jaha, lade en beställning via telenors webbutik i fredags när det va sånt fint pris på htc hero, 3990kr, men har fortfarande inte fått ett bekräftelsemail, så jag ringde och pratade med deras internetbutik och de kan inte hitta mitt ordernummer nu, de kan inte hitta någon beställning på mitt personnummer. va det för bra för att vara sant ? har dom insett att priser va för lågt och tagit bort beställningen från deras system ? jag har nu skickat ett mail till dom nu med en skärmdump ifrån min webläsare på att jag har beställt, så får vi se vad dom svarar på det, förhoppningsvis så säger dom att dom har lagt in beställningen nu, men troligtvis så svarar dom inte ens på mailet... är det någon som har fått ett bekräftelsemail ifrån telenor?
Vilken mailadress använde du? Skulle också vilja kontakta de över mail. På deras hemsida står detta... Skicka mail: För att ge dig en bra och direkt support har vi valt att inte använda mail som kontaktväg till Kundservice.
Detta är ett automatiskt genererat e-mail. Nedan ser du din chattsession med Telenors Kundservice Tid Detaljer 07/10/2009 09:04:58PM Chatten har påbörjats med (Felix) 07/10/2009 09:04:58PM System: “Välkommen till Telenors prisbelönta Kundservice - bäst i test enligt tidningen Mobil - för andra året i rad! Du pratar med Felix. Vad kan jag hjälpa dig med?” 07/10/2009 09:04:58PM joackim brei9925902en: "Ovrigt" 07/10/2009 09:05:51PM joackim brei9925902en: "jag beställde en HTC hero tidigare idag via eran webbutik, men jag har ännu inte fått ett epost för att bekräfta beställningen, kan du se om den har gått igenom ?" 07/10/2009 09:06:08PM Kundservice (Felix): “Om du har frågor kring din beställning gjord i Internetbutiken behöver du ta kontakt med dom på [email protected]. Dom har öppet helgfria vardagar 09.00-16.30.” 07/10/2009 09:06:36PM joackim brei9925902en: "ok, tack" 07/10/2009 09:06:57PM Chatten avslutad Med vänlig hälsning Telenor Kundservice
Mycket märkligt att de inte vill kännas vid era ordrar och bara tar bort sidan utan någon förklaring eller hänvisning.
jag ringde telenor numret nyss, som bernard skrev i nyheten, och ville prata med dom ang ett brev jag hade skickat till dom med ett skärmskott av websidan när jag hade beställt klart (flyt att jag hade det fönstret öppet på jobbdatorn) och efter att hon som svarade hade "pratat med sin kollega" så fick jag höra att kollegan precis hade svarat på mitt mail, här går uppgifterna isär lite, där hon i telefonen säger att de "kunde hitta min beställning i det andra ordersystemet" och svaret jag fick i mailet va : Hej Jokke! Tack för ditt mail. Vi kan nu gå vidare med din beställning med hjälp av detta underlag. Leveranstiden är beräknad till början på Augusti och vi hoppas att den kommer hållas av vår leverantör. Med vänliga hälsningar Emilie E-butiken Telenor http://butik.telenor.se Så jag hoppas nu verkligen att jag får min hero för 4 papp!
Jo, fick samma besked, ingen skärmdump = ingen beställning. Telenors beställningssystem lämnar en del att önska
En fråga, hade ni beställningsnummret angivit på skärmdumpen... Jag står här utan beställningsnummer men MED skärmdump på sidan där 3990:- är angivet.
Jag råkade beställa två stycken och ringde för att ändra det till en. Då fick jag telefonnumret 08-41021200. Dom hittade inte mitt ordernummer men dom kunde hitta min order med hjälp av mitt personnummer. Beställde via postförskott. Så för min del ser allt bra ut. Jag frågade om priset och allt var i sin ordning.
Mycket fint att en del verkar få sina telefoner för det utsatta priset! Angående "ingen skärmdump = ingen beställning.", gäller detta även för de som betalat med kort? Drugge och johnAls, vilket betalningsalterantiv valde ni i era beställningar för att undkomma problemet med att behöva lämna en skärmdump? Ni som inte fått igenom era ordrar, stod det -1kr när ni gjorde beställningen eller framgick hela beloppet och vilket betalningsalternativ valde ni samt vilken dag genomförde ni beställningen? Det måste finnas någon gemensam nämnare för de vilka inte fått igenom sina ordrar. Skall skriva en uppföljningsartikel när alla detaljer är på plats.
LOL, ringde numret och se: ordern dök upp efter att kundtjänst letat lite (eller talat lite inbördes..). Väntar nu på bekräftelsen... Edit bekräftelsen dök upp men hur mysko som helst, inget pris och ingen vara. Och orderstatus "not valid" Hmmm Tror att Hero'n inte fanns uppe egentligen, men Telenor väljer att leverera till utsatt pris. Förhoppningsvis
Med andra ord, ni som har problem med era ordrar, ring: 08-41021200 och hör vad de säger. Optimalt vore om alla gick igenom, success.
Det svaret fick jag på epost, vilket kanske är lugnande för er som liksom jag var snabba och fick beställningsnummer, produktnamn och pris på 3990 SEK på bekräftelsesidan efter betalning, men inget bekräftelseepost. (jag betalade för övrigt med Visa-kort)
Mailade telenor och frågade om Hero'n !! Fick detta som svar ! Tack för ditt mail! HTC Hero togs bort i fredags, då vi har fått nya besked om både leverans och prisuppgifter. Telefonen kommer att komma upp igen på vår hemsida, men vi vet för tillfället inte när. Så ni som lyckades utföra en beställning innan den blev borttagen kan känna er jävligt nöjda
Fortsätt rapportera, någon som inte lyckats få igenom sin order efter ha talat med Telenor på numret 08-41021200?
Jag hoppas nu att ingen här råkar länka eller PM:a till en skärmdump under en förtäckt länk, som vi inte möjligen kan ansvara för, för respektive beställningssätt där andra kan ändra datum/klockslag och klistra in sitt ordernummer etc. Det vore nämligen väldigt väldigt omoraliskt och Telenor ser med all säkerhet inte med blida ögon på detta!
riktigt "underhållande" det här, "telenors prisbelönta kundservice" tappar bort ordrar och om man inte kan bevisa det med en skärmdump så får man vänta för att dom tog bort varan ifrån sin egen webshop. långt ifrån bra i min bok...