Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Kan du inte lägga upp någon form av bevis för att styrka att du ens varit utomlands? Bevis behövs, så kom igen, lägg upp lite bevis.
     
  2. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 833
    Mottagna gillanden:
    1 922
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Fortsatt ordbajs...
     
  3. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Danke!
     
  4. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Det är så jävla enkelt att bli lurad. Blev lurad på en förskottshyra på 5000 kronor i somras som jag inte sett röken av. Dock gjorde jag polisanmälan och killen ska upp i domstol.

    Nog fan får du hosta upp resekvitto, bankkortstransaktioner eller något annat om du någonsin ska bli trovärdig igen.
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jo trovärdigheten hänger väl lite på sniskan just nu verkar det som ;)

    Det är ju inte jättesvårt att bevisa att man varit där.
     
  6. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER


    Det kommer, det kommer. Men den sk. Trovärdigheten är ändå förlorad, som sagt, det visste jag väl innan detta skedde? Tror man verkligen att jag inte förstod vad som skulle hända om något gick fel? Jag tog på mig allt från början till slut, och jag har redan börjat ordna det hela vilket jag inte behöver bevisa - det gör andra.
    Jag ser till att göra rätt för mig rent ekonomiskt, det är prio 1 och det enda viktiga just idag, det andra kan jag ordna med så snart jag samlat ihop det hela en smula. Hur som, eftersom dödshoten, våldshoten och annat trevligt trillat in från annonyma källor så bör man kanske beakta vilka kedjor man sätter igång. Nu är jag inte orolig då det bara är tomma påtryckningar, men jag skrattar inte direkt. Eftersom det inte spelar någon roll vad jag säger så är min tanke att fortsätta konversationen framöver direkt med berörda parter.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 nov 2012
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag tror väl att lite av osäkerheten hos folk ligger i att Playstation dubbelnickat. Eller, gamla kontot blev spärrat (LaRoux eller nåt sånt) och detta är det nya.

    Jag vill annars bara tillägga att jag personer inte har gjort någon affär med Playstation och det verkar ju som om han vill göra rätt för sig. Det enda jag inte fattar är varför han inte bara lägger upp bevis på något. Ett kort. Ett dokument. Något alls.

    Jag har däremot gjort två eller tre andra affärer här, två försäljningar och ett byte, vilka alla har fungerat bra!
     
  8. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fick ytterligare ett PM, dock inte från en gäldenär. Men ett väldigt viktigt argument från en som inte kan skriva i tråden.

    Playstation inhandlade dessa telefoner på AMEX (American Express). Alltså betalades inga pengar på plats utan ett kreditkort belastades. Vad använde du pengarna till? Att betala telefonerna med när du kom hem? Efter att du fått telefonerna beslagtagna? Mystiken kring ditt agerande tätnar... du kunde ha valt att ta denna smällen själv och inte låta 9 personer drabbas. Du ska ju ändå reda upp detta , enligt egen utsago

    Du menar att trovärdigheten redan är körd? Visa motsatsen, för böveln! Det måste ju vara jättefrustrerande att ha folk så här arga på dig när du har all makt att slänga upp ett bevis eller två på forumet och visa att vi har fel.
     
    Last edited: 2 nov 2012
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Playstations motvillighet att lägga upp bevis börjar ju dra sig ganska långt åt ett visst håll, och sanningen är åt andra hållet.

    En sak förbryllar mig och det kommer det alltid göra. Hur j-a svårt ska det vara att lägga upp bevis om man inte håller på med något fuffens? Att inte känna sig behöva göra det är en patetisk ursäkt.

    Antingen gör man det och förtroendet stannar på en bra nivå, eller så gör man inte det och förtroendet blir då noll och ingenting.
     
