Aktuellt

Vi listar Googles bästa Androidappar.

Android på Prisjakt

Samsung Galaxy Note 8
Sony Xperia XZ1 Compact
Samsung Galaxy S8 Plus
Samsung Galaxy S8
OnePlus 5
Huawei Honor 9
8.8

Test av OnePlus 5T

9.2

Minitest av Google Pixel 2

9.1

Test av Google Pixel 2 XL

8.8

Minitest av Huawei Mate 10 Pro

7.3

Minitest av Asus Zenfone 4

7.8

Test av Essential Phone PH-1

8.6

Test av Nokia 8

8.1

Minitest av Lenovo Moto G5 Plus

Visa fler recensioner

Populära ämnen

Senaste nyheterna om

Allt om

Sweclockers RSS

Mest kommenterat

  1. Snart får du betala 125kr extra per paket när du importerar från Kina
  2. Vilken tillverkares mobiler ser du mest fram emot under 2018?
  3. OnePlus bekräftar stöld av kortuppgifter, upp till 40 000 kunder kan ha drabbats
  4. Huawei anammar Googles lösning för RCS – Android Messages blir ny meddelandeapp
  5. Mobiloperatören 3 introducerar tjänsten ”3Skicka Surf”
  6. Här är de bästa Google-apparna för Android

Mest läst

  1. Här är de bästa Google-apparna för Android
  2. Snart får du betala 125kr extra per paket när du importerar från Kina
  3. Samsung Galaxy S9 blir tillgänglig 16 mars enligt senaste ryktet
  4. Mobiloperatören 3 introducerar tjänsten ”3Skicka Surf”
  5. Huawei anammar Googles lösning för RCS – Android Messages blir ny meddelandeapp
  6. Motorolas nya smartphones läcker ut, inklusive Iphone X-liknande Moto X5

  7. Visa topplistan

Undersökningar

Vilken tillverkares mobiler ser du mest fram emot under 2018?

Visa resultatet

Loading ... Loading ...

Undersökningar

Sponsrat

Annons