Diskussion: Användarerfarenheter Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av andekar, 14 mar 2012.

  1. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Rent svammel. Mobiler stängs av när batterinivån är nog låg, så du kan aldrig tömma batteriet helt.
     
  2. MonsteR

    MonsteR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varför i fantomens kallingar laddade du ur den helt!?o_O
     
  3. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det var hysteriskt formulerat av honom, men han har en poäng. Litiumjonbatterier slits avsevärt snabbare när laddningsnivån är under 20%.

    Ontopic:
    Har tagit mig en titt på mobilen idag. Svårt att säga särskilt mycket utifrån några minuter i butik, men det som slog mig var:

    - skärmen är den bästa jag sett. Knivskarp. Jämförde med Galaxy Nexus och iPhone 4, och tyckte Xperian vann klart.

    - touchknapparna är verkligen så dåliga som det sägs, om man väntar sig att de ska gå att använda som knappar, dvs när man trycker på dem så händer något.Däremot gick det utmärkt att swipa över dem.

    Har definitivt blivit mer sugen på denna nu.
     
  4. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Mina intryck av SXS överlag mycket positiva. Skärmen var riktigt fin, likså kameran och gillade verkligen storleken. Efter att ha sett tipset som någon här skrev med att "svepa" över touch-knapparna missade jag nog inte dem EN ENDA GÅNG på den timmen jag satt och pillade med den. Det enda jag kan anmärka på var att jag tyckte telefonen, framför allt skärmen, blev obehagligt varm efter ett tags pillande, det gjorde mig lite orolig (kan ha varit någon app som hängt sig i bakgrunden kanske). Annars så rekommenderar jag nog INTE GoLauncher till SXS då jag tyckte det var märkbart mer laggigt än Sony's egna launcher. Lite förvånande då jag kör Go på min X10 och alltid har trott att det skulle vara en av de mer smidiga alternativen... får kanske gå tillbaka till LauncherPro
     
  5. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Provade också i butiken och hade problem med touchknapparna... Men köpte ändå och efter att ha haft den i några dagar har jag längre inga problem med att pricka.

    Skulle snarare säga att det är en vanesak än att knapparna är dåliga.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  6. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tja. Beror väl på hur man ser det. Alla andra liknande knappar jag testat har fungerat direkt, och det tycker jag man också kan kräva. Navigationsknappar ska bara funka. Måste man vänja sig eller använda en speciell teknik är det en miss i designen.
     
  7. eightbits

    eightbits Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Videoinspelningen och inkopplingen till TV var verkligen något jag är helt lyrisk över! Testade att spela in lite idag utomhus och spelade upp på TVn sen. Inga som helst problem, går skitsnabbt och filmerna blir ju knivskarpa! Fick nästan en tår i ögat.
     
  8. hggdygygfxy

    hggdygygfxy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste tyvärr säga att ljudet på analogutgången är riktigt dåligt. Och nej, jag är ingen audiofil. ;) Givetvis inte gjort några empiriska tester men jämfört med arcen känns det väldigt murrigt och diskantlöst. Med bättre lurar förstås. Klar besvikelse. Förstår inte hur Sony kan släppa nåt sånt. Förresten gäller detta bara spotify, och givetvis då utan equalizer.
     
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Spotify med sina 160kbit låter rätt illa.
    Vad det Spotify du körde på arc också?

    Inbyggda muskkspelaren med MW600 låter förvånansvärtt bra tycker jag. Inbyggda EQ gör ett bra jobb
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Har provat kameran en hel del, helt underbar när det är tillräckligt med ljus men i mörker räcker inte blixten till i alla lägen... kanske är så hos de flesta mobiler eller har ni andra erfarenheter?

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jaså, inte möjligt. Normalt sett så skall mobilerna stängas av ja. Men det är faktiskt helt möjligt att få mobilen nästan helt slut. Det är när du tvingar ingång en lur som har stängs av just p g a av det du säger. Men iallafall, det killen gjorde var ändå inte rätt. Eller menar du att hans mobil är trasig? För jag kan i sådana fall upplysa dig om att när laddningen i en mobil blir så liten, så att när du kopplar in laddkabeln gör att din mobil inte reagerar, ja, då har du för lite grundström i batteriet för att ens tända skärmen. Och detta är just vad den här killen lyckats få till.