  10. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Eftersom det var nära limiten fick jag betala avgifterna etc. Med ett Visa Debit. Därav den plötsliga cashflow flödet - detta har jag redan svarat på med. Den lilla amexräkningen har jag inte ens råd att betala när den kommer utan får dela upp det. Och innan någon kommer och säger annat så JA, standardkortet har en limit som sätts individuellt likt villket kort som helst.
    Sådär, nu var även det avklarat.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 nov 2012
  11. Manneman

    Manneman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ahaaa! Ett Visa Debit! :cool: Snabbt in på Internetbanken och gör ett kontoutdrag nu då? Vill inte ta screenshot, då du skulle kunna vara en gud på PS? Vill hellre använda kamera, men den är utlånad? Batterierna i din bankdosa är slut så du inte kommer in på ditt konto?

    Suckar i vemod... Släpp detta nu, Playstation! Visa nu för omvärlden att, även om du betalar tillbaka, så är detta en legitim historia. Hela denna OCH förra tråden kommer vara föremål i en utredning. Och när du bara förhalar och förhalar så kommer det ligga dig i fatet. Hur ska du göra i ett polisförhör? Hunden åt upp dina originalpapper? Kommer dom ens hitta din utresa i tullens system? Dom drar väl passet i scannern... så det finns reggat. Eller så var det kanske inte på din resa?
     
  12. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Skulle jag absolut kunna göra, men om du ser vad jag sitter på för enhet, och tittar på min posthistorik någon gång i sommras så ser du att jag saknar fast nät för tillfället (tror det var min razr jag skrev om som accespunkt för att uppdatera en spelkonsol). Men du, det skrev jag ju då och hade som planering att ge som svar nu, eller hur? Men även om jag gjorde det så står det ff. Bara som PREL. KORTKÖP av den enkla anledningen att det inte är verifierat vad som reserverat beloppet ännu. Jag har ingen skyldihet att svara dig och kommer from. Nu att inte göra det heller.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 nov 2012
  13. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    fredag kväll, perfekt med ännu mera popcorn, denna gång blir det nog vodka&redbull istället för läsk.
     
  14. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Gamla vanliga ursäkten: ''jag är inte skyldig att göra det''

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  15. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Har jag en skyldighet att svara? Nej.
    Det blir bara värre av detta, så som jag sagt tidigare - när det är möjligt att på ett bra vis presentera det hela gör jag det vilket bbör vara inom kort, samt ordna till det ekonomiska omgående (vilket jag gjort i den mån det går). Det handlar inte om något allmän intresse etc. Utan att trycka ned mig så långt det bara går md förhoppning att det tippar över. Opåverkad är jag inte och tro mig, hade jag möjlighet att få det ur världen per omgående så hade jag gjort det men jag saknar den möjligheten att på studs göra det - det kommer då bara komma ännu flera vinklade frågor, det finns inget hejd.. Därav ämnar jag att lösa det i ett svep för att ordna det, och det får man tycka vad man vill om men det är vad som passar mig bäst, vad som passar dig bäst är tyvärr inget jag orkar ta hänsyn till.


    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 nov 2012
  16. Droid119

    Droid119 Guest

    Bäst jag börjar poppa popcorn

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Nej du har ingen skyldighet att svara men dina undanflykter underlättar precis inte för de drabbade.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  18. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    De drabbade har jag redan talat med och de är(var jag tills Derix ändrade sig) överens med. Se även min edit ovan. Nu ordnar jag dock pengar till Derix i början på nästa vecka (notera att jag hållt alla sådana löften hittils och kommer troligen göra det nu med såvida inget oförutsätt händer, idag var det ju dock nära då banken stängde 13 och det fick jag reda på sent. Detta var såklart en undanflykt och mitt fel, även om jag har svårt att påverka vilket datum det är.....)

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  19. Droid119

    Droid119 Guest

    Playstation, du skyller på att du inte har datorn? Det funkar alledes utmärkt att prinscreena på en mobil enhet och lägga upp bilden via tapatalk. Dessutom kan du inte PS:a på en mobil enhet. Fram med printscreens nu...
     
  20. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Som sagt - hur gör jag på en x10 mp? Vad säger PREL.KORTKÖP dig? Absolut ingenting. Återigen - jag sköter detta med de inblandade och vill de när det presenterats lägga upp det här så är det upp till dem. Det ordnar sig som sagt.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.