Ändra router för chromecast

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Lemesjo, 29 dec 2017.

  1. Lemesjo

    Lemesjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har haft chromecasten en längre tid. Bytte till en bättre router för starkare uppkoppling i huset men Telias fiber-tv funkade inte då. Fick supporthjälp att koppla brygga mellan routrarna så tv går på en och internet mm går på den nya. Nu vill chromecasten konfigureras och det funkar inte pga ingen uppkoppling! Måste jag köpa en ny Teliarouter för att få detta att fungera?
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Det skall väl inte behövas.
    Har du gått in i home appen och letat upp din Chromecast och konfigurerat den mot den nya routern?
    Så gjorde jag när jag flyttade i höstas och hade allt nytt. Funkade för mig iallafall
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Till vilken router ansluter du chromecasten? Förmodar att du stängt av WiFi-delen i Telia-routern? Brukar finnas ett alternativ för att stänga av radion.
     
  4. Lemesjo

    Lemesjo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Kunde välja den starkare routern men försöket gick inte. Måste jag koppla inkommande fiber till Telia-routern för att få internet när jag konfigurerar chromecasten? Blir tokig vid tanken på alla kablar, har inte trådlöst till kontorsdatorn och vi har Sonos-system och kabel till annat hus........stånk och stön. Men ska kolla hur wi-fi-delen på teliaroutern är