ROM: [16/7] CyanogenMod 9 - Endeavor Unleashed | R2 Jelly Beanish

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av leolulz, 1 maj 2012.

  1. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Pröva att flasha någon av alla sense romsens boot.img. Någon kanske funkar :)
     
  2. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    0: Lägg FÖRST över romen på sd-kortet
    1.Flasha först boot.img manuellt. Lägg boot.img i fastboot mappen på din dator sen startar du telefonen i fastboot. Navigerar dig i cmd till fastboot mappen och skriver "fastboot flash boot boot.img.
    boot.img filen finns i rom zipen.
    2. Gå in i recovery och flasha ROMen.
    ROMen wipar allt som behövs automatiskt så wipa inget manuellt innan flash.
    3. Starta om!

    ;)
     
  3. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hittade inte tres standard room så testar på någon annan liknande, stod att det skulle vara all roms som släppts på XDA men uppenbarligen inte. :(
     
  4. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har precis insett att telefonen inte kommer att gå att använda så länge radio inte hackas eller HTC släpper en ny radio som tillåter USB Mass Storage i Recovery. Har beställt en ny telefonen nu. Denna gång en vit...

    Alternativt om någon släpper en SWE-HI3G RUU vilket inte finns...

    Sedan verkar all RUU vara av typen EXE av någon anledning. Telefonen är bricked helt enkelt.. får väl använda min SG2 och ip4s sålänge. HOX:en hade ända dåligt ljud och gör inte mina Monster turbine headset rättvisa.

    Fick i alla fall ett billigt tre TOTAL abonnemang.. Och dem sa att det inte gick att bricka denna.. Det gick..

    Ändra första posten så inte fler brickar sina telefoner bara. Jag rapporterar ditt inlägg till moderatorerna också så kanske dem hinner ändra det först. Inget illa menat..
     
    Last edited: 12 maj 2012
  5. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Haha driver du? Är väl rätt så basic vid det här läget att man bara har sig själv att skylla om man gjort fel, Och att man måste lägga över någon sorts ROM, och ta backup, ja det finns hur mycket som helst och nu är det mitt fel att du har misslyckats? ;) Men visst ska redigera först inlägget :)
     
  6. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag sa inte att det var ditt fel.. Jag antog att man kunde komma åt SD-kortet från Recovery eftersom jag har kunnat komma åt det på varende Android telefon jag haft. Jag skyller inte på någon mer än mig själv. Hur är det med läsförståelsen? Det blir till att vänta ett tag på att det finns stöd för USB-storage helt enkelt. :)

    Driver du, är det ens svenska?
     
  7. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Är det en svenska lektion vi har här eller?

    Kanske dags att börja läsa trådarna extra mycket när du byter telefon modell då?

    Issues being examined:

    Cant mount USB in recovery
    Cant flash from Rom Manager
    , står klart och tydligt i tråden om cwm.

    Jag menar inte att vara typig, men seriöst, om du köpt en helt ny telefon för 6000kr så tycker jag man borde ta och gå igenom saker lugnt och sansat :)
     
    ztrafe gillar detta.
  8. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Jo, precis. Det är det jag borde ha gjort ;) Får vänta tills det är löst eller att någon släpper en RUU för TRE i Sverige. Skulle ända inte kunna ha använt mobilen då ljuschipet är dåligt vilket hörs extra tydligt i mina Monster Turbine. Tänkte faktiskt ge bort den.. Har 3Total för 349 kr i månaden hur som helst. Ger bort den sen när de fixar USB Storage. Använder GS2 istället vilket har ett bra ljuschip.. Beställer nog en GS3 istället och sen en ip5 när den kommer..
     
    Last edited: 12 maj 2012
  9. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Löste det.

    Fick USB MASS Storage att fungera via adb!


    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25936796

    Du är bäst! :D

    Vad snabbt det går och vad mycket RAM jag har fritt. Inga 650MB använda från start inte, bättre batteri och prestanda!

    Har ingen plastbit längre utan en fungerade telefon!
     
