Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Okej, kanske är dags att ge lite feedback, även om jag anser man ska använda en mobil minst en vecka innan man ska yttra sig. Detta kommer att låta otroligt negativt, men faktum är att vi alla redan vet om fördelarna så läs med detta i minnet

    En del i att jag skriver den här är för att utesluta om jag faktiskt har ett dåligt exemplar också

    Den är trög och inkonsekvent i flytet. Provade en systemåterställning, Go launcher, go locker, inga widgets alls osv. Hemskärmar är tröga, men menyer är kvicka

    Webbläsare var okej, kör dock med Dolphin HD och den fungerar faktiskt över förväntan. En av xperia S främsta fördelar är hur snabbt den laddar och renderar tunga hemsidor, helt klart. Stoooor skillnad mot iphone 4

    Batteritiden vid tänd skärm är ytterst dålig än så länge. När användandet har sjunkit och pill-behovet försvunnit så tror jag ändå att den duger över en heldag för mig. Laddar varje natt, oavsett om jag har 70% kvar på kvällen. En dag, det är allt jag begär. Den laddar sakta däremot, galet sakta jmf iphone 4

    Touchknappar, återigen. Ni som inte har problem, sluta dumförklara oss som har det. Det ÄR ett stort problem för mig och jag försöker ständigt lära mig nya sätt att hantera dem så det ska bli smidigt. Det är okej nu, men det beror på att jag trixar, inte för att knapparna fungerar bra

    Mottagning. Bor i ett litet hus med mycket dålig GSM/3G med alla operatörer. Med iphone 4 med skal på så gick det iaf med lite vilja att skicka sms om man höll rätt. Det är ingen stor skillnad, men något sämre är xperia s när det är dåliga förhållanden. Däremot där jag hade hyffsad täckning med ifån, där har jag nu riktigt bra med xperia s
    Wlan (om man nu ska tro symbolen) är sådär. Däremot så upptäckte jag att mobilen håller kvar wlan på min 2000kv2 stora tomt. Kanske tycker jag att den är sämre bara för att symbolerna visar mindre, kanske


    Sen finns en bunt med mjukvaruproblem. Tar inte upp så mycket av det då jag kommer från iOS och kanske inte har kvar min logiska hjärna riktigt.

    Fördelar med android blev ganska uppenbara när man fick 50gb box.net som fungerar strålande, torrentklienter på Play och filstöd ihop med masslagring

    Som jag skrev sist, jag är ingen apple-taliban, bara talar om mina reflektioner och att jag skulle byta tillbaka till Apple kommer inte på tal


    edit: Jag vill påpeka att den verkar bli snabbare och bättre med tiden. Första kvällen var jag bara besviken, nu börjar den bli bättre och bättre. Har ingen aning om det är min upplevelse bara

    edit 2: Om man väljer wifi, avancerat, wifipolicy, "när skärmen är avstängd". Ska den inte ge tusan i wifi när skärmen är släckt då??
     
    Last edited: 16 mar 2012
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    punkter använder jag dubbelslag på space för att få.
    Om det inte fungerar så kolla under dina inställningar för tangentbord

    Komma använder jag 123 för att komma åt dock
     
  3. dijonken

    dijonken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som de flesta säger, tryck inte på touchknapparna utan slida några mm med fingret över punkten istället.
     
  4. Soeterlund

    Soeterlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att jag läst i flera recensioner att Android inte använder dual core i browsern utan kör endast på 1 core upp till ICS, därav kommer Surfningen få en jäkla skjuts i och med ICS uppdateringen då browsern kan avlasta lite på den andra kärnan också.

    Touchknapparna, träffar jag också fel på ibland men det stör mig föga. Att slidea funkar kanon.
    Men vad jag upplever är att när jag trycker utan att titta har jag inte ett enda feltryck, men när jag flyttar blicken dit för att trycka så missar jag för ögonen lurar en att missa med en millieter eller två.
     
