Uni-Schema - schema för högskolor & universitet

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av sibbor, 6 feb 2011.

  1. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hallå Swedroid:are!

    Jag pluggar på Högskolan i Borås där jag läser Systemarkitektur. Jag har alltid haft ett stort behov utav att ha mitt schema i ett mobilanpassat format. Därför skapade jag ett schema-applikation och delade med mig till klasskamrater som satt i samma sits som jag.
    Märkte emellertid att förfrågan på stöd för fler program, klasser och högskolor/universitet var hög. Därför skapade jag Uni-Schema (Uni-Schedule), som precis sett dagens ljus!

    Jag hoppas att ni kommer att uppskatta appen lika mycket som jag själv gör :-)

    Market-länk: https://market.android.com/details?id=com.sibbor.schedule
    Länk till sibbor.nu: http://sibbor.nu/android/uni-schedule/

    Om ni har problem att hitta ert schema och vill rapportera detta så får ni vara goda att specifiera vilken högskola/universitet det rör sig om, samt vilken sökparameter ni anger (program/kurs/lokal/signatur).

    Statistik
    * Betyg: 4/5
    * Antal nedladdning: c:a 700 stk (7/3, 2011)

    Planerade funktioner & förändringar
    * Version 1.0.4: Auto-ifyllnad av program-/kurskoder genom att ange delar eller komplett program-/kursnamn.
    * Version 1.0.4: veckoavgränsare
    * Offline-caching (troligen iom version 1.0.4)
    * Påminnelser
    * Notifiering vid schemaförändringar

    Changelog
     
    Last edited: 7 mar 2011
  2. Lindstromer

    Lindstromer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Får inte sökningen att fungera på Högskolan i Jönköping(JTH->"Dw3", JTH->"Mp1", där söksträngen är det inom "")

    Provade borås och där fick jag upp SA10 exvis. Vore bra att kunna bläddra i en lista över programmen som finns, t.ex. om du går in på en skola och vill se alla program istället för att tvingas söka. Lite som sidan: mob.zarx.org gör.;)
     
  3. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skall undersöka saken. Tack för rapporten!

    Denna typ av funktionalitet, där man anger namn för program eller kurs är tänkt att inkluderas i nästa version. :-)

    EDIT: Högskolan i Jönköping hade visst lagt till ett "-" i slutet av program också. Därför får du lov att ange: "Dw3-" resp. "Mp1-" så fungerar det bättre.

    Skall undersöka saken senare, men tror jag avvaktar tills nästa version och ser om jag kan fixa in stöd för att söka efter namn istället.
     
    Last edited: 6 feb 2011
  4. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Kan du inte lägga till LTH, KTH och Chalmers också. Då de är de största skolorna.
     
  5. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan undersöka saken.
     
  6. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Hade varit riktigt bra har letat efter en sån här app då jag inte vill ha mitt schema i kalendern.
     
  7. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Jag går också MP1 på JTH. Bindestreck fungerade för att sökningens skulle fungera.
     
  8. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Sambon min pluggar på MAH och där hittar vi ingenting.. Hur ska vi söka? OV212A går hon på och där hittar vi nada..:-(

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  9. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Noterat. Skall undersöka saken och återkommer så snart som möjligt. EDIT: Har skickat dig ett PM.
     
    Last edited: 7 feb 2011
  10. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ny buggfix-version av Uni-Schema ute:
    Ni som haft problem med att inte få något sökresultat, testa gärna den nya versionen och berätta om det fungerar bättre.
     
  11. x10minix10

    x10minix10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grym idé!

    Precis vad man behöver alltså! Men får det absolut inte att funka, provat att söka på det mesta!

    Går just nu:

    Företagsekonomi C, Externredovisning i bolag och koncerner, 15 högskolepoäng
    Business Administration, Financial Accounting in Corporations and Groups, Advanced Course, 15 higher education credits

    Kurskod: FÖ3005

    inom civilekonomprogrammet på Örebro Universitet.

    Hjälp mig? :D

    Tack på förhand :)
     
  12. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    MP1 på HJ hittas utan bindestreck nu!
     
  13. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Det var hon som hade 0 koll på förkortningarna till hennes klass! Funkar nu, tackar!:) Och kanonjobb!
     
  14. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Som sagt sjukt bra app!!! Har alltid velat ha en sådan här app. Går på gymnasiet nu men ska börja på LTH i höst antagligen, hade varit bra om den skolan fanns då. När du får igång allt så det funkar bra så hade nog de flesta varit beredda att betala 25-30 kronor för det här. Så jobba på så kanske du kan få betalt för detta med :D

    Det viktigaste just nu är ju dock att stödja så många skolor som möjligt.
     
  15. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skönt att det löste sig.

    Kanon! Tror att version 1.0.2 kommer underlätta för folk överlag. Skönt, vill inte orsaka gråa hårstrån.

    Finner dessvärre inget för Business Administration. Är det en ny kurs? Kurskoden ger mig emellertid lite hänvisningar till just Företagsekonomi. Är det flera grupper som går denna kurs? Har jämfört scheman för de fem resultaten och dragit slutsatsen att följande grupper har samma schemalagda aktiviteter: A+B resp. C+D. Korrekt?
    • För alla grupper (??): FÖ3005-21083V11-
    • Avgränsning för specifik grupp: FÖ3005-21083V11-A, FÖ3005-21083V11-B, FÖ3005-21083V11-C resp. FÖ3005-21083V11-D)
    För Business Administrator verkar det dock lite tuffare, då jag dessvärre inte fann någon motsvarande kurs. Sköter gärna specifika fall över PM, så om du fortfarande har problem - skicka gärna ett PM så tuggar vi vidare! :-)

    Tack för värmande ord. Skall ta och titta på ett gäng universitet till. Hade så klart varit underbart om jag kunde lösa det (mer att underhålla dock).
     
    Last edited: 8 feb 2011
  16. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vill passa på att uppdatera informationen här. Släppte för en tid sedan version 1.0.3, som ger appen en visuell boost och läser ett gäng buggar och lägger till lite mindre funktionalitet.
    Inför version 1.0.4 har jag lite godsaker inplanerade, bl.a.:
    1. Möjligheten att söka efter program- och kursnamn (har det redan fungerande) via autofyllnad av editboxen. Ex. kan man ange "system" och en sökning sker i en lokal databas för det universitet man angett. Ex. kan det då ge träff på "Systemvetare" och "Systemarkitekturutbildningen". Vid klick på ett sökresultat anges automatiskt korrekt program-/kurskod.
    2. En par visuella förbättringar
    3. Veckoavgränsare
     
  17. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Har du kollat på möjligheten att lägga till fler högskolor? Är det något som kommer eller får du inte det att funka med deras system eller liknande? Jag är intresserad av Lunds Universitet (46 000 studenter, det borde ju va med om det går).
     
  18. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Riktigt jäkla bra app! Trist bara att man inte pluggar längre... :)
     
  19. Whey

    Whey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hur går det med appen, skulle va trevligt med KTH i listan :)
     
  20. grunander

    grunander Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kan inte hämta hem några scheman från Jönköpings högskolan, varken på min Nexus 7 (Android 4.2.1) eller Galaxy S2 (Android 4.0.4)