Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > LG > Optimus 2X > Optimus 2X - ROM-filer och utveckling

Svara
Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Oläst 2012-04-23, 20:09   #287 - (Permalink)
lmoberg
Baby Droid

Reg.datum: jul 2011

Tack: 10
Tackad 1 gång i 1 inlägg
Standard

Rootat o2x och installerat Titanium Backup men den appen vill inte fungera. Säger att "Su binary outdated". Finns det risk att det strular efter man gjort det? Eller kan man göra det utan att bli less efteråt om det inte fungerar?
lmoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-04-23, 22:37   #288 - (Permalink)
slibit
Professional Droid

slibits avatar

Reg.datum: dec 2010

Operatör: Telia
Telefon: LG G2

Tablet: LG G Pad 8.3

Tack: 122
Tackad 457 ggr i 404 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lmoberg Visa inlägg
Rootat o2x och installerat Titanium Backup men den appen vill inte fungera. Säger att "Su binary outdated". Finns det risk att det strular efter man gjort det? Eller kan man göra det utan att bli less efteråt om det inte fungerar?
Det är bara att uppdatera binary. Det kommer inte att börja strula bara för att du gör det.
slibit är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande medlem säger tack till slibit för det här inlägget:
Oläst 2012-05-06, 14:33   #289 - (Permalink)
Beagle
Kid Droid

Reg.datum: jul 2010

Tack: 2
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brundin Visa inlägg
Programmet hänger sig för mig vid andra raden, dvs "deamon not runing, starting it on port 5"
Löste detta sig för dig? jag har samma problem.
Beagle är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-06-15, 15:33   #290 - (Permalink)
siXor
Baby Droid

Reg.datum: okt 2010

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Hej! Jag rootade min brors optimus 2X igår och det mesta fungerar bra. Det enda som inte fungerar riktigt är ClockworkMod. Jag rootade den med SuperOneClick 2.3.3 och har hört att man får CWM direkt i mobilen då, men när jag startar telefonen och håller inne volym ner så får jag upp SW/HW Upgrade eller något sånt från LG. Enda sättet som jag kommit på att komma till CWM är genom att gå in i ROM Manager och välja starta om i recovery där. Till och med när jag lagt in CyanogenMod 7 på telefonen så starta SW/HW upgrade på volym ner. Vad ska jag göra för att slippa starta telefonen genom appen? Känns lite riskabelt att ha det så här då jag inte kan komma in i CWM om CM7 skulle sluta fungera eller något. Någon som vet?
siXor är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-06-15, 17:19   #291 - (Permalink)
slibit
Professional Droid

slibits avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av siXor Visa inlägg
Hej! Jag rootade min brors optimus 2X igår och det mesta fungerar bra. Det enda som inte fungerar riktigt är ClockworkMod. Jag rootade den med SuperOneClick 2.3.3 och har hört att man får CWM direkt i mobilen då, men när jag startar telefonen och håller inne volym ner så får jag upp SW/HW Upgrade eller något sånt från LG. Enda sättet som jag kommit på att komma till CWM är genom att gå in i ROM Manager och välja starta om i recovery där. Till och med när jag lagt in CyanogenMod 7 på telefonen så starta SW/HW upgrade på volym ner. Vad ska jag göra för att slippa starta telefonen genom appen? Känns lite riskabelt att ha det så här då jag inte kan komma in i CWM om CM7 skulle sluta fungera eller något. Någon som vet?
Man får inte cwm genom att roota med superoneclick. Det får man genom att flasha in recovery med rom manager.

Men om recoveryn inte fastnar med hjälp av rom manager kanske du kan testa denna guiden. Där flashar du in recovery med hjälp av datorn.
Oläst 2012-06-17, 00:47   #292 - (Permalink)
siXor
Baby Droid

Reg.datum: okt 2010

Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slibit Visa inlägg
Man får inte cwm genom att roota med superoneclick. Det får man genom att flasha in recovery med rom manager.

Men om recoveryn inte fastnar med hjälp av rom manager kanske du kan testa denna guiden. Där flashar du in recovery med hjälp av datorn.
Tack för svar. Jag har nu testat även den länken, och det fungerar inte.
"The phone will display a Software-upgrade-screen, while the command-window will inform you of the progress. After a little while it'll be finished and you can press any key to exit. (Now, where's that 'any'-key again?) Just to be safe, wait another 10 seconds before removing the usb-cable from the phone, cutting its power. Now install the battery again."

