Swedroid Forum | Nordens största Android-community

Gå tillbaka   Swedroid Forum | Nordens största Android-community > Telefoner > Sony & Sony Ericsson > Xperia V

Svara

Share Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2013-09-18, 23:29   #196 - (Permalink)
dragontrumpetare
Professional Droid

dragontrumpetares avatar

Reg.datum: May 2010

Operatör: Tre
Telefon: Sony Xperia Z1 Compact
ROM: Sony Original JB 4.4.4
Tema: Sony tema
Launcher: Stocklauncher

Tack: 137
Tackad 106 ggr i 96 inlägg
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DiscoBoy Visa inlägg
dragontrumpetare: MMS-grejjerna måste vara sketastöriga. Kanske är det kombinationen att MMS-appen minskar bilderna till "precis för stor" för tre's nät, och när tre ser detta, drar de till med storsläggan och krymper bilden duktigt. Om du orkar och kan, så borde du kunna installera stock-firmware på nallen efter att ha root:at den.

I övrigt känner jag inte alls igen mig med känslan av att ha köpt fel. Min mobil är ohyggligt stabil och känns rapp. Har ingen önskan att uppgradera till någon nyare JB.
Dock tror jag vi använder telefonen olika. Jag kör mest surf och mejl och då alltid en app i taget. Skype på android gav jag upp för länge sedan då den alltid varit kass. Även Chrome har jag undvikit så mycket jag kan. Musiken får jag från datorn/stereon hemma.
Även om stock-launchern kändes bra, bytte jag den mot Nova och minns inte när jag såg den ritas upp senaste gången.
Måste ta bort någon av mina bugg klagomål. Det verka som att flash är stora boven i dramat. Avinstallera denna och omritningar och webläsaren verka funka bättre. Musikspelaren har inte krashat efter det. Synd att de slutade utveckla flash för JB. Men problemen med flash är helt enkelt för stora för att vara ok. Så nu är flash borta ur min lur för gott.

Mitt MMS problem löste i och med textera-appen. Så problemet ligger i Stockmeddelande appen på Sonys mjukvara, och det verka vara ett problem som bara finns hos 3.
dragontrumpetare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 18:02   #197 - (Permalink)
dragontrumpetare
Professional Droid

dragontrumpetares avatar

Reg.datum: May 2010

Operatör: Tre
Telefon: Sony Xperia Z1 Compact
ROM: Sony Original JB 4.4.4
Tema: Sony tema
Launcher: Stocklauncher

Tack: 137
Tackad 106 ggr i 96 inlägg
Standard

Glada nyheter gott folk! Sony Xperia V kommer att få 4.3 någon gång i nästa månad eller efter årsskiftet. Inget direkt datum är satt. Visst inget KITKAT 4.4 ännu, men Sony har inte heller sagt att det inte kommer ännu.

http://blogs.sonymobile.com/2013/11/...3-kit-kat-4-4/
dragontrumpetare är inte uppkopplad   Svara med citat
Följande 2 medlemmar säger tack till dragontrumpetare för det här inlägget:
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.

Serverdrift och kapacitet levereras från ipeer.

Design By: Miner Skinz.com