1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Diskussion: Morrowbanks kreditkort (fd Komplett Mastercard)

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av xTQ, 9 jan 2019.

  1. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det är för jävligt om de gör det medvetet fast man vet aldrig det finns säkert många människor som inte kollar noga sina fakturor...
     
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 341
    Mottagna gillanden:
    8 192
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    De erkänner felet..

    Screenshot_20240403_155457_Samsung Internet.jpg
     
    Buzz, svenix och Sale gillar detta.
  3. thod

    thod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Poco F2 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Poco F2 Pro
    Ah jag har också det meddelandet nu. Skönt att de erkänner fel i alla fall.
     
  4. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 062
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Tycker vi borde göra ett experiment... Ni som fått betala ränta felaktigt men ej kontaktat kundservice ännu kan ju låta bli att göra det och se om de justerar räntan automatiskt. Så får vi veta om det var ett legit misstag eller ej.
     
    Sale gillar detta.
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    7 054
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag kan göra det. Såg att de fört på 2kr och 88öre i ränta på mig. Har inte kontaktat dem om det. Vi kan se om det tas bort automatiskt.
     
    fraxion, Buzz, schrödinger och 1 annan gillar detta.
  6. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 297
    Mottagna gillanden:
    7 054
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Idag är avgiften för ränta borttagen från mitt kortkonto. Så det verkar som att Morrowbank uppfyllt sitt löfte om att ta bort dem. :)
     
    Sale, Buzz och night77 gillar detta.
  7. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 062
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Samma här, min ränta är borttagen.
     
    Sale och Buzz gillar detta.
  8. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 714
    Mottagna gillanden:
    2 064

    MINA ENHETER

    Pga rent slarv så missade jag att betala fakturan den 27:e. Betalade i går kväll men pengarna kommer väl inte fram förren i morgon. Runt en tredje-del av krediten är använd. Idag är kortet spärrat. Är det normalt att spärra kortet så snabbt?
     
    Sale gillar detta.
  9. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det är ju inte klokt, de kunde ta betalt för kredit ränta istället om du blev sen eller skicka mail/meddelande i appen och ge dig någon dag, för jävligt att spärra kortet, tänk om deras kunder har bara deras kort, vad gör kunden då utan möjlighet att betala sina köp, många blir förbannade och lämnar de istället...
     
  10. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 062
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Tycker inte det är så konstigt att Morrow spärrar kortet. Fakturan skulle ju varit betald för en vecka sedan. Kredit är ju lånade pengar, missar man en betalning känns det rimligt att banken försöker skademinimera så mycket som möjligt.

    Och alla har väl ett extra kort från sin ordinarie bank? Är väl svårt att ens ha en bank idag där man kan betala fakturor och göra överföringar utan att få ett debit-kort på köpet.

    @Buzz@Buzz, skriv ett meddelande till dem och förklara läget så öppnar de säkert upp kortet igen.
     
    Sale gillar detta.
  11. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 714
    Mottagna gillanden:
    2 064

    MINA ENHETER

    Loggade just in i appen och kollade. Enligt den så har pengarna inte kommit fram men de har lagt på en svidande ränta istället. Så jag lutar nog mer åt att betala rent och avsluta, även om de skulle öppna kortet igen. De har säkert följt reglerna & villkoren så jag har inget att säga om det.
     
    Sale gillar detta.
  12. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    En bank skall inte behöva spärra kortet på en kund om hen missat någon enstaka betalning i tid, de kan debitera kredit ränta och varna kunden istället.

    De flesta bör ha mer än ett kort men Vi har en hel del konsumenter idag som använder sig bara av kreditkort och betalar tom kredit ränta varje månad för att pengarna räcker inte riktigt till tom sista i månaden och dessa kunder har ingen nytta av debit kortet för de har inga pengar på kontot som de kan föra över till sitt debit kort och betala med, tyvärr...
     
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag tänkte väl det att de har börjat ta kredit ränta men att spärra kortet var lite överdrivet och de kommer att lära sig en läxa att tom trogna och skötsamma kunder kan se rött och avsluta sina kort......
     
  14. schrödinger

    schrödinger Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2020
    Inlägg:
    1 062
    Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Universal, Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal, Tele2
    Det är väl inte bankens ansvar att se till att du har pengar nog för att leva resten av månaden? Det om något bör ju vara ditt egna ansvar.

    Men visst, om han nu skött fakturorna till punkt och pricka i flera år och nu råkade betala in en vecka sent så kanske de hade kunnat se mellan fingrarna ändå och bara lägga på ränta och påminnelseavgift och inte spärra kortet.

    Själv blev jag uppringd av Morrow förut och de hotade att spärra mitt kort för att jag hade betalat in för mycket... Fick plocka ut pengarna och fick en varning att de spärrar mig om det händer igen.
     
    Sale gillar detta.
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    658
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Absolut inte bankens ansvar att du inte har pengar nog till slutet av månaden men man gör inte så vid enstaka tillfälle för kunden lär inte stanna länge om banken är så stränga...

    Där ser du hur noga de är att ringa upp "rika", hehe som du som betalar in för mycket, skämt å sido så är det för jävligt också, de förlorar inget på att du lägger in för mycket pengar, de fattar att sådana som du och liknande kunder alltid sköter sig och betalar sina fakturor i tid men deras mål är att Vi skall helst inte betala hela fakturan så de kan leva på lite ränta så klart men då bör de inte spärra kunder som missar sin faktura heller utan bara ta betalt och inte spärra kunders kort...
     
    schrödinger gillar detta.
  16. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 714
    Mottagna gillanden:
    2 064

    MINA ENHETER

    Förfallodag var lördag. Fick påminnelse och troligen spärr på tisdag eftermiddag, dvs andra bankdagen efter förfallodag. Jag är mest bara förvånad över att de spärrar så snabbt när man har gott om kredit kvar och inte har en historia av trassel.

    Jag tror det är så att de inte har tillstånd att förvara pengar åt dig.
     
    Sale gillar detta.