![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#46 - (Permalink) | |
|
Adult Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia P ROM: Orginal Tema: Orginal Launcher: Orginal Tablet: iPad 2 Tack: 1
Tackad 43 ggr i 42 inlägg
|
Citat:
PÅ andra forum har folk lyckats föra över mediafiler genom drag and drop. |
|
|
|
|
|
|
#47 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Tre Telefon: Sony Xperia S Tack: 18
Tackad 75 ggr i 62 inlägg
|
Citat:
Sent from my LT26i using Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
#48 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Tack: 4
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag har XP på jobbdatorn och där kommer telefonen upp som en disk och det går fint att bara dra över filer. Inga program eller drivrutiner installerade som har med telefonen att göra på den här burken. Måste ju gå att få till det på en Mac då också...
|
|
|
|
|
|
#49 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2011
Tack: 5
Tackad 5 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
Detta är dock min förståelse av det hela, vilken kan vara felaktig. Senast redigerad av gizero den 2012-03-27 klockan 00:21. |
|
|
|
|
|
|
#50 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: ICS Teamhacksung Build 10 Tack: 6
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Går inte att svara ibland när det ringer. Sveper fingret men inget händer. Såg nån annan som hade samma fel. Fler som är drabbade? En STOR bugg. Om det inte åtgärdas snabbt kommer jag försöka lämna tillbaka den.
Sen tycker jag den spelar in dåligt. Ofta helt suddigt bild och även lite hackig bild. Min sgs spelade in bättre filmer... Ångrar jag inte tog en nexus |
|
|
|
|
|
#51 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 2
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 - (Permalink) |
|
Adult Droid
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia P ROM: Orginal Tema: Orginal Launcher: Orginal Tablet: iPad 2 Tack: 1
|
Finns inget stöd för MTP på MAC. Däremot skall SE's Bridge For MAC funka, men även Android File Helper (kräver dock Android 3.0 eller senare).
Senast redigerad av twintin den 2012-03-27 klockan 14:45. |
|
|
|
|
|
#53 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jan 2011
Operatör: Halebop Telefon: Sony Xperia S Tack: 20
Tackad 4 ggr i 4 inlägg
|
Hur gör jag om jag vill föra över stora filer till telefonen. Testade föra över en film på +4gig via utforskaren men då klagar den på att filen är för stor.
Sent from my LT26i using Tapatalk |
|
|
|
|
|
#54 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jag fick detta problem efter att ha använt min SXS i en vecka.
Efter att jag ringt upp och motparten svarat så bryts samtalet efter några sekunder (detta händer efter varje samtal). Efter att samtalet brutits så måste jag ange min pin-kod till SIM-kortet för att telefonen skall låsas upp. Jag har provat att starta om telefonen, dra ut SIM-kortet utan ngn bättring. Ibland när samtalet avbryts så dyker ett meddelande upp som säger att processen "com.android.phone" avslutades oväntat och försök igen. Jag har ännu inte provat att göra en total återställning. Är det ngn som råkat ut för samma problem? Tacksam för svar. |
|
|
|
|
|
#55 - (Permalink) | |
ModeratorReg.datum: okt 2009
Operatör: Tre ROM: HTC One SV Tack: 50
Tackad 165 ggr i 122 inlägg
|
Citat:
Annars är ju som du säger en återställning på sin plata Skickat från min Xperia S
|
|
|
|
#56 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Tack: 3
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
Problemet är att jag inte hittar ngn process under inställningar/appar/alla som heter com.android.phone! Det blir väl till att börja om från början
|
|
|
|
|
|
|
#57 - (Permalink) |
|
Adult Droid
|
FAT32 som de flesta SD kort samt utökade minnesareor typ det inbyggda 32 Gigs minnet på SXS har en begränsning på runt 4 GB, så du får nog paketera om din fil till något mindre.
|
|
|
|
| Följande medlem säger tack till twintin för det här inlägget: |
|
|
#58 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tack: 0
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Angående GPS problemen. Jag hittade en reply till en tråd på Sonys hemsida:
"If you are still awaiting the Firmware update here is a work around you can try works for me... Previous time out <10 minutes... Just completed a 55 minute bike ride without timing out... What you need to do is Purge Assistance Data Do this by opening the dialler and press the following characters: *#*#7378423#*#* Service Tests>GPS> Purge Assistance Data Then OK Back out of the Service menu and GPS should now work" Har inte stött på problemet själv och vet inte heller hur "OK" det är att göra på det här viset men för er som vill prova så. |
|
|
|
|
|
#59 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Sony Xperia S Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Nu har jag hittat en störande grej som jag undrar om fler har på sina telefoner.
När jag ringer via 3g nätet är samtalskvaliteten perfekt men så fort den slår över på gsm så hör jag ett knastrande ljud i högtalaren som låter som när man lägger en mobil på stereon och ringer. Ljudet försvinner när jag använder headset. Verkar som gsm antennen påverkar högtalaren. Sjukt störigt! Är den någon som kan testa på sin om det är samma eller om det bara är min? Gå in på Inställningar->Trådlöst och nätverk->Mobila nätverk->Nätverksläge och ändra till endast GSM. Ring upp någon och prova. |
|
|
|
|
|
#60 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S ROM: ICS Teamhacksung Build 10 Tack: 6
Tackad 1 gång i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| buggar, buggfixar, störningar |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |