Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Mer logiskt isåfall att han tänkte ljuga, betala tillbaka och sedan sälja dem utanför Swedroid för högre pris.. Ger mer pengar iaf.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det viktigaste är att sanningen kommer fram! Och hos dig sitter den väldigt långt inne, tyvärr.

    Att du nu i efterhand försöker rädda ditt skinn till varje pris när vågorna går höga här är en sak. Jag undrade vad det ursprungliga syftet var och det tror jag att jag vet nu.
     
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det är mer jobb med den varianten och högre risk att saker och ting skiter sig precis som i det uppdiktade scenariot.

    Mycket säkrare och enklare att låtsas hela historien och bara sitta hemma och tjäna några tusen på att skicka meddelanden kors och tvärs. Samt göra det han är bra på - att ljuga.
     
  4. DaeR

    DaeR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    70
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Det kanske han har gjort..
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Hade han faktiskt köpt några telefoner hade vi nog fått se kvittona nu. Den totala avsaknaden av all bevisning pekar på att hela historien är uppdiktad från början till slut.
     
  6. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 678
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Finns folk som knappt har råd att köpa mat men begår ändå inte bedrägeri, det handlar om vett och etikett.

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  7. christian-h

    christian-h Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Till alla er som talar om trovärdighet, blev inte den bortblåst här:

    "Kört i princip alla telefoner som finns i top segmentet.
    Av någon anledning kommer jag alltid tillbaka till min X10 Mini Pro."

    Skämt åsido.

    Nu till historien, det ligger en, eller flera hundar begravda någonstans. Till och börja med så undrar jag självklart varför playstation försökte genomföra denna deal för att spara några ynkliga kronor på en galaxy nexus OM han nu har pengar som han påstår? Redan där ballar det ur.
     
  8. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    I det här läget går det ju inte att tro på ett enda ord Playstation skriver. Allt som har betydelse nu är bevis, och har han inga sådana (vilket han ej har) hoppas jag han åker dit för grovt bedrägeri riktigt jävla rejält. Och att det har hänt många gånger förr gör det hela värre, att man inte lär sig.
    Men just den här gången var det ju faktiskt med goda avsikter, otur att det gick fel bara... *sarkasm*

    Och tro på fan att selko förstörde hans liv när han upplyser oss andra om vad PS gjort tidigare (What the fuck?!). Att du fortsätter sånt här efter att en familjemedlem skickats in på intensivvård pga dig. Visst fel av dem att åka ner och "skrämma" er, men det hade ju inte hänt utan dina bedrägerier. Du har ingen annan att skylla än dig själv.
    Sök hjälp, något är seriöst fel med dig, och det skriver jag inte för att vara taskig.
     
  9. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Som någon sa blir straffet lindrar om man försöker ställa allt till rätta istället för att gömma sig, vilket han här försöker göra. Pengar har han ju ändå tjänat

    Skickat från min Xperia S
     
  10. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Fy fan vilken soppa! Det enda vi vet säkert är att Playstation ljuger och det i massor. Inget han säger går att tro på. Så det enda han kan göra nu är att visa bevisen han påstod sig besitta.

    1. Folk frågar efter bevis på flygbiljetterna. Fake
    2. Bevis på betalningen... Även ett utdrag som bara visar beloppet med felnamn. Inget händer.
    3. Försöker få oss tro de tar flera veckor att kontoutdraget ska visa rätt?

    Jag har aldrig sett någon snacka så jävla mycket men få så lite sagt. Jag förstår inte hur du kan med å hålla på och ljuga hela tiden? Tär det inte på dig? Hoppas du aldrig gör en "affär" igen, någonsin! Försök inte heller hjälpa andra med deals... Hjälp dig själv kompis, sök hjälp. Du behöver det verkligen.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  11. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Allt han har gjort är att betala tillbaka de utlagda pengarna. Det kanske räcker, men själva bedrägeriet/lögnerna erkänner han inte förrens det kommer fram från annat håll. Det som fortfarande är osäkert hör vi bara massa ursäkter om. Syns ej på konto, har ej papper just nu, tänker inte ta mig tid, har bara mobilen tillgänglig, behöver inte bevisa er något, jag vet att jag har ryggen fri etc etc... Ge upp för fan.
    Han tror nog att han på något sätt fortfarande kan ta sig ur det här, lagligt sett då alltså, här på forumet är det självfallet kört.
     
  12. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jo, men i rätten är det till hans fördel. Jag ser ingen annan anledning till varför han fortsätter såhär

    Skickat från min Xperia S
     
  13. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Vältrar mig knapppast i någon lyx, men jag är inte fattig. De få slantarna jag kan ha roligt med efter diverse betalningar blir dyrbara - då finanisierar alla småsaker ens hobby vilket är teknik i princip, istället för att spara två månader så kan köp billigt/sälj dyrt alt. Som i det här fallet ett bra erbjudande göra hela skillnaden. Jag har en lång väg att gå, men efter att ha tagit sig så långt skulle jag knappast riskera allt. Som sagt, det spelar ingen roll vad jag säger, jag kan presentera fakta och det kvittar, jag kan säga att allt var ett påhitt och det kvittar eller jag kan göra en helomvändning och påstå att de faktiskt är på väg hit och att någons teori stämmer.... I slutändan kommer jag att ha gjort rätt för mig och jag kommer ha de sk. Bevisen. Vad sedan ni tror är oviktigt, huvudsaken är att rätt blir rätt. Jag orkar inte med det här, men tänk såhär - jag var väl medveten vad som komma skulle utifall något gick fel, skulle jag verkligen utsätta mig för hur jag mår nu eller någon annan för det med tanke på min historia? Nej, aldrig. Jag mår så sjukt jävla dåligt för att det blivit såhär och jag är oerhört ledsen för att det blivit samt har bett om ursäkt säkert tusen gånnger - det hade varit enklare att säga som det var från början. Nu gjorde jag inte det, vilket var oerhört dumt.
    Men det enda som pågår nu är att ni trycker mig lite lite närmare kanten trotts att jag gör precis allt för att ställa det till rätta för de inblandade, men det är inte gott nog för de som inte ens är berörda. Det blir ett slags dubbelt moment22 där det bara blir värre även om jag handlar rätt i en omöjlig situation. Jag ber inte om någon sympati - men jag ber er bara sluta göra det värre, jag kan varken äta och knappt sova för jag är så sjukt uppstressad och skall sitta och följa det här dygnet runt, har frossa och kräks galla om vart annat, Precis all handlingskraft låser sig och det blir kontraproduktivt istället, att ta sig upp och dricka något är just nu en ansträngning, när jag sitter och skriver det här for tankarna iväg och tusen olika saker går i ultra rapid känns det som. Såhär dåligt skick har jag aldrig varit i, helt ärligt så kan jag tänka mig att detta är vad som kallas sjuk ångest eller panik. Jag förstår inte ens varför jag skriver detta, det är helt orelevant, men det är väl något av en patetisk vädjan att försöka få någon sorts ro, för jag blir uppriktigt sagt rädd för tankarna som far fram och tillbaka. Jag förtjänar det det kanske inte anser ni och visst kan jag hålla med om det till viss del, men nu känns det som att jag är på randen av att bryta ihop och det får jag inte göra, då blir det bara omöjligt. Allt jag vill är att folk skall få sina pengar och det får de enligt överenskommelse och det kan ni styrka/har redan fått bevis på. Tack.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 4 nov 2012
  14. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Utan att svaret blir "jag har ryggen fri". Så har jag några frågor, något jag vet flera har.

