![]() |
|
|
#16 - (Permalink) | |
|
Android
Reg.datum: okt 2009
Operatör: Telenor Telefon: HTC One ROM: InsertCoin 1.0.8 Tema: "avnordifierad" :-) Launcher: Rosie Tablet: ASUS Transformer Prime Tack: 51
Tackad 358 ggr i 311 inlägg
|
Citat:
Sen har man ju massvis med "filter" (precis som med en riktig kamera) att ta till.(bara man tar sig tid att undersöka inställningarna) --
|
|
|
|
#17 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: okt 2010
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Note 10.1 Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Jo visst stillbilder är väl en sak, men jag tycker fortfarande att frameraten känns otroligt låg då du filmar med kameran. Samma sak på de tre HOX jag testat (min egen och två från butik).
Men sure, det kanske bara är jag som är petig, men tycker inte det ska rycka och hacka som det gör med en telefon som har så pass bra prestanda. Men många nöjer sig säkert med det. Jag upplever att både iPhone4s och SGS2 har en mycket bättre framerate och det känns lite surt då man kastat ut 5000kr på luren. |
|
|
|
|
|
#18 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: jul 2011
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X ROM: Original Tema: ExQ-original Tablet: The New iPad (3rd Gen) Tack: 7
Tackad 2 ggr i 2 inlägg
|
Kameran är suverän och fungerar klockrent för mig som bara tar bilder för nöjes skull!
Tar många bilder och de flesta blir grymma. Dock så är den väl lite undermålig i mörka miljöer... Men livet är inte perfekt - så varför skulle en smartphone vara det då? Skulle du vilja ta riktigt, riktigt bra bilder tycker jag du skall ta och köpa dig en systemkamera med bra optik istället.
|
|
|
#19 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Orginal Tema: TW Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 10
Tackad 14 ggr i 12 inlägg
|
Följande kan vara intressant (en jämförelse mellan S3 och HOX kamera) kolla post #6:
http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1639210 |
|
|
|
|
|
#20 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Operatör: Telia Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Original Tablet: Samsung Galaxy Note 10.1 Tack: 1
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#21 - (Permalink) |
|
Youth Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telia Telefon: HTC One X ROM: InsertCoin Tema: Holo Light HD Launcher: Sense 4+ Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 35
Tackad 37 ggr i 31 inlägg
|
|
|
|
|
|
|
#22 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: feb 2011
Operatör: Telenor Telefon: Google Nexus 4 ROM: AOKP Tablet: Nexus 7, iPad 4th Gen Tack: 15
Tackad 177 ggr i 135 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
#23 - (Permalink) | |
|
Youth Droid
Reg.datum: dec 2010
Operatör: Telia Telefon: HTC One X ROM: InsertCoin Tema: Holo Light HD Launcher: Sense 4+ Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 35
Tackad 37 ggr i 31 inlägg
|
Citat:
![]() Dock så blir mina foton tagna inomhus väldigt brusiga Jag är ingen foto-expert, och lyckas inte få till inställningarna, hoppas på bra tips. |
|
|
|
|
|
|
#24 - (Permalink) |
|
Baby Droid
Tackad 0 ggr i 0 inlägg
|
De flesta av er pratar hela tiden om stillbilder, det är en sak. Jag pratar film. Frameraten är fruktansvärt låg och den har otroliga problem med fokus.
|
|
|
|
|
|
#25 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: mar 2012
Operatör: Tele2 Telefon: HTC One X Tack: 22
Tackad 6 ggr i 5 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: jun 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy Note ROM: Original Launcher: Nova Tablet: Nexus 7, iPad,iPad 3 Tack: 133
Tackad 41 ggr i 29 inlägg
|
Citat:
Att gå från s2 till vilken lur som helst och bli bländad av skillnader i foto och video blir inte helt lätt. Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2 |
|
|
|
|
|
|
#27 - (Permalink) | |
|
Teen Droid
Reg.datum: aug 2010
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III Tack: 52
Tackad 83 ggr i 62 inlägg
|
Citat:
![]() Men bara det att man faktiskt kan "jobba med" skärpedjup på HOXen gör bilderna mycket mer spännande och "levande" enligt mig! "Burst" funktionen och den snabba reaktionen från "klick" till foto gör att mina hundar och barn faktiskt fastnar på bilderna när de skallnu med, vilket i sin tur gör att mina kort nu går att använda på ett annat sätt! De bilderna jag lagt över på datorn och jämfört med min förra SGS2a är det stor skillnad på enligt mig. I skärpa, fokus etc I denna tråd hittar man många fina exempel: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1585398 Senast redigerad av Aja den 2012-05-08 klockan 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#28 - (Permalink) |
|
Kid Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Telenor Telefon: HTC One X ROM: ViperX Launcher: Apex Launcher Tack: 10
Tackad 10 ggr i 8 inlägg
|
Exakt var ställer du in skärpedjup?...o svara inte nu att du leker med filtret "skärpedjup" för det har faan inget med skärpedjup att göra, enda likeheten är att det stavas likadant. :P
|
|
|
|
|
|
#29 - (Permalink) | |
|
Kid Droid
Reg.datum: nov 2010
Operatör: Telenor Telefon: HTC One X ROM: ViperX Launcher: Apex Launcher Tack: 10
Tackad 10 ggr i 8 inlägg
|
Citat:
Det jag vill säga är att jag kan göra en likadan test själv o använda precis vilka kameror jag vill o posta bilderna med. Jag laddade hem alla dom där bilderna o tänkte kika på EXIF (Google that) visar sig att ingen av bilderna har EXIF information (sen om det är borttaget eller bara så att hans mobiler inte får med den infon, det vet jag inget om, men jag vet dock att om jag kollar EXIF på de bilder som min HOX tar står det klart o tydligt model/tiddatum/exposure settings mm), det gör ju inte att min skepsisvarnarklocka ringer mindre.... to say the least..... Det är ganska lätt att smutskasta någon i dagens digitala samhälle, men personen som posta bilderna kanske har hög trovärdighet?, vad vet jag, jag hänger inte så mycket på XDA. Och till sist, ja jag har en HOX och är nöjd med den jag har inget emot Samsung heller. |
|
|
|
|
|
|
#30 - (Permalink) | |
|
Baby Droid
Reg.datum: nov 2011
Operatör: Tre Telefon: Samsung Galaxy S III ROM: Orginal Tema: TW Tablet: Samsung Galaxy Tab 10.1 Tack: 10
Tackad 14 ggr i 12 inlägg
|
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|