Där fastnar jag. Telefonen startar S/H upgrade och konsolen jobbar färdigt och säger att allt är installerat lyckat, men S/H upgrade-skärmen försvinner inte (har väntat ca. 10 minuter). Efter att jag väntat så länge så drar jag ut USB-kabeln, mobilen dör, och sedan sätter jag in batteriet och startar mobilen med volym ned nedtryckt. Då kommer fortfarande S/H upgrade-skärmen upp när jag önskade mig att CWM skulle boota

Vet du vad som kan göras?
siXor är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-06-17, 16:14   #293 - (Permalink)
slibit
Professional Droid

slibits avatar

Standard

Om du testar denna: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1098745

Det är bara att ansluta till datorn med usb-felsökning igång och välja bat-filen.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
Oläst 2012-07-01, 00:06   #294 - (Permalink)
Vertigood
Baby Droid

Reg.datum: sep 2011

Operatör: Telenor
Telefon: Samsung Galaxy Note II
ROM: Original

Launcher: GO launcher

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Jag la in denna romen (http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1388502) och skulle köra min appbackup med Titanium backup. Laddade ner appen, men då säger den att jag inte ha busybox och att jag inte har access. Är telefonen inte rootad alltså?

När jag nu testar roota med SuperOnecLick 2.3.3 så fastnar jag på "daemon not running starting it now..."

När jag ska installera den drivrutinen som finns länkad här så säger datorn att jag har en nyare drivis installerad redan, då behöver jag inte ändra väl?

Har USBdebugging på. Vad göra? Tacksam för svar.
Vertigood är inte uppkopplad   Svara med citat
Oläst 2012-07-01, 00:20   #295 - (Permalink)
slibit
Professional Droid

slibits avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vertigood Visa inlägg
Jag la in denna romen (http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1388502) och skulle köra min appbackup med Titanium backup. Laddade ner appen, men då säger den att jag inte ha busybox och att jag inte har access. Är telefonen inte rootad alltså?

När jag nu testar roota med SuperOnecLick 2.3.3 så fastnar jag på "daemon not running starting it now..."

När jag ska installera den drivrutinen som finns länkad här så säger datorn att jag har en nyare drivis installerad redan, då behöver jag inte ändra väl?

Har USBdebugging på. Vad göra? Tacksam för svar.
Den romen är rootad" out of the box", så den behöver inte rootas i efterhand. Det du behöver göra allt är att aktivera så att root fungerar. Detta gör du genom att gå in i "Superuser" och sedan trycka på menyknappen och sedan sätta på det där.

Oläst 2012-07-01, 00:55   #296 - (Permalink)
Vertigood
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

Ok, det funkar nu. Är fortfarande färsk när det gäller sånt här Fattar inte TitaniumBackup riktigt heller. Gjorde ju en backup på mina appar innan jag la in romen. Ska man då kunna köra Restore så att alla appar installeras igen? Eller måste man sitta o trycka Install på alla en o en?
Oläst 2012-07-01, 10:05   #297 - (Permalink)
slibit
Professional Droid

slibits avatar

Standard

Citat:
Ok, det funkar nu. Är fortfarande färsk när det gäller sånt här Fattar inte TitaniumBackup riktigt heller. Gjorde ju en backup på mina appar innan jag la in romen. Ska man då kunna köra Restore så att alla appar installeras igen? Eller måste man sitta o trycka Install på alla en o en?
Du kan trycka på menyknappen när du är inne i Titanium backup och där välja "Batch". Där kan du välja att återställa fler åt gången.

Oläst 2012-07-03, 18:34   #298 - (Permalink)
Vertigood
Baby Droid

Tackad 0 ggr i 0 inlägg
Standard

jo men jag går in i "batch" o sen ner till "restore" och då e många appar överstrukna.
Oläst 2012-07-03, 18:36   #299 - (Permalink)
slibit
Professional Droid

slibits avatar

Standard

Citat:
jo men jag går in i "batch" o sen ner till "restore" och då e många appar överstrukna.
Det är pga de inte är installerade.

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com