Gå in på Inställningar, Enhetsunderhåll, tryck på de "tre prickarna" uppe i högra hörnet, tryck på Lägg till genväg på hemskärmen.
Efter nästan en vecka med Nougat och "clean install" så upplever jag batteri tiden något bättre. Telefonen känns något rappare också. Det enda jag inte gillar är den nya meddelande appen, den begränsar längre sms/mms och man får trycka "visa alla" och en ny ruta öppnas upp, irreterande.
Ja hur tänkte dom med sms-appen egentligen? det känns som några steg tillbaka till någonstans runt Nokia 3210 innan "multi-sms" blev en grej.
Går det att byta ut det blekvita temat som kom i och med Nougat på alla systemmenyer? Vill ha något mörkare...
Sjukt irreterande är det. Tänkte byta sms-app men hittar inte en som inte har en massa extra som inte behövs. Den gamle var riktigt bra.
Jag har kört mörka teman på alla telefoner som kört Nougat, riktigt snyggt till skillnad från det vita som är standard
Hej, efter jag uppdaterat och gjort en fabriksåterställning så funkar allt bra, men ibland helt oförutsett så stängs ringsignalen av fast jag har den på max volym, jag får starta om telefonen så lirar det ok igen...har hänt två gånger hittills....är det någon som upplevt samma sak? Vh Nisse
Jag tillhör den skaran som inte orkade vänta på OTA utan la in 7.0 för nordic countries som legat på sammobile sen 30 april. Hur kan det ta 2 veckor innan de rullas ut på olåsta telefoner? Ser ut att vara exakt samma versionnr osv.
Jag fick sämre batteritid på min s6a efter nougat... Fler som upplever detta? Tips på vad jag kan göra för att det ska gå till sig... har rensat chachen.
Någon som vet om 1. Det går att göra så att flera notifikationer ifrån samma app inte kollapsar till en notifikation? Det blir uttjatat rätt snabbt att dra ner rullgardinen för en mängd notifikationer hela tiden. 2. Det går att ordna flerspråkigt autokorrektering för tangentbordet så som det var innan Nougat? Innan så kunde den rätta felstavade engelska ord med svenskt tangentbordslayout, samt tillåta mig swypa på engelska med svenskt tangentbordslayout. Nu verkar jag behöva ändra tangentbordet till engelska för att kunna swypa på engelska.