  5. MonsteR

    MonsteR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har redan Brodit till min Desire (som nu frugan ärver), dock är det bara den passiva hållaren så problematiken med USB-sladden kvarstår. Nu ska jag bara mecka lite så vi får till båda hållarna bredvid varandra...
     
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    bara för att jag gnällde lite så måste jag backa upp med positiva erfarenheter

    Helt plötsligt så börjar mobilen flyta på betydligt bättre. Helt sjukt, ingen aning om vad jag gjort

    Sen gjorde jag precis mitt första faktiska telefonsamtal. Galet bra ljud och grym hörbarhet
     
  7. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Kan bara säga att jag är sjukt nöjd.
    Visst nån enstaka gång missar jag tillbaka knappen men det stör mig inte ett dugg.

    Kameran är ju super utomhus iallafall.
     
  8. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Se mina erfarenheter av batteritiden här. Räcker med lätthet en dag för mig, åtminstone om man har ett jobb och inte bara sitter och pillar på mobilen HELA dagen.
     
  9. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    För er som har lite problem med "knapparna", så tycker jag mig ha läst någonstans på XDA att det skall gå att korrigera via en mjukvaruuppdatering!:) Ska se om jag hittar källan!
     
  10. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    En fråga, vilken laddare har ni fått med eran telefon? Själv har jag fått EP800 som inte är "snabbladdaren" som skall ladda fullt batteri på rekordtid!:( Snabbladdaren heter EP850
     
  11. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Jag har EP800
     
  12. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag har också fått EP800... Får jag fråga vart du har läst vilken laddare som är vilken? :)
     
  13. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    EP800 här med!!Verkar som om olika länder har fått olika laddare!! Nån som hittat vart man kan köpa snabbladdaren!?
     
  14. InDesire

    InDesire Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt snabb webbläsare, men vad är det här med att Playstation store inte är tillgänglig i sverige??
     
  15. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    807
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Bla här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1545002

    Går även att läsa vidare i en annan tråd på XDA:
    EP850 har ungefär 1.6A output, så har ni någon laddare (även annat märke än Sony) med den outputen så skall det funka lika bra:)
     
    Last edited: 16 mar 2012
  16. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Då har jag bytt från min Galaxy Nexus till denna skönhet och är så här långt väldigt nöjd! Är väldigt nöjd med skärmen och tycker den är bättre än nexusen. Dock saknar man ICS väldigt mycket men hoppas det kommer snart :-)

    Nu lär jag upptäcka resten av alla finesser som finns!

    Sent from my Xperia S!
     
  17. Gartman

    Gartman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är så jävla missnöjd, jag packa upp mobilen förde över kontakter och gjorde lite inställningar sen lät jag batteriet ladda ut helt, när jag sen stoppade i laddaren så ville den inte ta emot nån laddning eller starta, det enda som händer är att en röd diod i vänstra hörnet lyser inget annat! och nu efter att ha väntat så jävla länge och knappt använt mobilen måste man reklamera den! lr e d nån som vet nått knep?
     
  18. Demus

    Demus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vart kan man köpa en laddare motsvarande den som ska kunna ladda fullt på en timme? Sugen om någon vet var och om det funkar.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

  20. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Men hallå. För det första. MAN SKALL AAAALDRIG LADDA UR EN MOBIL HELT. ok, kom ihåg det. Sedan är det troligen inget fel på din lur. Att den lyser rött betyder ju för fankens att den laddar, men du har ju tömt batteriet så den har liksom inget att kräm att ens tända den. När batteriet är tömt eller har lite kräm, så lyser det rött. När det är halvfullt så lyser det brandgult och fullt grönt. Så du behöver troligen INTE reklamera luren, för det är troligen inget fel på den. Utan du måste ladda den under en längre tid för att vakna. Du måste troligen ladda luren under flera timmar nu, tyvärr
     
    Last edited: 17 mar 2012