![]() |
|
|
#16 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: HTC One X Tablet: HTC Flyer Tack: 75
Tackad 45 ggr i 40 inlägg
|
|
|
|
#17 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Halebop Telefon: HTC One S ROM: Original Jellybean 4.1.1 Launcher: Nova Launcher Tablet: Asus Nexus 7 Tack: 17
Tackad 4 ggr i 3 inlägg
|
Beställde en flyer idag och undrar om det blir problem att uppgradera till ICS om det nu kommer (kom igen nu för f-n htc!)?
Om man har en annan rom som Leedroid tex så antar jag att man får skaffa en ICS rom då istället för "original", eller? |
|
|
|
|
|
#18 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 0
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
Räknar du kallt med att downgrade:a så ska du tydligen följa denna http://android.modaco.com/topic/3459...omplete-guide/ |
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till Babbadallas för det här inlägget: |
|
|
#19 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2009
Tack: 7
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Hej!
Finns det någon Malmö bo här? Skulle behöva lite vägledning Om jag fattar rätt så kan jag använda med android telefon som modem (Tethering) om jag rootar, är det rätt tänkt? |
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: sep 2009
Tack: 1
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
Jag ansluter min Flyer via wlan till min telefon där jag slagit på wifi-hotspot. Funkar riktigt bra och för detta behövs ingen root eller annat böös. |
|
|
|
|
|
|
#21 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: maj 2011
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Kul att ni pratar om HTC Flyer!
Även jag köpte modellen med 32 GB och 3G när SIBA körde kampanjen. Så, nu när Honeycomb äntligen är officiellt är jag givetvis glad, men efter att ha läst den här tråden överväger jag den icke officiella metoden. Jag fick redan efter nån vecka notis om en uppdatering. Jag hoppades Honeycomb, men icke. Jag installerade. ![]() ![]() Ytterligare nån vecka, ännu en uppdatering. Denna mindre, och inget om Honeycomb, så även den installerade jag. Nu har jag fått upp notifikation om Android 3.2, och det är på riktigt. Vad gör jag? Om jag ska tyda allt som skrivits i den här tråden rätt så kan jag ju flagga S-OFF och installera Leedroid utan några större besvär, eller missförstår jag? ![]() ![]() So far so good, eller? Nå, nu har alltså den stora notifikationen kommit. ![]() Om jag går vidare med denna installation är jag rökt i fråga om warranty på min apparat, korrekt? Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun och istället sparka boll på alternativ väg, korrekt? Well, det ska jag (förhoppningsvis) klara av. Låt mig nu vara så loj så att jag ställer några typiska I-lands-frågor. Kommer jag att tappa mitt svenska tangentbord? Jag har en Samsung-lur med vilken jag använder Swype konstant och konsekvent (älskar det), och har provat den "motsvarande" modellen som följde med HTC Flyer, men måste säga att jag inte gillar den. Automatiskt blanksteg mellan ord fungerar 50% av gångerna, bl.a. Anyways, tappar jag även detta? Eller bara det svenska stödet? Eller får jag behålla det allt som allt? Tacksam för svar. Jättekul att ni diskuterar. |
|
|
|
|
|
#22 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2009
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Stock JellyBean 4.1.1 XXLS2 Tack: 3
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Varför skulle din garanti inte vara giltig när du installerar en originaluppgradering av din ROM? Klart den är det.
Svenska kommer du ha kvar, inga problem. Bara kör på, plattan blir mycket bättre med ICS.
|
|
|
#23 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2009
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: Neatrom UHLPY android 4.0.4 Launcher: Nova Tablet: Nexus 7 16GB , Batch C90 Tack: 38
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Citat:
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Senast redigerad av ENDOSKELLETONT800 den 2012-04-15 klockan 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#24 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: nov 2009
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: Neatrom UHLPY android 4.0.4 Launcher: Nova Tablet: Nexus 7 16GB , Batch C90 Tack: 38
Tackad 9 ggr i 9 inlägg
|
Synd att man uppgraderade till HoneyComb, annars hade jag nog lagt i en custom rom på den ....
|
|
|
|
|
|
#25 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Z ROM: Stock 2.3.4 (Tre) Launcher: GO Launcher Tack: 4
Tackad 3 ggr i 3 inlägg
|
Citat:
Finns det något man missar om man väljer leedroid jämfört med HTCs Honeycomb? |
|
|
|
|
|
|
#26 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2010
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Ja det ser ju faktiskt ut som att TungDroid har nedgraderat till GB. Är det någon som vet hur man gör det?
|
|
|
|
|
|
#27 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2012
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag har uppdaterat min Flyer till HC.
Jag följde HTCdev guiden för att låsa upp bootloadern, vet dock inte om jag lyckades. Antar det eftersom flyer var helt fabriksåterställd när jag starta den. Hur gör jag nu för att skaffa leedroid?
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|