Tjo! Ni som mailade PR chefen, fick ni mail från dom idag? Jag fick ett som innehöll följande: Galaxy 2 eller? Ska ringa och höra vad det innebär...
Pratade med Kundtjänst.. som inte hade en aning vad jag pratade om.... Pro.. verkligen pro... Iaf, lämnade min info så får man se vart det bär.
Jag fick samma mail och jag ringde och frågade vad det gällde. Han som jag pratade med bekräftade att de hade något på gång men att det inte var riktigt klart hur erbjudandet skulle utformas ännu. Han lovade att de skulle återkomma på måndag, då skulle de ha rett ut alla frågetecken. Han sa också att de hade haft ett möte idag där detta hade diskuterats... Så det låter ju som om det inte enbart är BS, men jag tycker det är konstigt att de skickar ut ett mail innan allt är klart. Hoppas det leder nånstans, det kan ju knappast bli sämre!
Hur tror ni "erbjudandet" kommer att falla ut? 1. Erbjudandet är väl tilltaget och kommer att återupprätta en stor del av Samsungs skamfilade rykte som mobilleverantör. - Som Galaxy användare får du en STOR rabatt på en nya telefonen. 2. Erbjudandet består av att, köper du en Galaxy 2 så får du ett handset på köpet. Alternativt, en gratis rundtur hos Samsungs support. - Android användare, som Aftonbladet hade beskrivit det, rasar över det så kallade erbjudandet. Bilder på Samsungs logga bränns upp på offentliga platser. 3. Erbjudandet blir aldrig klart utformat. - Supporten ber om mer tid - PR-chefen informerar att i slutet av veckan.. - 2,5 veckor senare har alla glömt det sk erbjudandet och istället köpt en HTC Desire. Hur som helst hoppas jag att erbjudandet verkligen ÄR ett erbjudande och inte vilken s*** som helst. Vi får tro att Samsung visar styrka genom att återkomma med en snygg lösning.
Tror inte att de kommer att ger bort saker till högre och vänster. För att kunna utnyttja erbjudandet om det är ex. 50 % rabatt på galaxy 2 eller vad det än nu är. Så måste man säkert skicka in sin gamla i7500, alltså byte emot rabatt eller skicka giltigt kvitto på att man har köpt en i7500. Kanske imei nummer eller något. Tror inte Samsung är så korkade att de ger bort saker till alla som mailar och säger att de är sura på att det inte kommit uppdateringar, utan att verifiera att de verkligen har köpt en i7500. I alla fall om erbjudandet ska vara något att hänga i julgranen.
Ni som har hört av er får gärna meddela här sen, jag köpte visserligen min från Tyskland, men kan inte klassa mig själv som nöjd användare. Precis som Matenrou undrar jag också om det gäller oss som inte köpt i Sverige, eller om jag får gå en snabbkurs i tyska.
Det sa jag me, men fick likaväl ett mail. Jag har även köpt min telefon från tyskland (de sa jag också till supporten som bara svarade okej på detta.. ) Vi får se men jag har inte så stora förhoppningar! /Simon Edit: Han bad också om Imei och S/N.... vilket han fick...
det jag gav till supporten var SN och IMEI som andra gjort med, men får väl se vad dom återkommer med. Dom frågade även om vilken version jag kör med, så jag uppgav android 1.5 (även om jag har drakaz 1.6.1 såklart ) personligen har jag inga förhoppningar att vad ön samsung kommer erbjuda kommer balansera ut det missnöje jag har gentemot samsung.. om jag ska vara ärlig, men jag uppskattar dom försöker iaf kompensera lite... frågan är om det hjälper...
Måste man ha fått mailet innan man hör av sig, eller är det någon som har hört av sig ändå? Testar nog att ringa under nästa vecka och höra vad de säger.
Håll tråden uppdaterad, intressant att följa. Då Samsung redan gått ut med en 3,7"-telefon lär väl detta vara en med 3,2" skärm, tror ni inte?
will do, om dom nu återkommer.. den ena handen vet inte vad den andra gör där på samsung kontoret. med tanke på att dom inte hade en aning om vad jag prata om så bara ring in och säg att du fått ett mail Ha IMEI och SN tilhands just incase.. finns under batteriet..
Vad är det för nummer man skall ringa? Håller med tidigare inlägg i tråden att det känns lite för bra för att vara sant att man skulle få något riktigt bra... men ett telefonsamtal kan det ju vara värt!