    Last edited: 12 maj 2012
    cmlewan gillar detta.
  10. Xeroxd

    Xeroxd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S6 Edge
    ROM:
    Stock
    off topic: Lol @ ztrafe, det är absolut inget fel på ljudkortet i HOX:en. Kanske ditt fel sitter i Monster lurarna ;)
     
  11. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag märker ju att det är stor skillnad. Tror det beror på att betats överdriver bassen på bekostnad av ljud kvaliteten, sedan att EQ har dåliga standardinställningar om beats är avstängt. Detta till skillnad mot SGS2 och iP4s. Får helt enkelt testa mig fram till en bra eq-inställning
     
  12. MeXii

    MeXii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    3 snabba frågor:

    MMS = Broken? Kan inte skicka några mms. Kollade APN, och dom fanns där. La till en ny med inställningar jag hittade. Hjälpte ej. Kör 3.

    Edit: Gick in i Dev. tools och startade MMS. När jag då skickar ett sms står det att processen har avslutats. :/

    Verkar som CM9 inte gillar radbrytningar i SMS då dom ersatt enter med smiliesar. Genialt. Not. Går detta att fixa?

    Samt en sista, har lagt in en font så jag kan visa svarta vita emojisymboler. Har rätt många som använder dessa då jag använt iPhone innan. Går det på något sätt att byta snabbt mellan 2 tangentbord, så jag kan tanka ner ett emojitangenbord, likt som på iPhonen där jag kan ha två "språk", och bara klickar på jordgloben.
     
    Last edited: 12 maj 2012
  13. ztrafe

    ztrafe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Radbrytningar i SMS? Vem gör det? Verkar dock som MMS är trasigt men vem använder det? :P

    I alla fall så bör det väl gå att göra radbrytningar när man skriver medelanden. MMS verkar trasigt här också.
     
  14. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    När du säger "betats" vad menar du då? Beats eller denna cm9 betan? Har även en polare med iphone4s och där låter inte ljudet speciellt vettigt får jag säga... han har dock ingen speciell eq som du kanske haft? :)

    Imo är beats skit iallfall. Ladda hem volume+! http://androidaudiohacks.com/?page_id=16
     
  15. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    MMS verkar tyvär inte funka, alltid vart problem i cyanogenmod där tycker jag.

    Haha det med radbrytningar hade jag inte ens tänkt på men märkte det nu. Håller om att det är jobbigt ska se om jag kan hitta nånting om det :)

    När du har tryckt på något textfält så kommer en liten symbol upp i status fältet där du snabbt kan byta tangentbord genom att trycka där :)
     
  16. MeXii

    MeXii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag, hela tiden faktiskt. Radbrytningar då. MMS, inte speciellt ofta. Men har flaterate abb. så vill ju kunna använda det.

    Men som sagt, radbrytning i sms vill jag verkligen ha.
     
  17. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det är själva sms appen som android skrivit som inte gillar radbrytningar ;)

    Ladda hem GO SMS Pro https://play.google.com/store/apps/...esult#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qYi5nb3NtcyJd så funkar det där!

    Finns även ett emojiplugin till det om det är just det du söker https://play.google.com/store/apps/...1bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLmpiLmdvc21zLmVtb2ppIl0.
     
  18. MeXii

    MeXii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sjukt muppigt faktiskt! Provade GO SMS innan jag bytte ROM, men känns så jäkla rörigt. Vill ha det simpelt. Men blir nog att tanka de, tack!

    Edit: Laddade ner ett cleant svart tema till GO SMS, nu har jag Emoji, radbrytning samt fungerande MMS i ett relativt okej utförande! Tack :)
     
    Last edited: 13 maj 2012
  19. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Från Trips twitter:

    Kod:
    Noeri ... ‏ @TripNRaVeR
    New CM9 version will be released tonight
    Undrar vad han överaskar oss med ikväll :)
     
  20. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Version 007 ute nu. Tydligen ska den ha andra tweaks för skärmen så batteriet blir bättre.

    Glöm inte att ta backuper etc. innan ni flashar...