Problem: ta sig ur säkert läge med trasig volymknapp

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av pauq, 25 jul 2014.

  1. pauq

    pauq Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag fotade lite under vattnet strax under ytan i en pool och sedan började telefonen bete sig konstigt; skärmen flimrade, touchen var skev osv. Jag lade den i en påse ris under två dagar och nu fungerar den i stort sett så när som på volym ner knappen som är helt död. Telefonen startar i felsäkert läge hela tiden vilket verkar bero på volymknapparna. Nu undrar jag om någon vet hur jag kan komma ur felsäkert läge? Kan jag binda om knapparna på något vis eller vad kan jag göra? Jag är utomlands så lämna in på reparation är tyvärr inget alternativ och volym ner kan jag klara mig utan, felsäkert läge däremot måste jag lösa
     
  2. rastamanne

    rastamanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Exakt samma sak hände mig i början av sommaren. Filmade i pool, flimmer, telefonen hängde sig och startade om, omöjlig att starta då volym upp verkade intryckt hela tiden. av en slump lyckades den iallfall boota i rätt läge en gång. Men volymreglaget var paj. Testade med felsökningen i inställningarna också. Blev till slut att lämna in. De bytte hela moderkortet...
    Nu vettefan om jag vågar ta vattenbilder igen. Men det var ju en av anledningarna att jag skaffade denna telefon.