    Jag har helt klart själv lyckats tömma ett Litium-polymerbatteri helt, det skrämde mig för vettet den gången. Precis som den här killen, trodde jag luren gått sönder. I mitt fall lyste ingenting, inte ens lampan. Men jag gav inte upp, jag lät luren sitta i laddaren 1 dygn, sedan efter många timmar tändes den röda lampan. Sedan kom skärmen igång som då visade att luren laddades sedan så hade den fått ström i sig igen. Detta är alltså inget som rekommenderas, eftersom batterierna helt enkelt inte tål det.
     
    Last edited: 18 mar 2012
  12. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma erfarenhet här. Troligtvis beror det på den dåliga ljudkvaliteten i själva samtalet och inte högtalaren eftersom högtalaren presterar riktigt bra med ljud från bättre källa.
     
  13. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Instämmer med ovanstående! :D
     
  14. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd med Xperia S, men det dom borde gjort bättre och som verkligen stör mig är;
    1. Den konstiga ljushanteringen, automatisk ljusinställning finns inte och det tycks som att det bara finns max eller min att välja på vilket gör att det inomhus blir antingen för mörkt eller för ljust på skärmen. Så jag har varit tvungen att installera en app för detta (quick settings) så nu har jag "dubbla inställningar" och det är lite bökigt att behöva gå in och ändra flera ggr/dag.
    2. Avsaknaden av stöd för Flac vilket gör att jag måste ersätta standardspelaren som annars är ganska ok med annan spelare (poweramp).
    3. Standard-musikspelaren har en totalt usel hantering av albumomslag och klarar inte att hitta rätt omslag utan ersätter mina korrekta med några andra helt felaktiga från Gracenote, märkligt.
    Förhoppningsvis kan Sony korrigera allt detta via mjukvaran, om tillräckligt många kommenterar det för dom?

    Mvh / Meto
     
  15. muhahaha94

    muhahaha94 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    aldrig mer det här äckel företaget.
    Fört sprickor på Arc:en och nu det här, döda pixlar på skärmen

    aldrig mer sony/Ericsson
     
  16. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Klart det suger, men måndagsex kan du ju få från alla företag? Kan du inte byta ut den?
     
  17. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det går välja vilken ljusstyrka som helst mellan min och max.

    Sent from my Xperia S using Tapatalk
     
  18. Shaqim

    Shaqim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ni som hunnit ha telefonen ett tag nu: Är det lätt att komma åt kameraknappen i fickan och på så sätt låsa upp den eller kanske till och med ta kort i fickan?

    Jag förstår att det här är en high-end-mobil och att Xperia X10:an är outdated, men ni som gått från en x10:a till XS, hur var det? Mindblowing?

    Fortfarande många som klagar på knapparna, men har sett folk nämna att det är möjligt att det kan lösas genom en uppdatering av mjukvaran. Vet någon hur det ligger till med detta?
     
  19. Rico01

    Rico01 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    280
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag gick direkt från en X10 till Xperia S i torsdags och nej, det var inte mindblowing imo. Xperia S är utan tvekan bättre på i princip allt (+mer features och lull lull) förutom möjligtvis batteritiden än så länge, men jag vidhåller att det inte är frågan om några spektakulära hopp. Missförstå mig rätt nu, jag skulle välja Xperia S framför X10 alla dagar i veckan men någon hallelujah-uppenbarelse var det inte för mig.

    När det gäller kameraknappen har jag aldrig kommit åt den av misstag. Har dock tagit kort av misstag när jag tryckt igång kameran.

    Vad gäller funktionsknapparna har jag aldrig stört mig på det så det har jag aldrig brytt mig om att ta reda på om det går att "lösa" med mjukvara.
     
  20. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Batterierna eller telefonen har elektronik som övervakar så man inte kan över-urladda dom.
    0% då telefonen slås av, är inte samma sak som tomt batteri.
    Samma sak med batteriverktyg, dess batterier innehåller skyddskretsar som skyddar mot för stor urladdning.