    1. Var är kontoutdraget om att du faktiskt köpt dessa 9 telefoner?
    2. Varför ljög du från början?
    3. Varför alla lögner, varför tar det tills en annan medlem kommer med fysiska bevis att du befunnit dig i landet för dig att ENBART erkänna EN lögn. Hur långt ska det gå?
    4. Varför säger du att någon annan har förstört DITT liv? Det är dina handlingar som satt dig i alla bekymmer, oavsett vem som gjort fel etc.

    Givetvis är det fel att folk hotar dig, du må tycka att du har ryggen fri. Men det är INTE ett vettigt svar på någon utav mina frågor.

    Egentligen kan #5 bli, varför undviker du frågan/krav på bevis kring kontutdrag? Ska det räknas som "bevis" att allt du är ute efter är x*900 kr gratis stålar för din snyfthistoria?
     
  15. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Jag har redan svarat - dels syns det inte förutom en prel. Trans, dels kan jag inte ens ordna det. Men allt detta du frågar finns det redan svar på, det går bara runt runt runt och hade du läst så hade du fått svar på allt utom 4a - och det är rätt att felet är mitt, men har man gått så långt så vänder man knappast tillbaka till ruta ett. Som sagt, jag kan inte göra mer just utan det får ta den tid det tar. Du skriver om en snyfthistoria - hade jag inte sagt någonting hade det inte varit bra heller.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  16. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Går inte editera, men jag ser hur som till att ordna med ett utdrag, printar och fotar för att undvika spekulationer. Det kommer, men jag har focuserat på annat (återbetalningarna) och arbete - och sen har det spårat ur.
    Jag kan lika gärna sluta svara här, strunta i allt och bara se till att pengarna kommer - men då skulle ju inte det vara bra heller.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  17. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag kan acceptera en print screen på en preliminär transaktion, trots att det tagit många dagar, som folk med insyn på bankväsendet påpekar att du ljuger kring det. Det är bara fram med alla dessa mängder med papper du har. Fotografera, print screen, jag bryr mig inte.
    Men om du vill rädda ditt skinn så bör du gå ut med sanningen, inte bara en del av det hela för att det är allt som går med myndigheternas hjälp att motbevisa just nu. Du lär säkerligen ha kopior, information etc från vilkentull somnu"kräver" dig på pengar.
     
  18. Ztax

    Ztax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tror det är allt vi här vill ha, sanningen... bevisad eller erkänt bedrägeri. Bara då kommer denna forumledda utredning/spekulationerna att sluta. Folk lär nog bara acceptera det som hänt och gå vidare, men just nu är det alldeles för "spännande" att släppa.
    Vill du nu inte göra detta för att undvika att erkänna din (eventuella) skuld på de punkter du vidhåller är sanna så skulle jag sluta skriva här och anlita juridisk hjälp, för just nu har du inte ryggen helt fri, även om du verkar tro det.
    Känns som de enda två vettiga alternativen nu, har läst nog med ursäkter och snyfthistorier.
     
  19. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det finns ingen spänning - det är just det.
    Jag har sagt som det är, erkännt mitt misstag, bett om ursäkt, återbetalt/börjat återbetala.
    Jag kommer åtgärda det ni begär men just nu kan jag inte det utan får lösa det i veckan. Tvivlar på att diskussionen kommer avta oavsett vad. Men nu har jag gjort det klart.
    Jag kommer göra rätt för mig mot alla, och är det inte gott nog så är det inte det.
    Men just nu mår jag så sjukt dåligt att jag orkar inte göra något annat en att försöka ta mig till nästa steg. Det låter sjukt ynkligt men är så det är. Jag har sagt som det är, det var idiotiskt, ofattbart dumt såhär i efterhand, men jag kan inte göra det ogjort, bara reparera skadan.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 4 nov 2012
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Sluta undvika frågorna med löjliga bortförklaringar! Du har skrivit femtioelva gånger om hur du ska göra rätt för dig. Gör det då och tjata inte om det en miljon gånger.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.