Fråga: Galaxy S3 - BT-problem Bil

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Honda_1, 19 jul 2012.

1. Honda_1

Honda_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har problem med min galaxy S3 och blå tanden i bilen.
    Min fråga till samsung.se var :

Jag har en samsung galaxy s3 med senaste uppdateringen 4.0.4 och en volvo v50 classic 2012 med blåtandsversion 09.08_R.
    När telefonen kopplar upp mot bilen och skall synkronisera så tappar den hela tiden kontakten var 20de sekund.
    Då startar sterion i bilen om sig och försöker igen, samma visa igen efter 20 sekunder, så håller den på hela tiden.
    Jag har installerat om telefonen till grundinställningar 2 ggr och efter det så funkar det ett par gånger men
    sedan blir det samma fel igen. På min gamla telefon samsung galaxy s2 med ICS 4.0.3 och frugans sonyericson funkar det utmärkt.
    Blåtanden i telefonen funkar utmärkt ihop med tex datan och hörsnäckor osv, bara problem med bilen.
    Vad är felet ? förslag på åtgärder ?
    mvh
    janne
    PS Jag vill inte byta bil och inte byta telefon DS

Deras svar var:
    Det är för att androidversionen ICS som Galaxy S3 har stöttar inte SAP som behövs för att använda Bluetooth i bilen.
    I nuläget finns ingen uppdatering eller inställning för att ändra detta.
    Ha en fin dag vidare! .

Någon med samma problem som kanske kommit på någon lösning ?

Janne F gillar detta.
  2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ändrade topic

3. happyhacker

happyhacker Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har exakt samma problem. Har en V50 Classic 2012 med High Performance och Samsung Galaxy S3. Allt fungerade utmärkt (nästan) innan senaste telefonuppgradering för ett par veckor sedan. Har det fungerat en gång ska det inte sluta fungera sedan. Det går ju inte ens att enbart använda handsfreen!

Janne F gillar detta.
  4. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Det finns flertalet problem med blåtandsimplementationen för SG3.

I min BMW så fungerar connect som det skall, och hansfree. Men kopiering / överflytt av kontakter fungerar bara första gången (första connect) sedan försvinner alla kontakter... Enda lösningen är att stänga av Blåtanden i SG3 och slå på den igen - då fungerar kontakterna igen....

5. amobofis

amobofis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilken "Build number" kör du när det inte funkar?
    Har en S3 och en V50 Classic 2012 och det funkar för mig, jag har "Build number": ...XXALE8
    (fås fram via Settings->"About device" (längst ner))

//a

Last edited: 12 aug 2012
  6. Janne F

Janne F Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Volvo+ Galaxy S3

Jag har percis samma erfarenhet som Honda beskriver. Jag har samma telefon och samma bilmodell. Det konstiga är att Galaxyn har fungerat perfekt i bilen under ett par månader men för någon vecka sedan började det krångla. Jag har provat med att ta bort telefonen och lägga till den igen utan bra resultat.

7. roggap

roggap Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena,

Tar för givet att ni har startat om era telefoner:-)

8. Honda_1

Honda_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har givetvis startat om , installerat om flera ggr osv osv. Enligt volvo och samsung ligger problemet på android, ICS har inte stöd för SAP vilket behövs, men har man tur så funkar det ändå konstigt nog månadsvis eller veckovis ???
    Hoppades att JB skulle funka bättre men faan inte verkar inte stödja SAP heller,
    Det funkade någon vecka bara sedan lade det av, enda sättet jag får det att funka nu är att först starta bilen och stereon sedan slå på blåtand på telefonen och koppla ihop bilen med telefon med att söka blåtand med telefonen. Då funkar det tills jag stänger av bilen. ska nog skaffa en ifåne i stället för jag vill inte byta bil.........

9. emperor

emperor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER