ICS rullar ut from nu

Diskussion i 'Xperia neo' startad av chompiz, 13 apr 2012.

  1. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Tror jag behöver en reset oavsett om jag uppgraderat till ICS eller inte, man lyckas alltid samla på sig massa skräp! Men man kanske inte ska vänta sig mirakel av det... Börjar dock kännas betydligt rappare nu efter en omstart och lite rensade program :)

    Märkte även en annan sak ni kan hålla ögonen öppna efter. Hade både "Facebook inside Xperia" och "Facebook i Xperia" som synk-konton. Den första låg ju kvar sedan GB och det kontot tog jag helt enkelt bort, kan säkert rappa upp kontaktlistan en hel del!
     
  2. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Ojoj, snyggt , rappt plötsligt så har man en ny telefon känns det som. Gjorde en återställning vid installationen :-)

    Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
     
  3. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Instämmer , allt är verkligen skitsnyggt!! JAg blåste inte mina inställningar heller. Tänker köra några dagar och se hur det känns, men jag håller med någon tidigare som sa att man samlar på sig en massa skit så ev. gör jag en fabriksåterställning senare.

    Verkar lite pilligt att ange egna mp3 som ringsignal och notification. Tror den vill gå igenom hela musikbiblioteket först och det verkar ta tid.

    Älskar kontaktlistan nu. Körde med 3e-parts tidigare men behövs intenu ju.

    Så här långt en kanonuppdatering Sony!
     
  4. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Dialern upplever jag som grymt slö. Flyter bra i scrollningen men den segar när man trycker knappar, Dialer One i GB kändes snabbare.

    Resten av telefonen har då nu så här dagen efter börjat flyta på RIKTIGT bra. Märks att de förbättrat RAM-hanteringen något enormt, ligger på 90MB ledigt RAM och vid samma läge i GB hade jag väl haft 40-50. Går ju hur snabbt som helst att växla mellan appar och så... Riktigt nöjd :)

    Dock så tickar min processor i 245MHz en hel del av tiden i stand-by, är det nån fler som har det problemet? Kan ju vara nån app jag har bara..
     
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Känns mobilen slö för er som uppdaterat er neo utan återställning? Eller är återställning en rekommendation?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  6. calippo

    calippo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min lur vart riktigt seg och laggig efter installationen, så jag var tvungen att återställa den. Nu flyter allt på fint som det ska. Sen är väl en mobil lite som en dator, så en formatering/återställning då o då gör den bara gott.
     
  7. Cepetomte

    Cepetomte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som vet vart funktionen för att ta skärmdumpar har tagit vägen?

    Och jag hittade ett litet "easter egg", en timer-widget! Jag har funderat på det, min sambos gamla X10 hade ingen timer men min X10 mini pro hade en sån app, vilket jag tyckte var väldigt märkligt. Nu verkar den ha gjort en come-back.
     

    Bifogade filer:

  8. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Du håller in strömknappen och volym-ner.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
    Cepetomte gillar detta.
  9. DRo

    DRo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Mina första tankar om uppdateringen:


    + Nya webbläsaren. Otroligt snabb och smidig. Gamla webbläsaren är ett skämt i jämförelse!
    + Kommer åt notifikationsfältet utan att låsa upp mobilen
    + Wisepilot går att avinstallera
    + Mycket snyggare ikoner (Förutom alarm-klockan... röd urtavla? Hur tänkte de?)

    - Menyn i webbläsaren. Är som en rullgardin med alternativ istället för några symboler längst ner. Rätt fult tycker jag
    - Fortfarande en hel del bloatware som jag aldrig kommer använda som likväl tar upp plats


    När det gäller allmän kvickhet så tycker jag inte det är jättestor skillnad i menyer och sånt.
     
    baker666 gillar detta.
  10. Cepetomte

    Cepetomte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fiffigt. Tack!
     
  11. tokani

    tokani Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Och hur är det nu? Går det att roota denna version så man kan köra titanium backup tex?
     
  12. Data-Danne

    Data-Danne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blev otålig igår och körde in uppdateringen med flashtool, laddade ner MT15_4.1.B.0.431_Global.rar från en länk i tråden här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1678993 och tröck in. Det gick bra, hela första dagen var telefonen jättecool. Nu idag så har pekskärmen ballat ur, den verkar tro att jag pekar antingen nån helt annanstans än jag faktiskt gör, eller att jag lägger hela handen på skärmen när jag skall klicka nånstans, för det blir väldigt, väldigt märkliga effekter. Jag slog på den nya funktionen att visa var man klickar nånstans, och mycket riktigt så ser det ut som rena stormen på skärmen när den börjar inbilla sig klickningar. Det var inte så bra...
     
  13. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Tack för detta ! Hade inte ens kollat om det gick utan förutsatte att det inte skulle gå men det gick utmärkt!! En del andra grejer gick också att ta bort, Office skitet till exempel , och golfspelet. Sen kan man tydligen avaktivera grejer också , så syns de iaf inte i launchern!
     
  14. RogerAndOut

    RogerAndOut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Last edited: 1 jun 2012
  15. andush

    andush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Happ, då funkade inte Exchange-syncen med Android 4.0.. nån som har samma problem?

    EDIT: Kan tillägga att det funkar förutom Inkorgen där jag endast ser ca 5% av mailen jag ser i Outlook. Skickat-korgen och övriga mappar ser jag allt.
     
    Last edited: 1 jun 2012
  16. RogerAndOut

    RogerAndOut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Funkar fint för mig,

    Har läst att flera har haft lite småproblem efter uppdateringen om man inte gjort en fabriksåterställning. Har du prövat detta? Finns bra info om hur du gör backup (innan du fabriksåterställer) här: http://talk.sonymobile.com/thread/36355
     
  17. DRo

    DRo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Säker på att det går att ta bort dem? Jag lyckas bara avaktivera officesuit och golfspelet :/
     
  18. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Det stod avinstallera uppdateringar men de försvann helt , sedan ver det en del grejer som det bara fanns 'inaktivera'. Jag är inte säker på att de är helt borta men jag ser dem inte längre iaf.
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Scrolla ner till botten av listan, där ligger dom inaktiverade
     
  20. Kragis

    Kragis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi A1 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi A1 64GB
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Jag får inte fram någon skärmdump :( barecode scannern har jag inte heller :(