![]() |
|
|||||||
![]() |
| Share | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#16 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: aug 2010
Tack: 2
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
När man äntligen lyckas bestämma sig för en platta (Tranformer Prime) så går den inte att få tag i. Skulle vilja ha lite högre upplösning också så Infinityn skulle ju vara något men frågan är när det går att köpa en sån i en seriös affär... Känner inte att jag är i så stort behov av tangentbordet heller.. Galaxy taben känns lite "gammal" och jag skulle gärna vilja kolla på de högupplösta filmer och tv serierna jag har på NASen utan lagg. Funderar faktiskt allvarligt på att slå till på en Ipad 3 ist... Nån som har har haft bara Android och Windows och köpt sig en Ipad? Fördelar nackdelar? Klarar man sig utan att köra Itunes? Kan man fortsätta köra kalender, kontakter och allt i Google och synka utan problem? Gärna konstruktivt och inget Apple suger och Android är utan fel eller vice versa. |
|
|
|
|
|
#17 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: Original Launcher: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 8
Tackad 2 ggr i 1 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tablet: Ipad (3) wifi + 3g Tack: 18
Tackad 16 ggr i 15 inlägg
|
Fast att stoppa in mer minne i en Galaxy Tab 10.1 är ju kört.
|
|
|
|
|
|
#19 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: apr 2011
Operatör: Telia Telefon: LG Optimus 2X ROM: MIUI Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 1
Tackad 7 ggr i 6 inlägg
|
Skulle inte valt en tab 10.1, laggar även med cm9 och OC @ 1.4ghz
|
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S4 Tablet: Samsung GT 2 10.1 ROM: Cyanogenmod 10.1 Tack: 15
Tackad 17 ggr i 12 inlägg
|
Citat:
Gråimport är ett otyg när det gäller elektronik. Finns en hel del som har köpt deras telefon hos pixmania och sedan upptäckt att produktkoden inte stämmer överens med norden. Då kan man få problem med uppdateringar osv. (kanske inte jätteproblem för oss här på swedroid, men för random svenssons är det nog värre).
|
|
|
|
|
#21 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: Original Launcher: Stock Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 8
Tackad 2 ggr i 1 inlägg
|
Citat:
Som sagt, jag höll med om att gråimport inte är speciellt snyggt om man inte informerar om det i förväg. |
|
|
|
|
|
|
#22 - (Permalink) |
|
Senior Droid
Reg.datum: dec 2009
Operatör: Tele2 Telefon: Samsung Galaxy S II ROM: WananmLite Launcher: Nova Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 33
Tackad 175 ggr i 150 inlägg
|
Måste bara göra ett tillägg i diskussionen om gråimport.
Pixmania är ett Franskt företag som ligger i Frankrike som levererar till hela Europa. Jag skulle nog tycka det var konstigare ifall man fick en nordisk modell. Sen visst, det kan vara ett "problem" att man inte har en nordisk modell men det är skillnad på att köpa luren utomlands och att få en utlänsk lur från en svensk butik. Det kan ju bli struligare med service och så men min erfarenhet är att serviceärenden fungerar utmärkt ändå. Det gäller säkert inte alla men det är ju en risk man väljer att ta om man beställer därifrån. |
|
|
|
|
|
#23 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Tablet: Ipad (3) wifi + 3g Tack: 18
Tackad 16 ggr i 15 inlägg
|
Till ämnet kära vänner, till ämnet! ;-)
|
|
|
|
|
|
#24 - (Permalink) |
|
Teen Droid
Reg.datum: maj 2010
Operatör: Telenor Telefon: Samsung Galaxy S IV ROM: Original Launcher: Nova Launcher Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 42
Tackad 33 ggr i 25 inlägg
|
Så vad kommer ni fram till?
Ska man vänta på nya 10.1 eller slå till på den "gamla" och spara lite pengar? Finns det nån info om den nya ännu? Skulle väl komma i maj läste jag någonstans. Kanske presenteras tillsammans med sgs3 nu den 3 maj. |
|
|
|
|
|
#25 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: mar 2010
Tack: 0
Tackad 3 ggr i 2 inlägg
|
Citat:
Vet inte riktigt vad jag skall göra utan avvaktar och ser när leveranser på Asus TF200, Asus TF300, Asus TF700 och Asus A510 kommer till butik och till vilket pris. Vem vet innan dess kanske det kommer ytterligare alternativ. Ipad 2 lockar oxå tack vare ett bra pris och att den finns att få tag på. Men Apple liksom :/ Tråkigt att ha ett skriande behov (sedan snart 1.5 månader) som inte går att fylla.
Senast redigerad av Granath den 2012-04-29 klockan 12:07. |
|
|
|
|
|
|
#26 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Tack: 1