Fråga: Airpods till android

Diskussion i 'Hörlurar' startad av oneill, 29 jan 2018.

  1. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har försökt läsa mig till hur pass väl airpods funkar till android mobiler men inte riktigt fått de svaren jag känner att jag velat ha, så nu vänder jag mig till er.
    Sitter idag men en Samsung galaxy s8 så det vore intressant att veta om någon med en s8 testat att köra med airpods.

    Det jag framförallt undrar är väl helt enkelt hur det går att svara och lägga på samtal direkt med lurarna utan att behöva ta upp mobilen och hur det funkar att pausa/starta musiken.

    har man en iphone ska ju lurarna pausa om man tar ut ena luren i örat samt stoppa om man plockar ut båda. hur funkar det på android?
    få igång google assistenten finns det ju appar för men det är jag ganska ointressant då jag tycker det känns lite muppigt med rösstyrning när man knallar omkring bland folk.

    Hur känns dom att träna med sitter dom kvar bra i öronen när man springer?

    kör själv med ett par nitro x bt idag som är kanonsköna dock så är bt anslutningen väldigt dålig då den utlovade räckvidden på 10 m endast är typ 80cm om man har mobilen i byxfickan.

    mvh Micke
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 028
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Har inte samsung något motsvarande?
     
  3. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Givetvis har dom det, sina gear iconx men nu gällde frågan airpods då det är dom jag är intresserad av funktionen av tillsammans med en android telefon :)
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  5. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    435
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Ska försöka att lämna svar på några av dina frågor. Jag köpte mina airpods när jag hade en OnePlus 3T och hade en hel del problem med hackande/klippande ljud. När jag senare bytte telefon till Huawei Mate 10 Pro slutade hackandet och musiklyssnandet funkar klockrent.

    Pause/start av musik är den enda "gesten" som fungerar. Trippeltapp på någon av lurarna pausar musiken och ett nytt trippeltapp startar densamma igen. Om man tar ut en airpod stoppas inte musiken, så måste du ha en appleprodukt för att det skall fungera.

    Jag tycker att lurana sitter riktigt bra i öronen och jag har inte varit nära att tappa ur någon. Detta kan så klart varera från person till person.
     
  6. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER



    Kanske missuppfattat dig. Men när det gäller paus/play är det det samma som då gäller för att svara/lägga på eller måste jag fortf ta upp telefonen för att kunna svara på ett samtal?
     
  7. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    435
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Oj, det har jag inte tänkt på. Kan prova senare ikväll om ingen annan har svaret före :)
     
  8. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den länken svarar ju tyvärr inte på någon av mina frågor men det är typ exemplet på det man hittar i frågan när man söker på det. Att man kan koppla dom samman och att man kan använda google assistenten men fortfarande inget svar på hurivida du kan svara på ett samtal genom "tap" på luren.
     
  9. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ser med spänning fram emot svaret för det blir ganska avgörande om det är ett intressant köp eller ej.
     
  10. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Tycker stycket i sig säger allt faktiskt ;-) Allt utom ovanstående fungerar tolkar jag det som. Sen att man svarar byter låt mm genom att tappa är som vilken annan knapp som helst på ett bt headset skulle jag tro ;-)

    Men som sagt vi får se vad som kommer fram.

    Ping @R3b0rn@R3b0rn har du en android att testa på?
     
    R3b0rn gillar detta.
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag sålde dom vidare i samband med att jag tröttnade på min iPhone 7 plus. Testade dom oxo bara mot iPad pro. Så jag har ingen erfarenhet mot android med earpods.

    För övrigt tycker jag dom e kass. Jag fick dom aldrig att sitta på mina öron på något tillfredställande sätt. Och även fast jag fick så var det inte någon hyper kvalitet på ljudet precis. Men dom va lätta o para ihop :)
     
    chraist gillar detta.
  12. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Man hade ju kunnat önskat att det var så enkelt tyvärr gör dom ju produkterna så dom passar bäst ihop med deras andra egna produkter. Samsung gör ju likadant.

    Tex så pausar airpods när du tar ut den ena luren ur örat och börjar sedan spela igen när du sätter in den i örat igen. En funktion som säkert kunde styras endast från hörluren med en accelerometer men tyvärr så vet jag att just den funktionen bara funkar med apple produkter. Där av att det är intressant att få veta vad som faktiskt funkar med en android telefon.

    Sen hae man läst att dom kanske inte passar alla öron och att ljudet inte är det bästa när det gäller musik iaf. För mig är samtalsljud av vikt där av även funktionen att kunna svara och lägga på samtal
     
    R3b0rn gillar detta.
  13. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    435
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Jodå det fungerar att svara och avsluta samtal med dubbeltapp. Om man har airpodsen I fodralet och det ringer hinner man snabbt ta ur en av lurarna och sätta i örat. När den manövern är utförd är det bara att dubbeltappa för att svara. Det fu kar alltså men en lur om man har lite brådska.
     
    chraist och R3b0rn gillar detta.
  14. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Toppen. Tack så mycket för att du testa så man vet. Ska man bara se om de passar i ens öron eller om man är vanskapt :D
     
    LFCFredda gillar detta.
  15. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet inte om du har testat eller ens har möjlighet att testa men måste ändå fråga.
    Kan man ha airpods anslutna till tex en samsung klocka och telefon samtidigt så att man slipper hålla på att connecta om hela tiden beroende på vad man ska göra.
    Dvs att om jag vill ut och springa och lämnar mobilen hemma så behöver jag inte hålla på att connecta om lurarna till klockan. sen när jag kommer hem igen och får ett samtal så går det direkt till lurarna utan att behöva ansluta igen. Hoppas du förstår hur jag menar.

    Någon annan som har svar på den frågan annars kanske?

    Mina nitro x lurar måste jag tyvärr ansluta om hela tiden. har dom på jobbet så hade varit väldigt skönt om jag kunde har 3 eller iaf 2 enheter anslutna till hörlurarna på samma gång.
    typ till datorn för skype och till mobilen
     
  16. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    någon som vet och airpods har multipoint stöd när man kör android?
     
  17. oneill

    oneill Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ingen som vet om airpods har multipoint stöd när man kör android?
     
  18. FilipGustav

    FilipGustav Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej jag tänkte köpa ett par AirPods till min Samsung Galaxy a50 men jag undrar om ljudet hackar eller nåt sånt.
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, på så vis blir det ingen skillnad. De fungerar som vilka andra BT-lurar som helst, men däremot får man lite bättre ljud om man parar dem med Apple-enheter.
     
  20. FilipGustav

    FilipGustav Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    okej tack för svaret